twee goudvissen voor 50€

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aidenn

twee goudvissen voor 50€

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 15:36

heey bokkers,
dit titel roept misschien wat verwarring op bij jullie,
maar wat ik vanmiddag heb mee gemaakt zal ik nooit maar dan ook nooit meer vergeten.
dus ik was van middag lekker aan het lopen met de honden, het was lekker weer dus ik dachtr laat ik er even op uit gaan, na ongeveer 20 min liep ik langs de vijver, en daar waren 2 jongens aan het vissen, niks nieuws voor mij want het is een grote vijver en er vissen wel vaker wat mensen, dus uit nieuwsgierighied vroeg ik aan de twee jongens; en al iets gevangen, en ze vertelden mij trots ; ja al een snoek, dus daar natuurlijk een compliment op geven, want ja een snoek vang je niet elke dag ( ik niet teminste) dus ik vroeg wat van aas ze gebruikten, dus ze lieten mij een emmer zien ( het water was helemaal bruin door de poep waarschijnlijk) het water was te donker on iets te zien, dus ik vroeg wat zit in die emmer dan?, en hun antwoord was ( omg ik ben nog steeds ongeloofelijk geschrokken van hun antwoord) goudvissen, vol afschuw zij ik: dus daar vang je die snoeken mee, ja was hun antwoord. en nu komt het moment waar ik nog steeds van moet huilen als ik er aan denk . dus dat jongentje pakt een goudvis uit de emmer en jaagt zo een haakje door zijn rug ( omdat ik het niet kon geloven reageerde ik te traag, hiervoor jullie begrip) en smijt de goudvis met een worp in het water. ze wilden al de andere vis gaan pakken. dus voor dat ik ook maar er over na dacht pakte ik 50€ uit mijn portomonee en ik zij IK KOOP ZE WEL, en ja jongens van 15/14 die willen wel een zakcentje. dus de visjes mee naar huis genomen, ze zitten nu in qariumtaine ( ik weet niet hoe je het schrijft :') ), het waren er uiteindelijk maar 2, even wat foto's want ik denk niet dat het goudvissen zijn ( andere soort ofzo) dus hier de foto ( sorry voor de slecht kwalitiet ) Afbeelding

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 15:39

Ah, wat een mooie reactie van je!! :j
Hoe komen jochies van 14/15 jaar op het rare idee om goudvissen als aas te gebruiken? Belachelijk!

Je kan zeker niet achterhalen waar ze wonen? Dan zou ik zeker even een praatje met hun ouders willen maken.
Laatst bijgewerkt door Resfeber op 18-09-14 15:41, in het totaal 2 keer bewerkt

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 15:39

Dat zijn inderdaad sluierstaarten volgensmij. Jeetje man. Echt niet normaal dit. Waar hebben die kids hun opvoeding gehad? :oo

Jij hebt een paard dure visjes gekocht maa ze mogen je dankbaar zijn +:)+ Arme beesten :(:)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 15:40

Ach gossie arme beestjes :(:) €50 voor 2 goudvisjes, jij hebt nou een gouden hart TS!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 15:40

Je bent lief <3

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 15:41

Dit zijn sluierstaarten, maar wel extreem dure sluierstaarten in jouw geval :')
Ik vind het nobel van je dat je ze 'gered' hebt, maar ik denk dat die jongens met jouw 50 euro nog heel wat goudvissen zullen gaan kopen..

Talindos

Ik krijg de rillingen bij je verhaal. Wat afschuwelijk! Wat een geluk hebben deze twee visjes.

friendly

Dure visjes inderdaad maar top van je dat je ze hebt gered van een dergelijke dood. Hoe kómen ze erop zeg?! Mijn logica was op die leeftijd eerder brood of wormen maar goudvissen?! :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 15:42

En dan te bedenken dat twee goudvissen in de winkel niet eens 5 euro kosten.. :')
nu gaan ze wss nog meer goudvissen kopen

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 15:43

goed van je reactie! ik had er ook niet tegen gekund.
het zijn idd sluierstaarten, maar ja ze hebben tenminste een goed leven bij jou!

Santos_05
Fotograaf

Ik kan me je reactie voorstellen, maar 50 euro?!?!? Dat is wel heel impulsief!!

Zou denk ik de emmer omschoppen in het water (en dan vangt de snoek alsnog de goudvissen maar niet met een haakje in hun rug) ;(

kanniet

Wat een gouden hart heb je. Helaas werkt dit waarschijnlijk averechts. Voor die € 50,-- kunnen ze heel veel van die sluierstaartjes gaan kopen om verder te snoeken.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 15:45

..daarom zou je eigenlijk met ze in contact moeten komen al wil je dit definitief stoppen.
Edit: Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe hun reactie was toen jij zei ik wil ze wel kopen voor €50.

friendly

Re: twee goudvissen voor 50€

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 15:47

Ik gok zoiets: :wow:

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 15:48

Ben ik de enige die dit niet zo erg vind? Er worden genoeg wormen als aas gebruikt... Waarom zijn goudvissen dan wel zielig?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 15:49

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 15:51

Ik denk omdat een goudvis een hoger knuffelgehalte heeft dan een worm.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 15:51

NikkiEnJij schreef:
Ben ik de enige die dit niet zo erg vind? Er worden genoeg wormen als aas gebruikt... Waarom zijn goudvissen dan wel zielig?

Wormen vind ik net zo sneu. Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt namelijk dat bij ongewervelde dieren echter ook gevoel, pijnbeleving, bewustzijn, leervermogen en geheugen aanwezig is.
Laatst bijgewerkt door Resfeber op 18-09-14 15:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 15:52

Even naar de dierenwinkels in de buurt gaan en dit aangeven ;) Sommige dierenwinkels denken niet alleen aan geld...

Paar jaar terug zoiets ook meegemaakt (nouja, die gingen een vis in een plastic zakje laten skateboarden... gewoon van dingen af en alles... (zo'n half pipe....) Dus ik heb het visje van ze afgepakt en toen heel hard weg geskeelerd :+) Dus kwam ik thuis met een visje... Maar meteen even wel contact opgenomen en de dierenwinkel die het visje dus waarschijnlijk had verkocht (enige dierenzaak in het dorp hier, en had visvoer nodig en plantjes, oud aquarium had ik nog), had dat al met een niet zo goed gevoel gedaan, dus die zeiden ook al als die jongens terugkomen, dan weten we dat... (Of ze dat ook echt gedaan hebben, geen idee, maar hoop het iig!!)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: twee goudvissen voor 50€

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 15:53

Heel nobel van je, maar die zijn natuurlijk meteen naar de dierenwinkel gerend voor nieuwe goudvissen.
Ga je die ook redden? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 15:54

moonfish13 schreef:
Volgens mij mag vissen met levend aas in de vorm van vissen niet eens?
Mag dus inderdaad niet:
http://www.stekkie.nl/sportvisregels/aassoorten.html

Mag idd niet.

Goed bedoeld, echt heel lief maar ook ik ben bang dat ze er nu meer gaan kopen en als je ze voor €10 had willen hebben dan had je ze ook gehad waarschijnlijk.
Maar goed, deze 2 is het bespaard gebleven, misschien kan je door dit gebaar achterhalen waar ze wonen, of de politie bellen als je ze weer ziet zitten.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 15:56

moonfish13 schreef:
Volgens mij mag vissen met levend aas in de vorm van vissen niet eens?
Mag dus inderdaad niet:
http://www.stekkie.nl/sportvisregels/aassoorten.html

Mooi, kun je ze volgende keer aangeven! Zou komende tijd lekker gaan patrouilleren tot je ze kan pakken ~~}>

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 15:56

Als ik het goed zie, zijn dit Oranda's :) Sluierstaarten met een bult op de kop. Maar die zie je nu nog niet goed, omdat ze nog klein zijn. Ze worden 25 cm.

Gewoon goed voor ze zorgen, genoeg ruimte geven (50 Liter per vis), dan worden ze vanzelf groot en dan zijn ze wel redelijk 25 per vis waard ;)

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 15:57

Ik zou dit ook melden bij de plaatselijke dierenwinkel(s), eventueel achterhalen waar ze wonen en zeggen dat je hier erg van geschrokken bent, die ouders hebben misschien geen idee.

Bah heb dit met walging gelezen..

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 15:57

Je bent mijn held van de dag _/-\o_ hoe het ook uitloopt, mijn eeuwige respect heb je!