Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
IZEP schreef:Ik heb mijn teefje ook laten castreren ivm ervaringen met baarmoederontsteking. Ze heeft echt vreselijk afgezien van de pijn en niet maar een paar dagen en als ik dit van te voren had geweten had ik het nooit gedaan om deze reden. Voor mij dus nooit meer. Bij sterilatie via laparoscopie is je hond gelijk de dag erna weer de oude, nergens last van.
Onze andere teef wordt begin oktober ook geholpen.
IZEP schreef:Ik heb mijn teefje ook laten castreren ivm ervaringen met baarmoederontsteking. Ze heeft echt vreselijk afgezien van de pijn en niet maar een paar dagen en als ik dit van te voren had geweten had ik het nooit gedaan om deze reden. Voor mij dus nooit meer. Bij sterilatie via laparoscopie is je hond gelijk de dag erna weer de oude, nergens last van.
Amandavd schreef:IZEP schreef:Ik heb mijn teefje ook laten castreren ivm ervaringen met baarmoederontsteking. Ze heeft echt vreselijk afgezien van de pijn en niet maar een paar dagen en als ik dit van te voren had geweten had ik het nooit gedaan om deze reden. Voor mij dus nooit meer. Bij sterilatie via laparoscopie is je hond gelijk de dag erna weer de oude, nergens last van.
Dan is het ergens niet goed gegaan want ook bij een normale castratie zijn ze de dag er op vaak alweer de oude. Sterilisatie doen ze nergens meer. Het is altijd castratie want ze halen de eierstokken weg en in sommige gevallen ook de baarmoeder.
Er zitten ook weer overal risico's aan en dat moet ieder voor z'n eigen situatie beslissenAmandavd schreef:IZEP schreef:Ik heb mijn teefje ook laten castreren ivm ervaringen met baarmoederontsteking. Ze heeft echt vreselijk afgezien van de pijn en niet maar een paar dagen en als ik dit van te voren had geweten had ik het nooit gedaan om deze reden. Voor mij dus nooit meer. Bij sterilatie via laparoscopie is je hond gelijk de dag erna weer de oude, nergens last van.
Dan is het ergens niet goed gegaan want ook bij een normale castratie zijn ze de dag er op vaak alweer de oude. Sterilisatie doen ze nergens meer. Het is altijd castratie want ze halen de eierstokken weg en in sommige gevallen ook de baarmoeder.
Maar het is gewoon een hele heftige operatie. Dat ze sterilisatie nergens meer doen is echt de grootste onzin. IZEP schreef:Amandavd schreef:
Nee hoor, is allemaal prima gegaan, maar mijn hondje is nu ook niet echt een "bikkel" zeg maar. Maar het is gewoon een hele heftige operatie. Dat ze sterilisatie nergens meer doen is echt de grootste onzin.
Amandavd schreef:Diablo, bij ons 4 teven, 3 gecastreerd en eentje niet, en nooit problemen. Zijn Berner Sennenhonden en voorheen hadden we 5 teven en dat is ook nooit geen probleem geweest.
TS, raadpleeg eens een gedragsdeskundige die bij jullie thuis komt en de situatie bekijkt, misschien ziet zij wel signalen/dingen die jij mist en die kunnen helpen bij je beslissing.
Citaat:In de volksmond wordt het verwijderen van de teelballen bij de kater ‘castreren’ genoemd. Het weghalen van de eierstokken (en eventueel de baarmoeder) van de poes/kattin wordt aangeduid als ‘sterilisatie’. In de diergeneeskunde duiden ‘sterilisatie’ en ‘castratie’ echter niet op het geslacht van de dieren, maar op de operatie zelf. ‘Castratie’ is het weghalen van de geslachtsorganen, zowel bij mannelijke als bij vrouwelijke dieren. Onze huisdieren worden dus altijd ‘gecastreerd’, welk geslacht ze ook hebben. Worden de geslachtsorganen niet weggehaald, maar de eileiders of zaadleiders onderbroken, dan heet dat ‘sterilisatie’. De dieren zijn dan onvruchtbaar, maar hormonaal nog intact. Het gedrag blijft dus hetzelfde. Uiteraard is dat “lastige” gedrag net hetgeen we willen vermijden. Sterilisatie van huisdieren wordt daarom bijna nooit gedaan.
Diablo schreef:Amandavd schreef:Diablo, bij ons 4 teven, 3 gecastreerd en eentje niet, en nooit problemen. Zijn Berner Sennenhonden en voorheen hadden we 5 teven en dat is ook nooit geen probleem geweest.
TS, raadpleeg eens een gedragsdeskundige die bij jullie thuis komt en de situatie bekijkt, misschien ziet zij wel signalen/dingen die jij mist en die kunnen helpen bij je beslissing.
Ik ben niet thuis in de Berners, wel in de CC's en dat zijn niet de makkelijksten. Wij hebben ook vier CC's, waaronder twee teven. Ging altijd prima, tot ze de twee jaar gepasseerd waren. Ze kunnen wel door één deur, maar bij iedere spanning kan de vlam in de pan slaan. En twee vechtende CC dames in niet grappig, kan ik je vertellen.
De twee reuen gaat prima. Er is er één gecastreerd en ze hebben wel eens wat, maar dat is met tien seconden weer afgelopen.