Hoe zit dit: vlooien.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Hoe zit dit: vlooien.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 21:45

Even wat informatie: Ik woon in een monumentaal pand waar 3 appartementen in gebouwd zijn. Ik woon bovenin, dan een buurman en dan een buurvrouw.

Ik ben de enige met dieren, 2 katten en 2 ratten. De buurman belde net, dat hij vlooien heeft in huis. Een plaag. Omdat hij geen dieren heeft, zouden de vlooien van mijn appartement naar beneden gekropen zijn. Maar is dat mogelijk?

Ik ontvlooi mijn katten met spul van de dierenarts. Mandjes worden regelmatig gewassen. De katten slapen af en toe in mijn bed en ik heb geen last van vlooien. De buurman had ook vlooienbeten, ik niet. Ratjes heb ik gecontroleerd op vlooien, hebben allebei niets.

Hij zei ook dat de vlooien misschien nesten hebben in de muren en daar kunnen overleven zonder bloed.

Ik vind het allemaal maar een beetje vaag. Kan iemand mij duidelijkheid geven?

Valerie93

Re: Hoe zit dit: vlooien.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:47

Beetje een raar verhaal.
Naar mijn weten overleven vlooien niet zonder bloed.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 21:48

Las net op bokt 3 maanden, maar ik heb geen last van vlooien. Hij zei ook dat er groene en zwarte vliegen uit mijn appartement bij hem naar binnen vlogen. Ik heb wel last van wat fruitvliegjes maar verder niks. Ik ben een beetje bang dat hij herrie gaat schoppen bij de woningbouw met zijn gekke verhalen.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:50

Vlooien overleven niet zonder bloed. Of in elk geval niet lang. Vlooien maken ook geen nesten in de muur 8)7

Als jou beestjes echt geen vlooien hebben, dus als je ze hebt gekamd en er komen geen vlooien, neten of poepjes uit. Dan is de kans groot dat je buurman niet alleen een vlooienplaag heeft, maar ook een muizenplaag. Muizen met vlooien <<)

Succes in elk geval!

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:52

Tegen mij is net ook drie maanden verteld.. maar daar twijfel ik persoonlijk een beetje aan. Ze moeten toch iets eten en als er op je diertjes niks zit zul je ze wel niet hebben denk ik zo!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:56

Heeft er voor hem een bewoner met dieren gewoond? Is hij onlangs op vakantie geweest. Eitjes komen vaak uit na een periode rust in huis.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 21:56

Ik lees net op internet enkele dagen. En dat een vlo op een mens niet overleeft. Als hij vlooien heeft leven ze vast op ander ongedierte in zijn huis. Ik heb ook wit beddengoed dus als ik daar vlooien zou hebben, zou ik het zien.

Hij woont hier al ruim 6 jaar ofzo. Boven hem en onder hem hebben wel mensen met dieren gewoond.

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:58

Ga anders eens bij hem op bezoek om de vlooien te bezichtigen? Misschien zie je waar het vandaan komt.. zoiets? Zeg maar wat hoor!

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:59

Ik zou zelf even contact met de woningbouw op nemen.
Vriendelijk vertellen dat je buurman last heeft van vlooien en vliegen en dat je bang bent omdat jij de enige in het pand bent met dieren er al snel naar jou gewezen zal worden maar dat jijzelf nergens last van heb. Vraag hun om advies wat jij kunt doen en vraag anders of zij contact op willen nemen met de buurman.
Alles heel vriendelijk vertellen. Zo haal jij de wind uit de zeilen en ben je je buurman een stap voor.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 22:03

Wat ik wel weet is dat eitjes ja drie jaar nog kunnen uitkomen. En als jouw da zegt dat ze niks hebben adventage dood ook vlooien op plekken waar ze liggen. Dan kan hij hoog of laag springen maar jij hebt bewijs. Beter gaat hij zn huis gewoon ff ontvlooien.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 22:05

Jeffcha schreef:
Ga anders eens bij hem op bezoek om de vlooien te bezichtigen? Misschien zie je waar het vandaan komt.. zoiets? Zeg maar wat hoor!

Ik wil echt zoveel mogelijk afstand houden. Hij is ontzettend van het contact zoeken, ondanks dat hij niet op vrouwen valt. Ik heb hem gezegd mijn dieren nog een keer te ontvlooien en hem bedankt voor het telefoontje.

XLeandrosX schreef:
Ik zou zelf even contact met de woningbouw op nemen.
Vriendelijk vertellen dat je buurman last heeft van vlooien en vliegen en dat je bang bent omdat jij de enige in het pand bent met dieren er al snel naar jou gewezen zal worden maar dat jijzelf nergens last van heb. Vraag hun om advies wat jij kunt doen en vraag anders of zij contact op willen nemen met de buurman.
Alles heel vriendelijk vertellen. Zo haal jij de wind uit de zeilen en ben je je buurman een stap voor.

Dat ga ik even doen! Thanks.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 22:08

Lijkt me niet dat dit mogelijk is.
Zelfs al heeft een huishouden een vlooienplaag op zolder, hoef je er beneden nog niet veel van te merken, en dat in hetzelfde huis.
Klinkt in mijn oren meer als aandacht zoeken, ik zou voorzichtig met hem zijn als ik jou was, maar dat ben je volgens mij ook wel

Zilverroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 22:12

Vlooieneitjes kunnen lang overleven, maar naar het huis eronder gaan? Dat lijkt me sterk.Heeft hij zelf eerder huisdieren gehad? Of inderdaad muizen met vlooien. Of bezoek met een hond? Het schijnt deze zomer verschrikkelijk te zijn met vlooien... mijn hond heeft ze dit jaar voor het eerst gehad sinds we haar hebben (bijna 8 jaar).

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 22:16

Daar heb ik werkelijk nog nooit van gehoord... Vlooien die door muren reizen... Nee, dat moet haast wel een broodje aap zijn :+.

Misschien is je buurman de trotse bezitter van een groep Pulex Irritans :D.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 22:39

Ja of gewoon iemand met een beperkt sociaal leven en weinig aandacht. :')

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 07:58

Ik zou in jouw situatie ook even contact opnemen met de woningbouwvereniging uit zelfbescherming, inderdaad omdat je, zoals je zegt, de enige bent met huisdieren.
Daarnaast zou je puur om jezelf in te dekken (of pas als er ook daadwerkelijk problemen komen... ben een doemdenker geloof ik) even langs de dierenarts gaan, het verhaal uitleggen en vragen of hij je katten (en ratten) wil nakijken en zijn bevindingen (vlovrij :P) op papier voor je wilt zetten, en daarbij ook een uitdraai van de keren dat je bij hem antivlo middel hebt gehaald

Vlooien kunnen heel lang ingekapseld overleven (helaas), maar dat ze zich in muren zouden schuilhouden heb ik nog nooit van gehoord, wel als er evt. muizen in de muren zitten natuurlijk.

Groene en zwarte vliegen doet me denken aan die (vieze) grote bromvliegen die op iets rottens afkomen. Heeft je buurman zelf geen last van muizen die vlooien bij zich dragen (mijn kat pikt vlooien van haar gevangen muizen op) en dat er ergens een dooie muis ligt? (al zou je dat toch echt moeten kunnen ruiken in het 'vliegen' stadium)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 08:40

Nou mijn 2 dierenartsen zijn vrouwelijk :D

Eerlijk gezegd heb ik geen zin om met het hele circus langs de dierenarts te gaan, bovendien haal ik bij verschillende artsen vlooienbestrijding en om dat exact uit te zoeken is een crime. Ik bel de woningbouw vanmiddag en dat moet voldoende zijn.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 11:11

Inderdaad, je moet jezelf niet in allerlei bochten wringen!
Ik heb ooit een keer héél véél vliegen in m'n apartement gehad. Alles doodgespoten, zelfs dag t huis geweest en elders geslapen. Volgende dag weer t zelfde liedje.... Lag er een dooie kat op de zolder van m'n verhuurder..... Bah!!!!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 01:10

Woningbouw nog niet gebeld, wel foto's gemaakt van de ramen waar volgens de buurman 100en vliegen zitten. Natuurlijk nog niet 1 vlieg gespot :')

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 01:47

Mijn hypothese, psychisch niet helemaal in orde (voor alle duidelijkheid, ik heb het over je buurman ;) ).
Sterkte met dit probleem.