Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

xxCYNNxx schreef:Ik heb jaaaaaaren geleden voor mijn vorige hond zo'n halstertje gehad. Was zo'n beetje de enige hier in het dorp die er een had.
Werkte geweldig bij dr, groot nadeel; 9 van de 10 mensen die ik tegenkwam, dachten dat ze een muilkorf om had. Echt zwaar irritant, ding lijkt in de verste verte niet op een muilkorf. Iedere keer weer dat 'o jeetje die heeft een muilkorf om' , om vervolgens met een grote boog om me heen te lopen.
Maar je ziet ze nu vaker, dus misschien hebben mensen nu eindelijk door dat het geen muilkorf is, maar gewoon iets om de hond mee te leiden.
dito schreef:is mij hier inderdaad ook opgevallen. In eerste instantie dacht ik dat het kwam doordat het misschien een bijterige hond was, kun je nagaan wat een vooroordeel je kunt hebben, lag nl een beetje aan het ras waarom ik dat dacht. Gelukkig zag ik snel waar het om ging omdat het niet om de mond zelf heen ging.
Mijn hond trekt ook ik zat te denken aan de u-leader...die gaat om de benen/schouders heen zeg maar
DatBenIkNou schreef:dito schreef:is mij hier inderdaad ook opgevallen. In eerste instantie dacht ik dat het kwam doordat het misschien een bijterige hond was, kun je nagaan wat een vooroordeel je kunt hebben, lag nl een beetje aan het ras waarom ik dat dacht. Gelukkig zag ik snel waar het om ging omdat het niet om de mond zelf heen ging.
Mijn hond trekt ook ik zat te denken aan de u-leader...die gaat om de benen/schouders heen zeg maar
Gentle leader helpt wel degelijk bij trekken, wordt vaak geadviseerd door trainers. Een U tuig juist niet, dat is nadelig voor spieren en gewrichten door de druk die er ontstaat.
Sabbientje schreef:met dat neusriempje ging het echt heel goed. De hond wist het ook. Hij werd eerst gewoon gecorrigeerd aan de gewone riem en daarna pas aan het "halster".
Na een tijdje konden we hem ook weer aan de gewone riem uitlaten.
NAIWHL schreef:Ik kan je zeggen, ze trekken er niet minder om... Dat heeft allemaal met de opvoeding te maken.
Maar ik heb er wel 1 voor mijn 40 kilo zware reu als hij mee mag naast de fiets. Hij vindt meerennen met de fiets zo waanzinnig leuk dat hij proppen in zijn oren krijgt en alleen maar als een idioot vooruit wil gaan.
De gentle leader voorkomt dat ik van mijn fiets lig
Met gewoon wandelen trekt hij niet (meer), maar fietsen, pfoei...
Is idd tegen het trekken. mariekerocky schreef:xxCYNNxx schreef:Ik heb jaaaaaaren geleden voor mijn vorige hond zo'n halstertje gehad. Was zo'n beetje de enige hier in het dorp die er een had.
Werkte geweldig bij dr, groot nadeel; 9 van de 10 mensen die ik tegenkwam, dachten dat ze een muilkorf om had. Echt zwaar irritant, ding lijkt in de verste verte niet op een muilkorf. Iedere keer weer dat 'o jeetje die heeft een muilkorf om' , om vervolgens met een grote boog om me heen te lopen.
Maar je ziet ze nu vaker, dus misschien hebben mensen nu eindelijk door dat het geen muilkorf is, maar gewoon iets om de hond mee te leiden.
Herkenbaar dit.
Wij hadden het vroeger ook voor onze hond, maar die vond het zo verschrikkelijk dat ze niet meer mee wilde lopen
. Dus dat was dag halster