Hij maakt me bang...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Brievenbus

Hij maakt me bang...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 22:42

Jep, mijn kat.
Hij ziet regelmatig dingen... Dingen die ik niet zie :+
Meestal boven mijn hoofd of ergens boven hem... Grote ogen zet hij op en hij blijft er geconcentreerd naar kijken. Ziet ie spoken? Het maakt me iig soms erg bang.. -O- Kan een kat geesten oid zien?

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 22:44

Haha, dat kan de mijne ook doen! :+
Volgens mij ziet 'ie gewoon pluisjes, of vliegjes, of weet ik het wat :')

Ben er overigens niet bang van, weet zeker dat hij geen geesten ziet :P

nathalie2000

Re: Hij maakt me bang...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 22:44

Zelfde hier

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 22:45

Mijn hond doet dat ook altijd. Ik denk niet dat het geesten zij maar inderdaad vliegjes of pluisjes oid.

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 22:45

katten hebben wel meer dingen die raar zijn.
er was ook eens een kat in Amerika die voelde aan wanneer er mensen dood gingen, dan ging hij (was in een verzorgingstehuis) voor de deur liggen.
sommige mensen beweren ook dat katten iets met je lichaam kunnen doen, dat als jij zwanger bent en die kat is jaloers dat zij jou een miskraam kunnen bezorgen. er zijn al mensen die daar voorbeelden van hebben of kennen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 22:47

mijn kat heeft er jaren over gedaan om de spoken onder het vloerkleed vandaan te krijgen..

meestal zat ze eerste even te kijken.. en vervolgens vloog ze op de hoek af.. 1 achterpoot eronder 1 erover, idem met de voorpoten.. en dan volledig hysterische trappen met je achterpoten en kloppen met je voorpoten..

Het kost je 12 jaar van je leven, maar dan heb je wel een mooi schoon en spookvrij kleed.
Scheelt je toch weer de kosten van een bus tapijtreiniger.. Eat my dust tapijtreinigerfabricanten!

maar om je gerust te stellen.

meestal zien ze ze letterlijk vliegen.. minimugjes, of inimini lichtvlekjes en soms is het iets wat ze smiddags al gezien hebben en er van overtuigd zijn dat het wel weer verschijnt als je maar lang genoeg wacht..

daarnaast heb je nog een aantal sadisten die je gewoon de stuipen op je lijf willen jagen door complete scenes van de excorscist op te voeren voor de deur zodat je halsoverkop de tuindeur open doet om er vervolgens achter te komen, dat ze dacht dat je de nieuwe melody wel aangenaam zou vinden waarmee ze aangaf naar binnen te willen.

je hebt ook nog een aantal die gewoon niet sporen en met wijdopen uitpuilende ogen kunnen zitten slapen en/of soezen..

ik heb wel eens het idee dat ze er zo hun eigen forum op na houden en daar draadjes opzetten als:

raad eens wat ik mijn eigenaar vandaag heb aagedaan
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 15-09-14 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 22:47

Wanneer hij vliegjes oid ziet gaat hij erachteraan en niet zo achterlijk lopen kijken...
Mijn vriend zei dat hij mij aura zag :D

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 22:56

Haha hier nog zo 1. Af en toe geef ik hem dan express een zetje omdat ik me zwaar ongemakkelijk begin te voelen onder zn gestaar _O-

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 01:25

Katten zijn boosaardig. Ze doet het met opzet omdat ze wéét wat voor effect het op je heeft.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 09:04

En jij ziet het niet?
... :(:)

Blijven oefenen en geloven. Ooit komt de dag dat je het ook gaat zien. Y;(

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 09:09

elenaMM77 schreef:
ik heb wel eens het idee dat ze er zo hun eigen forum op na houden en daar draadjes opzetten als:

raad eens wat ik mijn eigenaar personeel vandaag heb aangedaan

Even gecorrigeerd :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 09:13

Even copy-paste een post van mij uit een ander topic:

Hier een kat die grapjes uithaalt met mijn angst voor spinnen.... Poezel zit net lief op schoot, schiet ineens overeind, staart ergens naar met die bekende focus, begint te grommen en blazen.... Ik schiet naar voren van de bank en draai me in halve doodsangst om, klaar om weg te rennen voor de zeer zekere grote gruwel op de muur en..........zie een ieniemienie spinnetje ter grootte van een speldenknop...

Die kon ik aan!
(maar spinnetje was al opgeademd door poezel voor ik klaar was met lachen)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 09:15

Mijn hond gaat altijd met de oren strak naar achter lopen staren als ik alleen thuis ben. (woon in het bos) :')
Eigenlijk doet ze dat omdat ze het niet fijn vind dat iedereen weg is maar ik vind het doodeng.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 09:15

Sorry, herken heel erg veel, maar lig hier slap van het lachen van sommige reacties.

Tja, mijn kat heeft het ook wel eens, die kan dan zo geobsedeerd zijn dat je zijn aandacht niet kan krijgen. Ik zoek er verder niet zo veel achter, al is het af en toe wel eens grappig wanneer je dan opstaat of langsloopt dat hij zich te pletten schrikt.

Overigens wat elenaMM77 en Rex_Rolfo zeggen, tja dat zou ook echt iets voor mijn kat kunnen zijn.

(die van ons schakelt overigens de tv uit als hij naar buiten wil)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 13:53

die van mij had mij net ook te pakken.

Nu moet je weten dat ze op 1 september 2014 18 is geworden.. In hele goede gezondheid, niet blind, niet doof(heel licht slechthorend), af en toe een heel licht vleugje dementie, en kwa uiterlijk zou ze ook 12 kunnen zijn aldus mijn DA (geen ingevallen flanken of borstelvacht, niet vettig en geen omhooggekomen ruggegraat). maar ja het kan natuurlijk altijd zomaar einde verhaal zijn een keer natuurlijk.

komt ze net van buiten, echt half krijsend.. loopt naar de deur en gaat gelijk, maar dan ook gelijk liggen (half in elkaar zakkend).. Dus ik spring overeind, loop naar haar toe, zet haar op de poten om even te kijken en ze lijkt er gewoon doorheen te zakken hup weer plat tegen de grond.

Dus pak haar voorzichtig op.. echt keihard knorrend, neem haar mee naar mijn bank (houten bij de keuekentafel, waar ik meestal wat zit te werken. zet haar naast mij neer zodat ik haar in de gaten kan houden of het bijtrekt (want ze ging gelijk weer opgerold liggen.. nu dan wel weer, zakken maar ook oprollen.. dat is al beter)..

30 seconden later staat ze op, springt op de grond, geeft de hond een lik over zijn oor.. hond kijkt op, krijgt voor de goede orde een klap op de neus (zonder nagels), hond hoort niet op te kijken.. wandelt naar haar kattenbrokken.. geen zin in vandaag en doet zich nu tegoed aan de hondenbrokken (ja van die halfgrote.. die kan ze gewoon nog wegknagen)..

Soms kan ik haar wel killen.. Ze oefent gewoon hoe ze later het meest dramatisch het hoekje om kan gaan volgens mij!

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 14:46

elenaMM77, het is maar goed dat ik geen slok drinken had, dan was dat nu mijn neusgaten uit gespoten.
Vindt jouw kat echt hilarisch!!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 15:05

het is een beetje een portret..

je kunt er mee lezen en schrijven en rustig overal mee naar toe laten lopen (ook op vreemd terrein)
maar ze heeft soms een eisenpakket en laat dit ook op relatief milde maar onnegeerbare wijze weten..

nagels in plastic tasjes haken, los laten schieten en je aankijken (en gewoon verder gaan).. nee niet krabben, echt haken optillen en loslaten tot je zelf gewoon gek wordt.. dan heeft ze of geen lekkere brokjes meer (of te weinig zucht, alles opeten is er niet bij hoor), of er zit te veel hondekwijl in het water volgens haar.

grote hobby is als je half ligt te slapen dat ze je haar probeert te wassen.. ik weet niet of alle katten dat zo doen maar... de tong wordt dus tegen je haar gezet, dan oefent ze er druk op uit (best stevig drukt ze de tong neer).. om vervolgens erachter te komen dat mijn haar veel langer is dan het hare.. dus dat kun je niet even wassen.. vervolgen ze ze dan te proesten en te doen om die lange slierten van haar tong te krijgen (heb haar tot midden van mijn rug lol). aangezien een kat haakjes op de tong heeft is dat nog niet het makkelijkst.

Ohh ja, en ze weet precies of je nu wel of niet echt slaapt.. dit test ze door tegen je neus te tikken grr.. als je dat negeert, dan komt er een nagelt bij.. niet krassen neeeee tikken.. als je dat nog negeert dan tikt ze die nagel dus precies tegen je neusschot.. neeeee niet aan de buitenkant, tegen de binnenkant.. DAT DOET ZEER MISSELIJK BEEST.. later moet ik er dan wel om lachen hoor. maar omhoog schieten met de tranen die uit je ogen sproeien is niet grappig

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 15:09

heb mijn 'Wammes' wel eens vervloekt. :o

En dan kom je op een dag een rood gestreept friemeltje tegen, overduidelijk gedumpt en nooit opgehaald door de zogenaamde eigenaar. Maar dat kleine vriendelijke friemeltje mocht wel blijven. Kan wel een paar goede muizevangers gebruiken.

Tot we langzaam naar het punt toe gingen dat meneer met zijn 7 kilo eigenlijk niets deed dan op de bank liggen en wat rondstruinen op het erf (vooral niet te ver).
Altijd zijn katergesprekjes wilde voeren op het moment dat ik in trance was met mijn thriller. Nooit aan de kant ging als ik mijn auto wilde parkeren. Op het aanrecht bleef springen. Behang van de muur afkrapte. En vanaf de vensterbank baas bespringen, wat ooit als kitten best schattig was.

Dus vervloekte ik mijn rode katertje een klein beetje.... dus sprak hem toe... dat ik eigenlijk heeel goed begreep dat hij ooit aan een boompje was geknoopt en ik nog heeeel goed weet waar dat boompje staat. Uiteraard afgesloten met een aai over de bol.

Dezelfde dag heeft meneer mij een rat gevangen, uiteraard uitgestrekt neergelegd op mijn deurmat. Daarna een half konijn op de dissel van mijn trailer. Geen half werk.... dat moet opgemerkt worden.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 15:13

dat is ook een goeie knert lol..

die van mij is ook vreselijk bemoeizuchtig (klestser).. maar ze wil er ook overal bij zijn..

met name als de baas en bazin wat tijd voor zichzelf willen..

je weet wel..

lekker bezig met de horizontale tango.. trippel trippel.. miauw? miauw! prr..

en ben je dus bezig, ligt er een kat tegen je aan op het kussen (ja als een halve maan over langs de bovenkant van je hoofd gevouwen he) gewoon te spinnen.. onder het motto 'ik weet niet wat jullie allemaal nog van plan zijn maar ik ga vast slapen.. Dus als je het een beetje stil kunt houden dan zou ik dat op prijs stellen'. ja je kunt er eraf gooien, maar voor je verder kunt waar je gebleven was ligt ze er weer zucht.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 19:29

soesita schreef:
En jij ziet het niet?
... :(:)

Blijven oefenen en geloven. Ooit komt de dag dat je het ook gaat zien. Y;(

:') still trying

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:46

Nou ja, sommigen kunnen het van geboorte af, andere doen er jaaaaaren over en sommigen zien het nooit. Maar de moed niet opgeven, hoor. :(:)