Muis in huis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_xManadisx_

Muis in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 20:01

Na vele vogeltjes, kikkers en veertjes heeft onze kat vandaag voor het eerst een muis gevangen. Dat moest natuurlijk trots getoond worden. Maar, het beestje leefde dus nog. En voor mijn zusje kon reageren was het al verdwenen. Onder de kast.
Na een aantal mislukte pogingen is het beest dus nergens meer gezien. En nu? We hebben alles overhoop getrokken, op risico want vorige week liep er een megsa spin voorbij, ook die hebben we dus niet terug gevonden. Gewapend met een megahamer en atlas voor de spin, en een pan om de muis te vangen zijn we gaan zoeken. Helaas dus helemaal niets.
Wat nu? Een vriendelijke muizenval hebben we niet in huis. Nu lopen de katten in de woonkamer en hopen we dat deze ons naar de muis leiden. Helaas liggen de monsters alleen maar te slapen. Ook wil ik ze vannacht niet in de huiskamer want dan vind ik morgen vast een opengereten muis in de kamer.
Iemand dé tip voor ons?'

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: Muis in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 20:10

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 21:21

Als de kat de muis gebeten heeft wat aan te nemen is dan zal de muis dat niet overleven. De kans op bloedvergiftiging is zeer groot.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 21:23

Hij zit nu of in je boekenkast, in je keukenkastje of gereedschapskist denk ik.

daar heb je immers ruimte gemaakt voor spin en muis

Wilawander schreef:
Als de kat de muis gebeten heeft wat aan te nemen is dan zal de muis dat niet overleven. De kans op bloedvergiftiging is zeer groot.

moet hij wel doorgebeten hebben.. mijn kattebeest brengt alles geheel onbeschadigd binnen.. zelfs vogels kunnen gewoon rondvliegen.. die sterven dan wel door stress uiteindelijk, maar ze krenkt ze geen veer of haar..

tenzij ik er niet ben.. dan zorgt ze dat het niet meer weg kan lopen voor ik thuiskom |o

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 09:28

LZP -> BB

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 09:32

Heb je nog klemmetjes en valletjes nodig? Ik heb dr nog wel een paar _O-

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 18:19

Hahaha! Nee, niet meer nodig!
Helaas heeft muis vanacht toen we sliepen besloten uit de schuilplaats te komen. Dus vonmorgen lag er een lijkje in de kamer! De monsters.
Ze hebben net alweer een nieuw huisdier meegenomen voor het avondeten, een pad. Die heb ik een paar huizen verderop gezet.