Wat is een goede konijnenopvang?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

snoef

Wat is een goede konijnenopvang?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 14:06

Hallo!

Met pijn in me hart kan ik er niet onderuit dat ik een nieuw huisje moet gaan vinden voor mij geweldige konijnenkoppeltje. Vanwege beëindigen van relatie en het daarbij noodzakelijke verhuizen ben ik op zoek gegaan naar een nieuw onderkomen voor mij en de konijnen.
Na een tijd zoeken ben ik er achter gekomen dat het bijna onmogelijk is een huur huis te vinden waar de dieren welkom zijn. Omdat ik toch echt moet gaan verhuizen ben ik er over na aan het denken de konijnen af te staan en daarbij te hopen dat ze een prachtig nieuw huis gaan vinden.

Mijn konijnenkoppel bestaat uit een gecastereerde ram (skittles) en geholpen voedster (Blue) van beide ander half jaar oud.
Skittles en Blue wonen bij ons binnen en hebben zon 10 uur per dag de woonkamer tot hun beschikking en anders een groot hok met genoeg bewegingsvrijheid.

Wie van jullie weet een goede konijnenopvang?

Muiz
Moderator Algemeen

Re: Wat is een goede konijnenopvang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:12

Ik zit vol helaas :Y) ik heb een klein schalige opvang waar ze mogen blijven tot ze in vriendenkring verkocht worden óf wanneer ze niet verkocht mogen worden gewoon hun leventje bij mij mogen slijten in de tuin...

Is er niet een dierenasiel met konijnen in de buurt?

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:15

snoef schreef:
Hallo!

Met pijn in me hart kan ik er niet onderuit dat ik een nieuw huisje moet gaan vinden voor mij geweldige konijnenkoppeltje. Vanwege beëindigen van relatie en het daarbij noodzakelijke verhuizen ben ik op zoek gegaan naar een nieuw onderkomen voor mij en de konijnen.
Na een tijd zoeken ben ik er achter gekomen dat het bijna onmogelijk is een huur huis te vinden waar de dieren welkom zijn. Omdat ik toch echt moet gaan verhuizen ben ik er over na aan het denken de konijnen af te staan en daarbij te hopen dat ze een prachtig nieuw huis gaan vinden.

Mijn konijnenkoppel bestaat uit een gecastereerde ram (skittles) en geholpen voedster (Blue) van beide ander half jaar oud.
Skittles en Blue wonen bij ons binnen en hebben zon 10 uur per dag de woonkamer tot hun beschikking en anders een groot hok met genoeg bewegingsvrijheid.

Wie van jullie weet een goede konijnenopvang?

Waar woon je?
Ik zoek nog een leuk konijnen koppel maar wel voor buiten met ruime ren natuurlijk.

snoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 14:16

Nee ik heb alles al afgebeld, hier in de buurt zit het knaagdierencentrum (heiloo) maar die nemen ze niet aan omdat ik niet onder hun regio val. De rest zit vol. Ik zit echt een beetje met de handen in het haar omdat ik hier per 1 oktober weg moet, en ze niet mee kunnen.

snoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 14:17

Ik woon in Haarlem, het zijn binnenkonijnen en ik denk dat het te krap bij de herfst is om ze nu nog buiten te laten wennen.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:27

Haarlem is ook wel erg uit de buurt ik woon bij Emmen ;)

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 15:39

Ik weet niet of den haag te doen is voor je. Ik had mijn konijn afgestaan bij muffins. Is een mooie opvang misschien kunnen zij je helpen. Mijn konijn was ook een binnenkonijn maar daar werd die er gelijk aan gewend om buiten te zijn. Het was ook ongeveer in deze periode dat ik hem wegbracht. Dan is het nog niet zo koud.
Laatst bijgewerkt door Valentijn5 op 15-09-14 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 15:42

Hillegom zit er een.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 19:36

Konijnen en cavia opvang hillegom, dierenasiel van zandvoort(hier heb ik mijn eigen konijn vandaan hebben sinds kort dacht ik allemaal nieuwe verblijven)

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 19:51

als ik in de omgeving nog iets tegenkom zal ik je op de hoogte stellen ts, iniedergeval succes met je bunnies!

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 19:55

De caviaopvang in Hillegom is ook meteen wat me te binnen schoot, maar die hebben volgens mij inderdaad een wachtlijst. Konijnenopvang Muffins in Den Haag is inderdaad ook erg goed. Mocht je met vervoer zitten dan kun je me een pb sturen, ik woon in de buurt en ben bereid om een lift te geven. Het is al erg genoeg dat je de konijnen weg moet doen.

Selima

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 01:01

Wat een pijnlijke situatie en hoe vreselijk jammer dat je je konijnen mogelijk moet afstaan.

Ik zelf heb goede ervaringen met deze twee konijnenopvang adressen, die alleen konijnen in koppeltjes plaatsen en beide al jaren bestaan. Heb er een konijn opgehaald - werd zorgvuldig gekoppeld met onze dame; ze zijn later samen mee verhuisd naar Londen - en ooit een keer een oeps-nestje moeten wegbrengen, naar de andere opvang.

Zijn allebei in Noord-Holland, hoewel niet zo heel dicht bij Haarlem, maar een echt goede konijnvriendelijke opvang is dat hopelijk wel waard? :+

In Mijdrecht:
http://www.freewebs.com/opvangrabbithutch/

In Hilversum zit Jamies:
http://www.konijnenopvangjamies.nl/

Helaas heb ik zelf niet zulke goede ervaringen met asiel opvang en er ook slechte verhalen over gehoord; met name dat ze gerust een konijn alleen mee geven, al heb ik het dan wel over ervaringen van voor 2008 en er zal ook wel verschil zitten in het ene asiel of het andere.

Ik hoop zeer voor je dat het alsnog lukt om een huis voor jullie alledrie te vinden en anders dat ze een prima nieuw onderdak krijgen.

snoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 09:27

Bedankt voor alle antwoorden. Ja het is echt een rot situatie vooral omdat ik de lieverds helemaal niet weg wil doen, Marja woonruimte is ook belangrijk.

Ik heb ondertussen contact met jamie's in Hilversum en daar kunnen ze terecht. Nu nog even de stap zetten om ze daadwerkelijk weg te brengen....

Selima

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 23:03

Ben blij te horen dat je voor Jamies bent gegaan. Ik was er destijds enthousisast over, het was zo'n gezellige boel, met altijd wel een paar groepen/koppels konijnen die een tijd uit de kooi kwamen en lekker losliepen.

Ik denk dat je ze daar met een gerust hart kunt achterlaten - hoewel ik begrijp dat het altijd moeilijk en triest blijft om je konijnen te moeten afgeven :(:)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 07:18

Ik heb nog nooit gehoord dat konijnen niet welkom zijn in een huurhuis.
Woningbouw stichtingen weigeren normaliter geen dieren.
Daarbij zijn het maar 2 konijnen en geen honden.

Sterkte

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 07:21

Als je een kamer wilt huren kan het nog weleens een probleem zijn. De woningbouw had er bij mij geen problemen mee, maar wellicht anderen wel. Bij TS is het nou eenmaal blijkbaar geen optie, fijn dat je een goede opvang hebt kunnen vinden TS!

snoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 07:26

Ik sta niet ingeschreven in haarlem en huur dus in de vrije sector. Helaas staan de meeste huisbazen binnen die sector geen huisdieren toe.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 19:12

Ik wens je ook nog veel sterkte met je konijntjes.