Egeltjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Egeltjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 12:26

Voor het eerst sinds we hier wonen hebben we egeltjes ,ze zaten wel al achter in de wei,maar nu zitten ze dus dichtbij het huis,en wel,in de stal!!

volgens mij gaan ze daar ,of willen ze daar gaan overwinteren...nou helemaal leuk,ik vind egeltjes echt heel leuk :j

Nu weet ik dat ze daar zitten omdat ze gevonden werden,door de "puppies" ,een hoop gegil en gekef ,ik dacht eerst dat ze een rat hadden gevonden maar ging kijken en er lag een egeltje opgerolt bij het kastje,ik heb naast de stallen een smalle ruimte en daar staat een kastje waar wat paarden spulletjes nog inliggen en daar lag het egeltje,dus maar een rek voor die ingang naar het kastje gezet,zodat egeltje daar verder veilig kon rondlopen....

en dag later zaten de honden in de stal waar dat kastje tegenaan staan en ze waren aan het blaffen,dus ik ging kijken en onder de stalwand zit een kiertje daar zag ik zeker 3 egeltjes liggen,de hondjes dus ook.... nou ja,honden uit die stal gehaald,staldeur dicht gedaan zodat ze er niet meer bij konden komen...eindelijk rust...

niet dus,die stomme egels lopen dus ook gewoon rond in de omgeving van de stal,en die honden,en zeker dat jonge grut gaan naar ze op zoek,en zo vinden ze elke dag wel een egel... ^)

die egels zitten onder en tussen de hooibalen,dus 'even' die hondjes weghalen is gewoon geen optie,die zitten nl ook tussen de hooibalen en blaffen en springen naar die egeltjes...

en ook de grote honden doen vrolijk mee,ga in je uppie maar eens 6 honden van 1 egel weghalen,lijkt wel een computer spel,je hebt er 1 weggehaald,en die plek wordt dan meteen ingenomen door een ander... :+

uiteindelijk krijg ik ze wel weg hoor,maar het is nu iedere keer met uitlaten dat ze wel zo'n egel vinden,het is inmiddels ook gewoon een soort sport voor die honden om ze te vinden..

wat moet je daar nou aan doen??

een stuk afzetten voor die egels is gewoon onmogelijk,die honden beter opvoeden is natuurlijk een optie,maar goed ze lopen nu eenmaal los op het terrein en ze mogen wat betreft evt muizen en ratten wel hun gang gaan,ga dan maar uitleggen dat een egeltje weer niet mag,gisteravond hadden ze blijkbaar toch een egel te pakken,want deze schreeuwde heel hard... -O-

iets wat heel leuk leek ( egeltjes aan huis) is iets wat hier een soort van jachtseizoen onder de honden heeft geopend...mijn honden en ik hebben duidelijk hele andere ideeën over hoe leuk egeltjes zijn :=