Oudere hond (11 jaar) drinkt heel veel

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dropneus95

Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Re: Oudere hond (11 jaar) drinkt heel veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 18:57

wat vind ik het toch heerlijk om zulke verhalen te lezen! Daar word ik echt vrolijk van :D

Zelf ook zoiets meegemaakt, maar dan geen operatie. Bij onze hond waren der tanden zo slecht geworden dat ze er echt uit moesten. Ons hondje was net één dag 15, had al een keer een hersenschudding en een hersenbloeding gehad en wonder boven wonder daar binnen een week helemaal boven op gekomen en niks meer van te zien. Toch als 15 jarige onder narcose gedaan en wat deed ze het daarna lekker! toevallig is ze afgelopen woensdag 16 geworden. :D

Ons hondje krijgt voor Artrose Glucosamine. kan je gewoon bij het kruidvat halen. veel goedkoper dan bij een DA en werd ons zelfs aangeraden om het daar te halen. Tegen de pijn krijgt ze altijd Novacam/Metacam en we hebben haar op speciaal voer gezet voor artrose beestjes. RC Mobility :)
Eigenlijk doet ze het heel erg goed en heeft ze geen pijn. misschien het proberen waard voor jullie zometeen?

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Re: Oudere hond (11 jaar) drinkt heel veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 20:03

Super fijn om te horen! +:)+

detos240
Berichten: 444
Geregistreerd: 21-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 20:13

Batlow schreef:
Heb het inderdaad al vermeld, maar de hond is dus niet gesteriliseerd.

Ik bel morgen ochtend de dierenarts voor een afspraak. Ze heeft dit nu een paar dagen, maar merk vandaag niet dat het slechter is dan andere dagen, dus ik denk dat ze vannacht hier wel mee door komt. Kan alleen zijn dat ze 's nachts misschien weer binnen plast, maar we gaan er nu 's nachts uit om haar buiten even te laten plassen.

Even een andere richting op, de hond heeft dus ook artrose en loopt moeilijk/moeite met opstaan, hoe kan je dit verlichten?


Onze boxer was 11 jaar toen hij ook heel veel begon te drinken. Verder geen andere symptomen.
Ik had gehoopt dat ze alleen maar suiker had. Ben in dec. 2013 naar DA geweest er is bloed afgenomen en blijkt ze een tumor te hebben in de lever.
Het is nu sept 2014. ze is er nog steeds. Heeft wel last van uitzaaiingen (aan de bek en op haar hoofd) ze wordt erg mager op het moment. Maar..........ze oogt nog goed fit. Vond zelfs de DA toen ze hier van de week was. Het is een hondje van elke dag en we genieten nog steeds van haar!

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 21:48

Ja, ben echt blij een topic te hebben aangemaakt. Anders had ze er waarschijnlijk nog mee rond gelopen... Een, sorry voor mijn bewoording, k*t gedachte, maar ben blij dat het niet zo is. Ben toen op internet gaan zoeken naar deze operatie en zie vaak dat dus oudere honden dit ondergaan en er eigenlijk altijd uitkomen, dus dat gaf merendeels de doorslag.

@lisaterburg, bedankt voor je tip, ik ga er voor kijken! Is er eventueel bij de tuinen niet wat te krijgen? Hengst bij mij op stal had tumor op het oog, kwaadaardig. Enkele weken na verwijdering groeide het weer terug op het oog.. We dachten, je blijft bezig met steeds verwijderen op het oog... ze is na de operatie natuurlijke tabletjes gaan geven van de tuinen, gezwel op het oog is toen vanzelf weg gegaan en tot nu gaat het nog steeds erg goed met de hengst.. Is nu een jaar geleden!

@detos240, de dierenarts hoopte juist geen suikerziekte, omdat je dan met een hond zit die je moet gaan spuiten, dus was een ontstoken baarmoeder veel makkelijker in vergelijking met dat. Daar had hij ook wel gelijk in en ben ook blij dat ze geen suikerziekte heeft..

detos240
Berichten: 444
Geregistreerd: 21-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:48

Nou Batlow ik vind suikerziekte het minst erg! Dat spuiten kom je wel overheen. Hebben wij ook met een kat van ons gedaan (en dat was echt geen pretje!!! Die moest je elke keer weer verrassen :o

En baarmoeder operatie op die leeftijd....... vind ik vrij riskant.

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Re: Oudere hond (11 jaar) drinkt heel veel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 22:56

Dat is het zeker, maar deze operatie gebeurt vooral bij oudere honden en daar had ik alleen maar goede verhalen over gelezen (goed opgeknapt). En ook worden de narcose middelen steeds beter schijnt het, voor de oudere honden. Maar het blijft altijd riskant, een oude hond in narcose brengen...

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 17:04

Met de hond gaat het ondertussen al weer goed! Nu willen we haar artrose gaan verlichten. Met wat voor tabletjes of medicijnen kan je het hiermee verlichten? Ik wil graag alle opties even zien. Mijn moeder vertelde dat iemand uit de buurt voor haar hond ook iets bestelde via internet, maar ze weet niet meer waar helaas...

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Oudere hond (11 jaar) drinkt heel veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 17:18

Super fijn dat het zo goed gaat.
Glucosamine zou ik voor kijken, dat word vaak gebruikt bij atrose. :j

Tooske

Berichten: 6548
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Re: Oudere hond (11 jaar) drinkt heel veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 17:42

Wil je supplementen of echt pijnstillers? Hier goede ervaringen met joint comp van phytonics.
En met pijnstillers Norocarp en Previcox. Onze labrador had ED.

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Re: Oudere hond (11 jaar) drinkt heel veel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 17:46

Zij heeft last van haar voorpoten wat betreft artrose. Ze loopt moeilijk, vooral als ze net op staat. Ik weet niet wat dan het beste zou zijn, supplementen of pijnstillers, of een combinatie van beide?

Tooske

Berichten: 6548
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Re: Oudere hond (11 jaar) drinkt heel veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 17:54

Ik zou dan idd eerder voor allebei gaan zeker gezien haar leeftijd zou ik er alles aan doen pijnstiller kunnen op de lange termijn wat schadelijk zijn maar op deze leeftijd zou ik me daar niet zo druk om maken.
Bij onze hond hielpen de pijnstillers fantastisch.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 18:19

Batlow schreef:
Zij heeft last van haar voorpoten wat betreft artrose. Ze loopt moeilijk, vooral als ze net op staat. Ik weet niet wat dan het beste zou zijn, supplementen of pijnstillers, of een combinatie van beide?



vitamine D schijnt te helpen,2x per week een pilletje