Anti-vlooienmiddel hond??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SergeantRoos

Anti-vlooienmiddel hond??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 16:25

Hoi!

Wij hebben laatst onze puppy behandelt met Advantix, voorgeschreven door de dierenarts. We hadden al ergens gelezen dat het behoorlijk agressief spul was, maar de dierenarts zei dat dat per hond verschillend was. Dus toch gedaan...
In het begin leek het alsof er niets aan de hand was, maar na een tijdje begonnen we te merken dat hij het niet fijn vond als je zijn rug aaide. Elke keer als je een bepaald plekje aaide trok hij zijn hele vel samen... Ook knaagde hij steeds in de buurt van die plek.

Advantix willen wij dus absoluut niet meer gebruiken en we zijn nu, samen met de arts, op zoek naar een ander goed middel tegen vlooien (en teken).

Nou was mijn vraag wat jullie gebruiken en wat jullie ervaringen met dat middel zijn?? En zijn er mensen die ook problemen hadden met Advantix, of bij wie het juist wel goed ging?

Groetjes!!

Edit: ondertussen (2 weken later) heeft hij al nauwelijks last meer van de plekjes, maar toch.

Wilawander

Re: Anti-vlooienmiddel hond??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 17:07

Hoe oud is de pup? Advantix mag je bij pups namelijk niet gebruiken.

Ik gebruik het al jaren en bij 1 van de 6 honden hebben we 1 keer een reactie gehad. Een hele warme rode plek. Zonder advantix is voor hem geen optie ivm borreliose en nu verdelen we de pipet over de gehele ruggengraat en op die manier geen problemen.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 17:11

Ik geef comfortis, dit zijn pillen, binnen een uur werkzaam, ik geef dit op aanraden van de dierenarts omdat een van mn honden voor van alles allergisch is, werkt super, is wel wat duurder dan andere middelen. Eens per maand.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 17:15

Comfortis werkt inderdaad erg goed bij allergieen omdwt hierbij de vlo geen speeksel uiwisseld, echter werkt dit niet tegen teken.

Bravecto werkt tegen vlooien en teken en is een smakelijke tablet en werkt 3! maanden!

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 17:20

Oh die gaan we opzoeken, Bravecto ken ik niet, tnx

edit:
wel een duur goedje
Kosten/prijs van Bravecto( NB. dit is wel voor 3mnd.) incl BTW.:
Hond 2-4.5 kg: € 26.95
4.5-10 kg:€ 28.55
10-20 kg:€ 31.85
20-40 kg:€ 36.80
40-60 kg € 41.05.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 18:09

Heeft de hond (veel) last van vlooien of teken? Preventief behandelen is lang niet altijd nodig.

SergeantRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 18:10

Wilawander, ik noem hem pup, maar hij is al ruim 4 maanden oud. Weet niet of het dan al wel mag, maar je snapt vast wel dat als de DA zegt dat t kan dat wij dat gewoon aannemen.

Miepie7, comfortis zal ik ook eens bekijken, bedankt!!

Seni, bravecto zijn wij inderdaad aan het overwegen, klinkt wel fijn.

Dani, voor zover wij weten heeft ie helemaal geen vlooien. Teken volgens mij ook niet. Maar weer, wij geloofden (voorheen dan) gewoon wat de DA zei, ook over preventief behandelen...

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 18:13

Bij zo'n gevoelige reactie op een pipet zou ik persoonlijk ook gewoon gaan voor een tablet :) Dus Comfortis of Bravecto. Met Bravecto geen persoonlijke ervaring, maar ben wel een groot Comfortis fan. Is een veilig middel, en mijn hond heeft nergens last van (krijgt het elke maand).

Advantix bij 4 maanden is prima qua leeftijd.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 18:13

Waarom wil je persé preventief behandelen?
Ik persoonlijk doe niets...
Wel krijgen ze in de periode van teken een natuurlijke ! poeder onder het eten.
Ik heb het ene keer gedaan gehad, was met frontline geloof ik en de reu had schilfers, kale rode plekken alles ...

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 18:16

Er zijn heel veel mensen die inderdaad niet preventief behandelen.. Maar ik heb serieus nog nooit zoveel mensen aan m'n balie gehad i.v.m. vlooienplagen als afgelopen tijd :D

Voorkomen is beter dan genezen... En nee, ik ben niet van 'rommel op m'n beest', maar vlooien in huis is echt, écht verschrikkelijk.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 18:17

Heb je hier voor nog andere middelen geprobeerd?

Sommige honden reageren op de alcohol die in het pipetje zit... En als ik jou verhaal zo lees lijkt mij dat het meest waarschijnlijke.

Er wordt hier gezegd dat preventief behandelen meestal niet nodig is..
Het duurt 3 maanden voordat je van een vlooienplaag af bent (met vele ongemakken er bij) Daarnaast kan je vlooien eitjes ook zelf aan je schoenzolen, jas etc mee nemen. Ik zie dus GEEN reden om ze niet preventief te behandelen... ;-)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 18:48

Hier word ook gewoon preventief behandeld.

Persoonlijk vind ik 4 maanden te vroeg. Wacht hier altijd tot ze een half jaar oud zijn voor ik advantix neem.

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 10:16

Ik heb altijd comfortis gebruikt nadeel is dat de tablet erg hard is en schijnbaar stinkt hahaha aangezien ze hem niet wil opeten.
Nu sinds kort bravecto gebruikt deze tablet is natter en smakelijk hap slik weg was het deze werkt ook voor teken en dat doet comfortis niet.
Ik moet helaas elke maand wel ontvlooien mijn hond is er allergische voor.
Pipets is mijn hond immuun voor.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:39

Tribeworld: bravecto geef je niet iedere maand toch? Die werkt namelijk 3 maanden.
Bij allergieen is de comfortis wel beter, is inderdaad een harder tabletje maar wel ook smakelijk, hij mag verpulverd worden en is geadviseerd met eten in te geven, wellicht lukt het dan beter?

LottieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 19:51

Onze hond zat altijd onder de teken en nu hebben we een scalibor halsband tegen teken en vlooien en we zien er bijna nooit meer 1 (te koop bij de welkoop)

LottieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 19:52

En ze moet 2x per jaar een nieuwe

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 07:57

Ik gebruik Stronghold, geweldig spul. Wel ontvlooi ik alleen als ik vlooien zie, met Stronghold is het dan ook meteen over en krijg ik geen plaag.
Preventief ontvlooien zou ik dus ook niet doen, heb de Stronghold 2x moeten gebruiken (1x vlooien en 1x daarna om herbesmetting te voorkomen) in de 4 jaar dat ik mijn hond heb.
Dus dat is al 46x onnodig gif op mijn hond voorkomen.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 12:46

LottieLover schreef:
Onze hond zat altijd onder de teken en nu hebben we een scalibor halsband tegen teken en vlooien en we zien er bijna nooit meer 1 (te koop bij de welkoop)

calibor is alleen tegen teken, seresto band is ook tegen vlooien

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 12:55

Miepie77 schreef:
LottieLover schreef:

calibor is alleen tegen teken, seresto band is ook tegen vlooien

Scalibor werkt tegen vlooien, teken, steek- en zandvliegen.