lor1_1984 schreef:afmetingen bak: minimaal 3x de lengte x 3x de breedte van je slak, je kunt dus beginnen met bijv 10x10x10 en telkens groter gaan maar handigst is als je uitgaat van een eindmaat van 20cm en dus een bak pakt van ong 60x30x30cm, groter mag natuurlijk ook.
voer (wat eten ze): groenten, fruit, tuinkruiden, sepia en geweekt visvoer/kippenkorrel/brinta
drinken??: je kunt een bak met water neerzetten maar dat is niet echt noodzakelijk
medisch (kunnen ze ziek worden): er komen weinig ziektes voor, je hoort soms van prolapsjes (uitstulping), deze zijn meestal dodelijk. bij wildvang is er kans op wormen, deze kun je ontwormen door (ik dacht) hennepzaad te voeren.
eitjes (wat moet je ermee? ik heb gelezen dat ze veel eitjes kunnen leggen): minimaal 24u invriezen, pletten of koken.
soortgenoot (kan je hem ook in zijn eentje houden?): ze kunnen alleen zijn maar stellen een vriendje zeer op prijs. Met een vriendje zijn ze veel actiever dan alleen.
De Afrikaanse reuzenslak is overigens een verzamelnaam voor alle grote slakkensoorten uit Afrika, heb je al een soort op het oog of wil je gewoon voor het makkelijkste gaan?
een albino vind ik wel mooi!