Hoe reageren jullie katten op catnipspul?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Hoe reageren jullie katten op catnipspul?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-14 15:47

Ik ben benieuwd.. hoe reageren jullie katten op al dat spul als catnip, kattengras, spray etc? :D

Voordat ik ga stofzuigen mogen die 2 van mij zich altijd even uitleven. Meestal volgt na dit ook een speelkwartiertje, hihi. :D

Kedi wordt er meestal wel heftig van, al viel het nu mee:

En Liara blijft mellow. :+

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 15:50

Kwijlen, bijten, dweilen, knorren! :D

En als het ergens in zit, kroelen, wassen en vastgrijpen. :P

Vero

Re: Hoe reageren jullie katten op catnipspul?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 16:01

likken, kroelen,liggen,pakken :')

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 16:05

Eroverheen rollen, vastpakken, weggooien en erachteraan rennen, mee sjouwen, tegenaan trappelen, likken, opeten (de papieren theezakjes van de slaap lekker thee) en vervolgens elkaar aanvliegen omdat ze allemaal vinden dat het van hen is, ook als er meerdere dingen liggen.. Mafkezen :D

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 16:09

Mijn ene kat vindt het geweldig, mijn andere kat doet er niets mee.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 16:24

Kwijlen, overral mee naar toe nemen, bijten trappelen,

Laatst had ik een speeltje gekocht met katnip erin zat nog in plastic de oudste was al bezig met hem zelf uitpakken duurde haar te lang :=

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 16:41

Die van mij moeten er niets van weten, ruiken eraan en rennen gauw weg, maffe beesten :=

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 16:44

Onze oudere kat reageert er wel echt op, onze jonge niet zo. Oplikken, rollen, spelen etc.

Van de week zijn bij onze oudere kater al zijn kiezen getrokken |( (heeft Gingivitis Stomatitis).
Omdat zijn maatje van 1 jaar alleen thuis moest blijven, hadden we voor hem een speeltje van "Yeowww! Catnip" gekocht. Hij heeft zat speeltjes, maar je weet hoe dat gaat ;)

Toen oudere kater thuis kwam, nog groggie van de narcose. Waren we dat speeltje vergeten. Hij zwabbert er naar toen begint er tegenaan te tikken. Hahahahahah. Zo'n reactie heeft catnip op hem.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 19:44

Ik stop het vaak in een speeltje. En dan gaan ze er tegenaan trappen, er tegen aan liggen slapen, helemaal onder kwijlen en bijten, weggooien en achter aan rennen en likken. Knuffeltje is altijd drijfnat na een speelsessie :+

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 19:50

niets :+

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 21:00

Speciaal voor Roosch Vief (Vivaldi, mijn kat) haar reactie even op de film gezet:

Ja, hierna moest ik mijn kat even afstoffen voor ze weer normaal door het huis mocht van me :')

Vief heeft wel voorkeur voor welk soort catnip, normale catnipspeeltjes doet ze weinig tot niets mee, catnipspray, veel soorten losse catnipspul ook niet. Maar 1 bepaald merk wordt ze stoned van, en deze heb ik dan ook sinds jaar en dag in huis, deze gebruik ik ook af en toe om een zelfgemaakt kattespeeltje mee te vullen (ik haak ze zelf en vul ze daarna lichtjes op en prop er wat catnip in lol)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 21:06

valeriaan overigens wordt ie wel helemaal dol van

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-14 21:13

Ooohhwwww je haakt ze zelf!! Wat gaaf!
Ik ben jaloers. Had ik ook wel willen kunnen, had ik er ook 2 gemaakt voor de dames. :D

Vief lekker aan het rollen. :+:
Lekker om ze zo te zien genieten.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 21:15

Leandra schreef:
Mijn ene kat vindt het geweldig, mijn andere kat doet er niets mee.

Kan kloppen, het is genetisch vastgelegd of katten reageren op kattenkruid of niet.

Matatabistokjes vinden al mijn katten gewéldig. Ook mijn kater die kattenkruid maar oninteressant vindt.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 21:47

Nah, ik heb een überjunkie. Theezakjes, een leuk mint antitandsteen speeltje dat bij haar eten zat, catnip speeltjes en uiteraard het ruige 'zo uit de pot' snuiven en zelfs de stokjes van Koper, ze vindt het geweldig. Poeslief hier snuift, likt, geeft kopjes en trappelt er tegen. Ze heeft zelfs speciaal geprepareerde tennisballen (ze een tijdje laten 'weken' in een zakje met kattenkruid erbij) voor extra trapplezier.
Ik mag trouwens haar eten, haar geliefde poezenmelk, zelfs prooien zo afpakken, maar haar 'nipjes'...o hell no... := :
Afbeelding

Heb bij een vorige kat weleens een plantje gehaald en die ter vermaak binnen gezet. Die pakte elke avond één blaadje, ging dat uitgebreid zitten op kauwen, ging daarna helemaal los op een stip op de bank en viel de rest van de avond in slaap. Zijn maatje had het één keer geprobeerd, ging helemaal los en besloot daarna dat dat soort frivoliteiten niet aan hem besteed waren.

Mijn moeder heeft weleens van die plantjes in de tuin gezet maar dat experiment niet herhaald toen de plantjes helemaal waren weggevroten. Het werd een soort plaatselijke coffeeshop voor de hele buurt en ze moest regelmatig zwaar gedrogeerde buurkatten van het terras af rollen omdat haar eigen katten anders niet naar buiten durfden.
Haar huidige kat heeft een catnip egel en als het leven hem teveel wordt (wat regelmatig gebeurt omdat hij alles zo ontzettend niet snapt) gaat hij met z'n egel rollebollen. Helaas is de egel al een aantal keren gecatnapt door een buitenkat dus die ligt tegenwoordig vast aan een touwtje aan de stoel. De egel dus ;) .

O ja, voor diegenen die weleens nervovit gebruiken, zorg dat je het goed hebt doorgeslikt en de geur hebt weggemaakt want als je een junkiekat hebt is de kans groot dat ze zo je mond in duiken. :')

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:58

Ik zie het voor me. Ik wil het niet. Maar ik zie het toch voor me :')