Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

bigone schreef:Wie zegt dat ze ellendig zijn(de honden dan). Je kunt rustig naar je buren gaan en vragen of ze wel weten dat de jonge hond de hele tijd zit te janken. Als niemand het verteld dan weten ze het toch ook niet. Beveiligingshonden word doorgaans prima voor gezorgd, het is wel hun inkomen.
dierenfan schreef:bigone schreef:Wie zegt dat ze ellendig zijn(de honden dan). Je kunt rustig naar je buren gaan en vragen of ze wel weten dat de jonge hond de hele tijd zit te janken. Als niemand het verteld dan weten ze het toch ook niet. Beveiligingshonden word doorgaans prima voor gezorgd, het is wel hun inkomen.
denk je? Je hoopt dat misschien maar ik vind echt van niet hoor!! Een hond die continu jammert in een kennel voelt zich daar niet fijn, verveelt zich te pletter maar is in elk geval geen tevreden hond. Als dit niet iets is wat af en toe voor komt maar iets is wat elke dag weer gebeurd dan vind ik dat al een teken dat er daar iets niet klopt.
Daarnaast zie ik ook hier in de omgeving mensen met beveiligingshonden. Soms zitten ze uren in de bench achterin de auto. Ze kunnen daar in liggen of staan (met kop niet eens omhoog). Uren zitten ze daar in.....
Bij de carpool een eindje verderop worden regelmatig honden uitgelaten uit een beveiligingsauto. Om de beurt mogen ze even een paar minuten daar rond lopen. Ze komen helemaal stram uit de auto (zie je heel duidelijk) en als ze terug moeten zie je een hele hoop (onderdanige) stress signalen bij de honden maar uiteindelijk gaan ze heel gedwee met 'ingekakte' houding de auto in.
Heel anders dan mijn honden die ik thuis zelden hoor en alle ruimte hebben in mijn combo (wel een bench achterin maar die staat open zodat ze kunnen kiezen wat ze willen).
Ook heel anders dan de honden bij ons in het pension en asiel. Er zitten er tussen die je overdag veel hoor omdat ze makkelijk blaffen en wij heen en weer lopen van en naar de weides met honden. Echter zodra wij pauze hebben (en de honden dus ook) hoor je geen enkele hond meer. Soms wel eens een paar die naar elkaar gaan staan blaffen maar ook dat houd snel op. Vanmiddag zat ik alleen op de opvang (en morgen ook heerlijk!!!) met in totaal 20 honden en niet 1 hond die ik hoorde. Tevreden honden hoor je gewoon niet en dan zijn de meeste van deze honden het niet eens gewend om in een kennel te zitten (maar ze worden wel veel bezig gehouden en de kennel in betekend gewoon tijd voor jezelf en rust en niet jezelf gaan vervelen en maar hopen dat je er vele uren later weer eens 5 minuten uit mag).