braingames en bezigheden tijdens revalidatie gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

braingames en bezigheden tijdens revalidatie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-14 12:59

Ik heb van de week een topic geopend om te vragen naar ervaringen met TTA operatie ivm gescheurde kruisbanden, daar heb ik hele fijne reacties op gekregen,
maar ik loop nu dus tegen het probleem aan ... Wat ku nen we Eyck aanbieden qua bezigheden om hem zonder lichamelijke activiteit, toch bezig te blijven... Braingames zullen we maar zeggen.
Het betreft een nog al temperamentvolle rottweiler die altijd op scherp staat, dus ik sluit de eerste twee weken niet uit dat we de hulp van medicatie nodig gaan hebben, maar na die twee weken hebben we er nog minsten 10 te gaanvoordat we hem enigszins kunnen gaan opbouwen qua lopen waarna we weer kunnen gaan starten met speuren.
Alle ideeen zijn meer dan welkom, dus lieve mensen, help ons de revalidatie door met bezigheden voor stuitersmurf

PenP2014
Berichten: 1975
Geregistreerd: 17-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 10:09

Google is your best friend. Hier wat zoekwoorden voor je:

Snuffelkleed hond
Honden puzzels
Kong
voerbal hond

En dan nog eentje van mezelf; zet in je huis een speurtocht uit. Met extra extra lekkere goed ruikende stukjes beloning. Overal verstoppen. Onder kussens, in kiertjes. Wel natuurlijk makkelijk beginnen hè. Snoepje onder een bekertje leggen en laten pakken.

Ook een leuke binnenshuis, klickertraining. Commando's leren waarbij hij geen dingen belast die hij niet mag belasten kan prima. Denk aan leren snuitje omdoen, kusje leren, etc. Als dit je leuk lijkt ga dan eens op youtube bekijken hoe je begint met clickertraining. Je mag me ook altijd een PBtje sturen. Het is makkelijk maar juiste timing is alles :)

Op youtube is enorm veel te vinden qua spelletjes en bezigheden.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: braingames en bezigheden tijdens revalidatie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 12:01

Ik kan idd googlen, dan krijg ik een bak vol opties, maar ik zoek juist zaken waar goede ervaringen mee zijn en daarnaast een adhd rottweiler gaan overleven...
Vandaar mijn vraag op bokt.
Clicker zijn we mee bekend, trainen we mee.
Speuren in verschillende vormen doen we al , we trainen IPO met hem en buiten heg speuren in het ipo program speuren we ook in en om huis in verschillende vormen.
Voerbal, ik ben nog steeds op zoek naar iets dat heel blijf, hij mag er de eerste tijd niet mee rond lopen, liggend in de bench of bijkeuken oid dan is de gemiddelde voerbal geen lang leven beschoren :=
Zaken als snuitje, kusjes, pootjes etc dat kent ie allemaal al, behoort hier tot de basis opvoedin en de kong hebben we ook al standaard in ht assortiment

Snuffelkleed lijkt een optie te zijn, ga ik even naar kijken.

Ik zoek dus echt zaken die grote/sterke kaken proof is, gedaan kan worden zonder te hoeven staan voor de eerste weken en daarna zonder gekkigheid/veel lopen

De meeste hondenspellen die ik tegenkom zijn heel bescheiden van formaat, of van materiaal wat in een onbewaakte seconde gesloopt kan worden.

Oftewel.... Lastig.

Rosannee_

Berichten: 3713
Geregistreerd: 15-10-06

Re: braingames en bezigheden tijdens revalidatie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:13

Voor dit spelletjes heb je een petfles (plastic fles voor frisdrank) en een stokje of sterk draad nodig. Maak 2 gaatjes in het midden van de fles; op gelijke hoogte en recht tegenover elkaar. Steek er het stokje of sterk draad doorheen. Doe een paar brokjes in de fles, ga voor je hond zitten en houd beide uiteinden van de draad vast. De gevulde fles (zonder dop uiteraard) hangt dus nu voor je hond. Dan is het aan hem/haar om te zorgen dat hij de snoepjes eruit krijgt. In het begin zal de hond misschien zachtjes met zijn neus proberen om beweging in de fles te krijgen maar na een tijdje zul je zien dat hij hard met hun poot er tegenaan gaat slaan om de fles te laten draaien. Een erg lachwekkende bezigheid om samen met je hond te doen!

Dit werkte bij mij wel goed :)

En ook nog iets wat hij mag slopen:
http://service4dogs.nl/vuurwerkpakket-voor-je-hond/

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: braingames en bezigheden tijdens revalidatie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 23:34

Thanks, beide heel bruikbaar :)
Dat word dozen en wcrollen sparen en de familie en vrienden ook aan bet sparen zetten :D

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 22:20

meer ideeën zijn altijd welkom *D

Iris82

Berichten: 39858
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: braingames en bezigheden tijdens revalidatie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 22:25

Een doos pakken, vullen met rechtopstaande wcrolletjes (begin maar alvast te sparen) en hier snacks in doen. Heeft ie heerlijk de tijd om te plukken.

Dat kleed was hier geen succes. Pakken, schudden, klaar.... :')

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: braingames en bezigheden tijdens revalidatie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 22:27

lol, dat is idd een optie die hier ook zeker de revue gaat passeren vermoed ik :D

Iris82

Berichten: 39858
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: braingames en bezigheden tijdens revalidatie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 22:31

Ja maar, zo'n kleed is ook nog eens hartstikke duur. :')
Dus dat was echt een teleurstelling.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: braingames en bezigheden tijdens revalidatie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 00:30

Ik was zelfmaak van plan... Fleecekleedjes genoeg en ook nog zo een rubber mat met gaten liggen die niet meer gebruikt word sinds het verhuizen.
Dan is het nog wel leuk om te proberen