Bodembedekking voor hamster

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

horseee6589

Bodembedekking voor hamster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 11:21

Ik zit nu heel erg te denken wat ik voor bodembedekking kan gebruiken voor mijn hamster. Ze staat nu op zaagsel, maar ik merk dat ze daar niet zo veel van houd.
De eerste maand hadden we haar hadden stond ze op (ik weet niet hoe het heet) iets groffer zaagsel, want bij de intratuin zeide ze dat dat goed was. Maar vervolgens zei de man bij de dierenwinkel dat ze ook op gewoon zaagsel kan.
Maar beide vind ze niet echt fijn (ik doe nu zaagsel+hooi). Maar heeft iemand andere ideeen? Ik zat te denken aan vlas ofzo?

Koekeroekus

Re: Bodembedekking voor hamster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 11:24

Vlas is heel scherp voor zown klein beestje. Zou hem lekker op zaagsel houden en gewoon een beetje hooi verspreidden. Hoezo denk je dat ze zaagsel niet fijn vind dan?

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 11:25

Koekeroekus schreef:
Vlas is heel scherp voor zown klein beestje. Zou hem lekker op zaagsel houden en gewoon een beetje hooi verspreidden. Hoezo denk je dat ze zaagsel niet fijn vind dan?

Ze loopt er wel overheen maar ze zit vooral op haar huisje op/in de buis etc.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 11:29

Dat doen alle hamsters. Het zijn nou eenmaal beesten die zich graag verstoppen. Als je wil dat ie net als een konijn aan het hek staat te wachten heb je een verkeerde keuze gemaakt. :') hamsters zijn gewoon een beetje saai wat dat betreft. Gewoon zaagsel en hooi voor zijn holletje.

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 11:39

Koekeroekus schreef:
Dat doen alle hamsters. Het zijn nou eenmaal beesten die zich graag verstoppen. Als je wil dat ie net als een konijn aan het hek staat te wachten heb je een verkeerde keuze gemaakt. :') hamsters zijn gewoon een beetje saai wat dat betreft. Gewoon zaagsel en hooi voor zijn holletje.

Haha dat verwachte ik ook niet :D ik dacht misschien heeft ze last van het zaagsel

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 11:45

probeer eens cotton bedding

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 11:47

Wat ik zelf een hele fijne combi vond was Russel Bedding icm hooi. Dat is lekker zacht, maar toch stevig; erg leuk om holletjes en tunnels te bouwen.

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 12:04

Ik hoor heel erg veel goede verhalen over hennepvezel. Ik begin nu met het houden van gerbils en heb de bak al klaar staan, gevuld met hennepvezel en katoen. Dus misschien kun je er ook wat katoen bij doen, dat is lekker zacht, kan je hamster er ook gelijk nestjes mee maken. (ga morgen de gerbils halen).

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 12:05

Ik heb hennepvezel in het kippenhok, ben er erg tevreden over. Het ruikt ook nog eens heel lekker (beetje naar dennenbos) als je het vers uit het pak haalt. Ik strooi het regelmatig op (kippenhok is bij mij meer een schuur waar dit op de vloer ligt net als in een stal) en het werkt heel goed.