Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

bruceandnoon schreef:Nu alweer 4,5 jaar geleden ben ik voor onze Thai siamees ( kater van toen 2 jaar oud) op zoek gegaan naar een vriendje. Onze thai is heel sociaal naar mens en dier maar inderdaad erg aanwezig. Ik durfde het toen ook niet aan om te kiezen voor een HTK gezien zijn neiging om te overheersen. Ik wilde wel perse een herplaatser oid en heb lang rondgezocht. Uiteindelijk zelf een advertentie geplaatst op marktplaats ( meer onder het mom van niet geschoten is altijd mis) en tot mijn verbazing kreeg ik daarop een reactie van iemand. Zij had onlangs een siameze kater ( moderne type) overgenomen van fokster omdat de stand van zijn oren niet helemaal volgens de standaard was en hij daardoor ongeschikt was om te fokken. Kat had indrukwekkende pedigree met alleen maar kampioenen ( interesseert mij geen klap natuurlijk) Zij heeft zich toen over hem ontfermd met ong 10 maanden oud. Zij had een huishouden met meerdere katten allemaal Maine Coons. En dat bleek dus water en vuur. De siamees terroriseerde de rest zodanig dat de hij boven moest leven en de rest beneden en af en toe mocht ie eruit. Dat was dus geen leven. Wij waren na het zien van de fotos gelijk om en hebben het risico genomen en zijn hem gaan halen ( 2,5 uur rijden heen en terug met krijsende boze siamees op schoot is geen pretje) En eenmaal thuis gekomen was het zo beklonken. Ze hebben een dag om elkaar heen gedrenteld. Niet gesisd of uitgehaald en lagen binnen 2 dagen tegen elkaar te slapen. Zijn de beste vrienden. Overigens is deze kat kerngezond. In de 4,5 jaar dat we hem hebben nog nooit voor iets anders dan vaccinaties bij dierenarts geweest. Voor mij ook nooit meer anders dan een ( thai) Siamees ( mits herplaatser).
Wat een prachtig verhaal. Zo herkenbaar! Die boos krijsende Siamees in de auto, ik zie het gewoon voor me...
En hoe zo'n beest een heel kattenhuishouden naar zijn hand kan zetten.
Mijn eerste Burmees mepte destijds de HTK gewoon weg met haar voorpoot als hij voorbij liep. En hij snapte niet dat het spelen was / klieren was en kroop dan schuchter in een hoekje. Heel zielig. Uiteindelijk is hij na scheiding bij mijn ex gebleven. Is hij een stuk gelukkiger van geworden. Toen is er bij mij een Burmees bij gekomen. Die mepte gewoon een paar keer terug op haar hoofd en dan renden ze wat achter elkaar aan door het huis en klommen ze samen in de gordijnen. Dikke vriendinnen.
safina schreef:bruceandnoon schreef:Nu alweer 4,5 jaar geleden ben ik voor onze Thai siamees ( kater van toen 2 jaar oud) op zoek gegaan naar een vriendje. Onze thai is heel sociaal naar mens en dier maar inderdaad erg aanwezig. Ik durfde het toen ook niet aan om te kiezen voor een HTK gezien zijn neiging om te overheersen. Ik wilde wel perse een herplaatser oid en heb lang rondgezocht. Uiteindelijk zelf een advertentie geplaatst op marktplaats ( meer onder het mom van niet geschoten is altijd mis) en tot mijn verbazing kreeg ik daarop een reactie van iemand. Zij had onlangs een siameze kater ( moderne type) overgenomen van fokster omdat de stand van zijn oren niet helemaal volgens de standaard was en hij daardoor ongeschikt was om te fokken. Kat had indrukwekkende pedigree met alleen maar kampioenen ( interesseert mij geen klap natuurlijk) Zij heeft zich toen over hem ontfermd met ong 10 maanden oud. Zij had een huishouden met meerdere katten allemaal Maine Coons. En dat bleek dus water en vuur. De siamees terroriseerde de rest zodanig dat de hij boven moest leven en de rest beneden en af en toe mocht ie eruit. Dat was dus geen leven. Wij waren na het zien van de fotos gelijk om en hebben het risico genomen en zijn hem gaan halen ( 2,5 uur rijden heen en terug met krijsende boze siamees op schoot is geen pretje) En eenmaal thuis gekomen was het zo beklonken. Ze hebben een dag om elkaar heen gedrenteld. Niet gesisd of uitgehaald en lagen binnen 2 dagen tegen elkaar te slapen. Zijn de beste vrienden. Overigens is deze kat kerngezond. In de 4,5 jaar dat we hem hebben nog nooit voor iets anders dan vaccinaties bij dierenarts geweest. Voor mij ook nooit meer anders dan een ( thai) Siamees ( mits herplaatser).
Wat een prachtig verhaal. Zo herkenbaar! Die boos krijsende Siamees in de auto, ik zie het gewoon voor me...
En hoe zo'n beest een heel kattenhuishouden naar zijn hand kan zetten.
Mijn eerste Burmees mepte destijds de HTK gewoon weg met haar voorpoot als hij voorbij liep. En hij snapte niet dat het spelen was / klieren was en kroop dan schuchter in een hoekje. Heel zielig. Uiteindelijk is hij na scheiding bij mijn ex gebleven. Is hij een stuk gelukkiger van geworden. Toen is er bij mij een Burmees bij gekomen. Die mepte gewoon een paar keer terug op haar hoofd en dan renden ze wat achter elkaar aan door het huis en klommen ze samen in de gordijnen. Dikke vriendinnen.

.
. Een pluizige, en daarmee klittende, vacht wordt bij de Noren gezien als een vachtfout en deze dieren zijn niet geschikt voor de fok.
. De HTK blijft binnen met zulk weer, is met geen stok naar buiten te krijgen.
Ze zijn beiden actief (en luidruchtig) en ondanks dat de Abessijn een tenger ras is en de kitten dus minuscuul vergeleken bij de Thai, kan hij prima voor zichzelf opkomen! Ze kunnen samen enom druk spelen en daarna heerlijk op een hoopje slapen.
(tenzij het een Somali is, haha!), Aby's zijn dapper, stoer, aanhankelijk, gezellig en toch eigenwijs en speels. En ze zijn gewoon prachtig!
bruceandnoon schreef:Oeps in mijn reactie had ik het over Main Coons maar ik herinner me ineens dat het juist Noorse boskatten waren! Ik haal die 2 altijd door elkaar. Die 2 rassen bij elkaar was in mijn geval dus geen succes. Mijn 2 siamezen spreken gewoon de zelfde taal. Allebei hondsbrutaal dus volledig aan elkaar gewaagd. En ze houden wel van een geintje. Als er een bij de ander in de staart hangt krijgt ie idd een mep terug en dat was het dan weer.
Mijn man heeft altijd krassen op zijn schouders. Als ik niet beter zou weten, zou ik denken dat hij een minnares had. Maar het was erger: hij had tot voor kort zelfs twee, die hem allebei regelmatig besprongen.
Nu doe ik haar alleen naar buiten als het nat weer is. Nat gras, houdt mevrouw niet van, dus dan is ze snel weer binnen.
En als ze geaaid wil worden, duwt ze haar poot in mijn gezicht.
Haarbal schreef:Ik heb een Abessijn, en ik denk dat dit alles is dat je zoekt. Ik wil nooit meer een ander kattenras(tenzij het een Somali is, haha!), Aby's zijn dapper, stoer, aanhankelijk, gezellig en toch eigenwijs en speels. En ze zijn gewoon prachtig!
dat is hier op ons appartement een ander verhaal.

, en een thai is een actief ras.