Verzorging reuzenslakken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Verzorging reuzenslakken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 20:57

Om toch antwoord op mijn vraag te krijgen die ik een topic stelde wat nu op slot zit: hoeveel zorg hebben reuzenslakken? Er werd gesproken over verschonen en sproeien? Heb er echt geen verstand van, ben ook niet van plan ze te gaan houden :), maar dit heeft nu mijn interesse gewekt ;)

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:59

Er zijn een aantal topics over deze giga slimey beesten, vond het altijd erg leuk om te lezen ik kom alleen even niet op de titel, er zijn ook een paar bokkers die je echt alles kunnen vertellen!

Kirrr

Re: Verzorging reuzenslakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:04

Hier in de tuin zitten er super veel. Alle soorten en maten... Ben ook wel benieuwd. Dus ik volg.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:06

Kirrr schreef:
Hier in de tuin zitten er super veel. Alle soorten en maten... Ben ook wel benieuwd. Dus ik volg.

Tenzij je in Afrika woont lijkt me dat onwaarschijnlijk. In de OP gaat het over reuzenslakken, agaatslakken die als huisdier in terraria worden gehouden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 21:08

Reuzenslakken die in gevangenschap gehouden worden komen volgens mij in nl niet in het wild voor. Volgens mij zijn het exoten. Maar hey, correct me If i'm wrong ;) heb er geen verstand van ;)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:10

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:10

Wil je ze gaan houden? Evt heb ik nog babys gratis over te nemen.

Leed dit topic eens: [HK] Our Giant Pet Snails!

Of stuur mij even pb dan antwoord ik morgen :)

Ze leven wel in het wild maar niet hier in NL. Ik heb een echt afrikaantje (wildvang)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 21:12

EliseXJoelle schreef:
Wil je ze gaan houden? Evt heb ik nog babys gratis over te nemen.

Leed dit topic eens: [HK] Our Giant Pet Snails!

Of stuur mij even pb dan antwoord ik morgen :)

Ze leven wel in het wild maar niet hier in NL. Ik heb een echt afrikaantje (wildvang)

LadyMadonna schreef:
Om toch antwoord op mijn vraag te krijgen die ik een topic stelde wat nu op slot zit: hoeveel zorg hebben reuzenslakken? Er werd gesproken over verschonen en sproeien? Heb er echt geen verstand van, ben ook niet van plan ze te gaan houden :), maar dit heeft nu mijn interesse gewekt ;)

Sorry, geen zin om een topic van 170 pagina's door te gaan spitten. Ik ben geen fan, heb alleen een simpele vraag over de verzorging.
In het topic wat op slot zit werd aangegeven dat er erg veel tijd in gaat zitten, daar kan ik me niet zoveel bij voorstellen :?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:16

Sorry, om de één of andere manier in een verkeerd topic geplaatst.
Laatst bijgewerkt door Wilawander op 10-09-14 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:17

Haha oke sorry overheen gelezen.

Ik ben er nog geen 10min per dag mee bezig. Sproeien doe ik 1x per dag max en eten 2x per week.
Heb ze wel onder temperatuur controle zitten, bak met de babys is continu op 24 graden. Bak met de grote is groot genoeg om 1 lamp continu aan te hebben en nog koelere plekken te hebben.

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:17

Wilawander schreef:
Geen zin om 170 pagina's door te spitten?misschien moeten bedenken VOOR je een dier aanschaft?.....Je hebt ze al een jaar en dan nu pas ga je je afvragen hoe je ze moet verzorgen?

Deze ts niet hoor, die is gewoon geïnteresseerd in deze beesten....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 21:18

Wilawander schreef:
Geen zin om 170 pagina's door te spitten?misschien moeten bedenken VOOR je een dier aanschaft?.....Je hebt ze al een jaar en dan nu pas ga je je afvragen hoe je ze moet verzorgen?

Euh, lezen misschien? Ik heb al een jaar reuzenslakken? Wat leuk! *gaat zoeken waar ze dan in hemelsnaam moeten zitten*
Niet onder de bank, niet onder het bed, niet in de tuin.... Jij enig idee?

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:21

LadyMadonna schreef:
Wilawander schreef:

Euh, lezen misschien? Ik heb al een jaar reuzenslakken? Wat leuk! *gaat zoeken waar ze dan in hemelsnaam moeten zitten*

_O- _O- _O-

Misschien in bed ;)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:21

LadyMadonna schreef:
Wilawander schreef:

Sorry op de één of andere manier zat ik in een ander topic ook over slakken :+ snap niet goed waarom deze post hier beland is haha maar heb hem aangepast. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:23

Kijk, omdat de echte TS dit soort rare reacties ook kreeg heeft ze het topic verwijderd. Volkomen begrijpelijk.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 08:36

Ik bedoelde ook niet dat er reuzenslakken in de tuin zitten hé...

Gewone slakken, waardoor ik ook wel benieuwd was naar de reuzeslakken...

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 08:50

Ik zou ze best willen houden, maar IJsland is nogal paranoide over import van levende organismen.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:33

Ze kunnen verzonden worden in pakket post ;) heb ook een laten over komen uit engeland.
Of wil ijsland weten wat er binnen komt?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:46

EliseXJoelle schreef:
Ze kunnen verzonden worden in pakket post ;) heb ook een laten over komen uit engeland.

Precies, je kunt het doen, maar dat is dus illegaal.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:55

Kuggur schreef:
EliseXJoelle schreef:

Precies, je kunt het doen, maar dat is dus illegaal.

Aah okee vandaar

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 15:00

Ik heb ze een tijdje gehad (inmiddels gestopt) en vond ze op zich niet heel veel tijd kosten.
Dagelijkse verzorging is gewoon even poepjes opruimen, ruiten schoonmaken (met een vochtig stuk keukenrol) en 1-2x daags met een sprayflacon de bak sproeien met water.
Daarnaast bij slakken van 6 maanden en ouder even controleren op eitjes en uiteraard de slak zelf controleren en voer verversen.
Kost je ong 10 minuten per dag per bak.
Verder ben je zo'n 2-12x per jaar een half uurtje bezig om de bak in z'n geheel te verschonen.