Vandaag wordt ze gesteriliseerd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suzan_v_h

Vandaag wordt ze gesteriliseerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 07:12

Zometeen mijn lieve poeske naar de dierenarts brengen om geholpen te worden.
Vind het heel erg zielig, en voel me erg schuldig!

Iemand tips wat ik het beste wel/niet kan doen vanavond?

Dit is trouwens mijn pracht en praal, Woezel.
Afbeelding
Afbeelding

Eind september, begin oktober komt Pip.

SAKKIA

Re: Vandaag wordt ze gesteriliseerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 07:33

Waarschijnlijk krijg je van de DA ook wel tips mee. Tenminste bij die van mij wel.
Maar laat het gewoon aan je kat over. Wil ze aangehaald en op schoot, prima. Maar wil ze liever alleen ergens liggen ook goed :j
Ik heb een kat gehad die nooit op schoot wilde maar na de operatie alleen maar op mijn buik gelegen heeft. Als ik weg wilde werd ze boos :+

Na 24 uur moeten ze weer de oude zijn volgens mij.

Ik vind het ook altijd zielig hoor. Vooral mijn kater is heel erg boos als hij een poosje bij de DA moet blijven. Vind dat altijd zo sneu. Tegenwoordig zijn ze hem ook een beetje zat en bellen ze vaak al eerder of ik hem ophalen wil. Er is ondertussen zoveel gebeurd dat ze het wel aandurfen om hem vroeger dan normaal mee te geven :+

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 07:34

Ze heeft een snor! :=

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 08:02

Toen mijn Maine Coon gesteriliseerd werd, was ze alweer de oude toen ze thuis kwam. Niets suf, misschien een klein beetje rustiger die avond. De DA geeft je vast wel tips mee!

Ik vond het ook enorm eng om haar daar achter te laten :)

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 08:33

Heb haar net gebracht, ze zat enorm te miauwen in de auto. vind het zo zielig voor haar!
Tips krijg ik vanmiddag mee als ik haar ophaal.

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 08:33

PaulinBijoux schreef:

ja lief he! <3

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 08:35

wat een prachtige poes! komt vast helemaal goed joh, ze is in goede handen en is waarschijnlijk zo weer de oude :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 08:37

Suzan_v_h schreef:
PaulinBijoux schreef:

ja lief he! <3

Ja vind het echt ontzettend lief :j Sowieso vind ik een afwijkende tekening op het hoofd altijd wel leuk :j

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 08:39

Suzan_v_h schreef:
Heb haar net gebracht, ze zat enorm te miauwen in de auto. vind het zo zielig voor haar!
Tips krijg ik vanmiddag mee als ik haar ophaal.

Ik kreeg trouwens altijd na narcose (en dat was in geval van de kater heeeeeel vaak :+ ) een A4tje mee waar duidelijk opstond waar je op moest letten, wanneer ze weer mochten eten. Wanneer het verstandig was om even contact op te nemen met de DA e.d.
Vond dat altijd heel handig, dat scheelt namelijk onrust :+

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 09:32

Oeeeeh zo herkenbaar, ik weet nog goed hoe schuldig ik me voelde dat ik een gezonde kat wegbracht voor een operatie.

Bij mijn kater (toentertijd, 11 jaar geleden, hij leeft inmiddels niet meer) had ik dat niet, het was nl nog niet in de planning om hem te castreren, was voor 2 maanden later gepland, echter meneer had zijn kaak gebroken (uit een boom gevallen) en ik heb toen... me wel heel schuldig voelend op dat moment, gevraagd of Verdi er erg veel last van zou hebben als ze hem gelijk zouden castreren aangezien hij toch onder zeil moest ivm zijn gebroken kaak... hij kreeg een beugeltje lol, maar vlgs de dierenarts zou hij dat niet eens merken achteraf, kreeg sowieso zwaardere pijnstillers mee ivm de kaakoperatie dus dat zou dan ook gelijk afdoende zijn voor de castratie, scheelde mij als student een extra operatie, kosten waren toch al hoog voor de 2 operaties ivm zijn gebroken kaak (beugeltje erin en 8 weken later beugeltje er weer uit)

Met mijn vrouwtjes poes was dat anders, zij was gewoon gezond, en ik bracht haar weg voor een operatie, vreselijk vond ik dat.

Madame zelf was groggy erna, keek volledig scheel in de auto.
Wilde thuis alleen maar slapen op een lekker plekje, niet op schoot. Maar de secreet had toen ik dacht dat ze lekker lag te slapen al 2 hechtingen verwijderd, nog steeds geen flauw idee hoe ze dat voor elkaar heeft gekregen. Dus mocht ik dezelfde avond weer naar de dierenarts, natuurlijk een andere in een dorp verderop die wel dienst had, om het gapende gat dicht te laten nieten lol.
Ze heeft nog 2 dagen een kap gedragen en toen voelde ze zich weer lekker erna.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 09:43

Katers zijn natuurlijk sowieso sneller hersteld dan poezen. Ik vond destijds de wond van de poes nog best groot :=
De kater ontsnapte me naar buiten toe toen ik net met hem thuis kwam :+ Die had helemaal nergens meer last van.

De laatste keer met de kater, met de gastropie, was hij nog heel ver weg. Ze hebben hem wakker gespoten in een doos gedaan en ik heb hem weer meegenomen. Eenmaal thuis wilde hij vanalles wat hij niet kon. Dus heb ik een nachtje op de bank geslapen in de hoop dat hij bij me kwam liggen.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 09:49

Wat een prachtige poes! Echt beeldschoon :) Hopelijk verloopt alles zonder problemen en voelt ze zich snel weer de oude als het achter de rug is!

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 11:06

Ik voel me zo ontzettend schuldig ;( Een kern gezond poesje laten opereren.
Ik hoop ook dat ze zich snel de oude weer voelt!
Bedankt @essie_blue we zijn dol op haar <3

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 11:30

joh waarschijnlijk doe je haar er ook een plezier mee hoor. Al die hormonen en krols zijn lijkt me toch ook geen pretje. Zowel voor jou als de kat niet.

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 12:03

SAKKIA schreef:
joh waarschijnlijk doe je haar er ook een plezier mee hoor. Al die hormonen en krols zijn lijkt me toch ook geen pretje. Zowel voor jou als de kat niet.

Daar heb je zeker gelijk in!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 12:09

Hoe oud is ze? Hier zijn de kittens (broertje/zusje) op 5 maanden gecastreerd en beiden hebben ze nauwelijks last gehad. Bij de kleine dame was alles gelijmd dus geen hechtingen, dus ook geen kap als ze beloofde niet direct de lijmlaag te slopen :D Gelukkig was de lijm zo vies dat ze dat niet deed, ze was wel heel boos dat he zo vies smaakte :+ Ik geloof dat ze 's avonds weer normaal mochten eten en alleen de dag van de operatie niet al te gek mochten doen, maar dat was al lastig met van die stuiterballen!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 12:14

Mijn poes is een paar weken geleden gesteriliseerd. 's ochtends weggebracht om kwart over negen. Om 13 uur belden ze mij dat ze al weer goed wakker was en dat de operatie goed verlopen was. Om 15 uur mocht ik haar weer gaan halen. Ze was nog wel wat suf, maar wel goed wakker. Ze wilde nog wel graag slapen (op schoot of in haar mandje). De hechtingen waren onderhuids geplaatst met als groot voordeel dat ze ze er niet uit kon halen. Ook lossen ze zelf op, dus ze hoefde ook niet meer terug naar de DA om de hechtingen er uit te laten halen. Daarnaast had ik voor 10 dagen antibiotica meegekregen, omdat katten toch aan de wond gaan likken. En dat heeft ze ook veelvuldig gedaan. Ondertussen is het mooi genezen en is er niets meer van te zien. Ik kan ook zeggen dat ze er amper last van heeft gehad. Alleen de dag zelf en de dag erna was ze wat rustiger dan anders. Verder was ze gewoon de vrolijke ondeugende poes.

Eten mocht ze de volgende ochtend pas weer. Drinken mocht ze 's avonds na 20 uur weer. Ze is met 5 maanden gesteriliseerd.

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 12:26

Fijn om jullie positieve verhalen te horen! Woezel is nu 7 maanden en ze was ook nog nooit krols geweest, ik heb het in ieder geval nooit gemerkt!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 07:19

En hoe is het gegaan?

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-14 12:58

Hallo, even een update. Woensdag is Woezel gesteriliseerd, alles is goed gegaan!
Toen ik haar ging halen was ze nog helemaal suf van de narcose. Maar toen ze me hoorde toen ik aan de balie stond van de dierenarts om af te rekenen en wat info mee te krijgen hoorde ik al een zielig miauwtje! Toen ik aankwam met het vervoersboxje stapte ze meteen, wel wat wankel natuurlijk, overeind om zo weer mee te gaan. Wat weten ze dat goed joh als ze weten dat ze naar huis gaan!

Voor 5 dagen antibiotica gekregen en 20 september moeten we nog even voor controle. Woezel eet gelukkig zo har antibiotica pilletjes op! Ik had me voorbereid om een 2x daags gevecht om het erin te krijgen maar gelukkig verloopt het allemaal goed!
Donderdags was ze alweer helemaal zichzelf!

Maar zo zonde van haar mooie buikvacht :cry:, gelukkig groeit dat weer aan!
Nou zijn we helemaal voorbereid op de komst van Pip over 2 weken!