Slapeloze nachten...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Oyeru

Slapeloze nachten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 21:16

.... Want wij hebben een nieuwe pup..
Heel leuk heel lief, totdat je dus naar bed moet. Ze zit nu in de bench maar ik kan dr tot op zolder horen janken. Ik weet dat het nodig is maar toch.. Dit lijkt me zo traumatisch voor haar..

Er zijn vast meer bokkers die hier ervaring mee hebben. Hoe hebben jullie dit aangepakt en hoe lang duurde deze periode voor jullie? Zijn er nog tips die ik kan toepassen?

Ariannee

Re: Slapeloze nachten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 21:20

Weet niet of het helpt, maar.mijn moeder deed er altijd een donkere deken omheen en.na n paar minuten was ie stil

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 21:23

Lijkt mij ook traumatisch. Ik nam ze altijd mee naast het bed. Als ze ouder worden, kunnen ze het veel beter aan om alleen beneden te blijven. Eerste paar keren met een bot en niks aan de hand. Ik zou haar lekker bij je in de slaapkamer laten. Het is toch een roedeldier!

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 21:23

een wekker die nog tikt in een kussen...heb ik ook ooit eens gehoord

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 21:24

Mijn ouders hadden in het begin hond met doos op de kamer. Als hij dan piepte, even hand erin houden en hij was weer stil.
Bobbie kon later gewoon alleen blijven/slapen, dus daar geen problemen mee :)

mcfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 21:25

Heb je de pup naast je bed staan?

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 21:26

Aargh zo tegenstrijdig.. Zou haar ook het liefst meenemen want net lag ze heerlijk te slapen. Het is nu trouwens wel stil. We hebben er een warme kruik en een stuk deken van t nest bij liggen.

Maar wat een vriendin van me heeft meegemaakt. Die heeft dr dus wel bij haar laten slapen die kon 3 maanden later nog niet alleen zijn. Dat willen wij dus voorkomen...

Ze ligt in de woonkamer mcfly, maar ze is nu dus al stil..

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 21:30

Drie maanden later is een pup ook nog een pup, dus ik snap dat het hondje het dan nog niet aan kan. Pas als het tegen volwassenheid aanloopt, worden ze zelfstandiger en kunnen ze ook alleen slapen. Al is dat tegen de natuur in als roedeldier. Je laat een baby toch ook niet alleen, omdat hij later als hij een puber is alleen moet kunnen zijn?? :-)

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 21:33

Sluit ik me volledig bij aan hoor. Bij vorige hond ook zo gedaan toen was t wel na 3 dagen klaar..

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 21:36

Ook wij hebben de pups altijd op de slaapkamer gehad, ze hebben bij ons nooit s'nachts gejankt en later alleen beneden is nooit een probleem geweest, dat kan je ook al oefenen door ze overdag beneden even alleen te laten en dat langzaam opbouwen.
Laatst bijgewerkt door luffwinny op 09-09-14 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 21:36

onze labrador heeft ook als pup naast ons bed in een doos gelegen. dit hebben we best lang gedaan terwijl zo ook beneden in haar mand rustig ging slapen.
we kregen toen als advies een oude sok of iets anders met je geur eraan in de mand of bench.
met onze herder hebben we het geprobeerd naast ons bed maar helaas werkte dat niet die plaste de slaapkamer eronder dus die ging vrij snel naar beneden.

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 21:46

Kan me voorstellen dat dat per hond verschillend is. Wij willen het wel gewoon zo doen. Ze is nu gelukkig stil, of moet ik me dan juist zorgen gaan maken :')

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 21:49

Bij ons slapen ze altijd beneden. Scheelt ook wel dat wij altijd 2 honden hebben.

Mona2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 21:50

Sterkte de komende nachten, en veel plezier met de pup!

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 21:51

Hier 2 honden die als pup zijnde afwisselend bij mij op de kamer hebben geslapen, bij mijn broer en ouders en op een gegeven moment sliepen ze op de gang en soms nog steeds op de slaapkamer van mijn ouders.

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 21:54

Tja bij ons bleef de pup ook gewoon beneden. Moeten ze toch aan wennen en vooral geen aandacht geven is mijn ervaring. Na een aantal nachten was het stil en klaar.

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 21:56

Jennyxx schreef:
Drie maanden later is een pup ook nog een pup, dus ik snap dat het hondje het dan nog niet aan kan. Pas als het tegen volwassenheid aanloopt, worden ze zelfstandiger en kunnen ze ook alleen slapen. Al is dat tegen de natuur in als roedeldier. Je laat een baby toch ook niet alleen, omdat hij later als hij een puber is alleen moet kunnen zijn?? :-)

Volgens mij doen een hele hoop mensen dat wél... Tenminste, ik neem aan dat een babykamer bedoeld is om de baby - alleen - in te laten slapen :Y) natuurlijk ga je wel kijken als een kind echt blijft huilen maar in principe ga je niet voor iedere piep op en neer rennen.

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 22:02

Bedankt voor alle tips. Toch veel mensen die hun hond bij hen laten slapen. Dat had ik niet verwacht. Ik ga nu slapen. Helaas ben ik komende nachten niet thuis, maar mijn ouders wel. Ik zal ze de tip van de wekker voorleggen!
Dit is dr trouwens:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Oyeru op 09-09-14 22:09, in het totaal 2 keer bewerkt

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:04

Een vriendin van mij had het zelfde probleem, nu slaapt haar hond bij haar ouders op de kamer en is er geen probleem meer :) (wel in een bench)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:05

Ik voel me slecht :+. Wij hebben de onze nooit mee naar boven genomen als hij jankte.
Na 2 nachtjes was t over gelukkig :)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:13

ik heb een grote parsson jack russel (maat boerenfox bijna).

de eerste nacht vergeet ik nooit meer.. het was mijn eerste terrier.. dus ik wist niet dat terriers nog een speciaal geluid konden produceren..

wij naar boven om te slapen..

kef, kef, kefkefkef, diepe stilte en toen

MOEWHOEOHOEOHOE zeer diep en alsof ze echt dood aan het gaan was..

dus ik storm de trap af (lees flikker de laatste treden in de haast om dat beest te redden).

gooi het licht aan..

staat ze niet heel hard te kwispelen dat ik weer teruggekomen was?
ik dacht dat ik van hartstilstand naar moordneiging ging.

omdat ze het gewoon weer deed, ben ik uiteindelijk maar op de bank gaan slapen (nam haar toen echt niet mee naar boven).. heb toen een paar dagen beneden gepit tot ze gewend was..

daarna lag ik gewoon op bed.. en pup.. grrrrrrrrrrr op de bank!

bench wordt ze compleet panisch van helaas, dus dat werd m niet.. dus ach ja, heb haar toen maar geleerd dat ze alleen op de bank mag als er iets op ligt..

ze komt nu ook nooit op een kale bank, maar leg ik er een deken op af een oude slaapzak, dan ligt ze er in no time bovenop.. wel banketstaaf als je een keer wat schone was laat liggen om 'straks op te vouwen'.. daar ligt ze dus ook prinsheerlijk bovenop als je van het toilet komt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:52

Waarom denk je dat je pup gaat huilen en doen? Honden zijn hele sociale dieren. Alleen zijn is dus niet fijn voor ze en zeker voor een pup niet die eigenlijk nog bij mama zou zijn. Nu moet zij snachts helemaal alleen zijn, geen andere hond en geen mens. Neem haar gewoon lekker bij je in de kamer tot ze wat ouder is en er beter tegen kan. Je kan het dan nog net zo goed erin trainen hoor, misschien gaat het dan wel vanzelf :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:55

Wat wij deden was in de woonkamer slapen. Eerste nacht naast de bench, 2e nacht op de bank aan andere kant kamer en de 3e nacht op de gang. Nooit een probleem gehad.
Zo leert de hond in de woonkamer te slapen ipv op jouw kamer.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 23:09

Toch vervelend een baby-hond aan z'n lot over laten onder het mom "hij moet het toch leren".
Leren kan ook op een positieve manier zonder gevoelens van verdriet of angst of eenzaamheid etc.

Het is natuurlijk een bizarre stap van nest naar ineens in je eentje bij wildvreemde mensen in een huis en etc ook nog in een kooi.

Hoe lang hebben jullie de pup nu?

Hier pup in slaapkamer gedaan altijd.
Als je de bench gebruikt.. Wat is er dan mis aan de slaapkamer? Daarna deur open bij de deur.. Op de gang met deur open etc.
Langzaam steeds verder.. Wat is er mis met maanden afbouwen?
Of dat nu in drie dagen of drie maanden lukt.. Gaat toch om de weg naar het doel (zo rustig mogelijk) en het uiteindelijke doel?

Gekozen voor een pup.. Gekozen voor verantwoordelijkheid.. Gekozen voor zirgen voor welzijn van puplief.

Je kunt je afvragen of stil positief is.
Stil met stijfstaand van stres?
En hoe straks met alleen thuis laten overdag?

Stress en onveilige gevoelens voorkomen geeft een rustiger en stabielere hond in allerlei situaties.

Mijn inziens leer je een pup niet te slapen in een kamer.. Maar leer je een pup om alleen te slapen en te zijn.
De kamer zal dan een worst wezen welke..

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 23:19

Yup hier ook een pup, ik had toen der tijd een knuffel meegenomen en die heb ik 'ingesmeerd' met de geur van de andere puppies, al heb ik haar de eerste 2 nachten bij ons in een doosje gehad, omdat de bench nog niet binnen was.
Zodra de bench binnen was, heb ik het knuffeltje daar in gedaan, oke.. het was dan wel even non stop huilen (zeg maar 3 uur lang, jammer voor onze andere hond) maar het heeft geholpen
Nu gaan we op bed en is ze meteen stil.

Even nog flink rennen en spelen voor het slapen gaan wil ook helpen, en voor de rest kan ik je alleen maar succes wensen

Btw, prachtige pup heb je! <3