Myxomatose, wat te doen met spullen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Myxomatose, wat te doen met spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 18:44

Hallo,

Helaas zijn twee van mijn konijnen getroffen door Myxomatose, beide overleden( beide dames waren niet geënt, les voor de volgende keer.... ) Ik heb gelukkig nog nooit eerder met Myxomatose te maken gehad dus ik heb een paar vragen.

Wat moet er gebeuren met het houten schuilhok, kun je dit uitsoppen met Dettol of moet deze compleet vervangen worden, is het uitkoken van speeltjes voldoende of moeten ze weggegooid worden enz enz.

Wat te doen dus met de spullen... Op dit moment zitten er nog 2 konijnen die wel geënt zijn in het zelfde verblijf...

Graag tips :)

Groetjes Nienke

8nnemiek

Re: Myxomatose, wat te doen met spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 19:44

Voor zo ver ik weet wordt het vooral overgedragen via bloed, dus door muggen en vlooien, maar daar ben ik niet 100% zeker van. Als je zorgt dat nieuwe konijnen altijd geënt worden dan zou ik me niet te veel zorgen maken. Idd gewoon schoonmaken met Dettol.

dierenfan

Re: Myxomatose, wat te doen met spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 20:07

schoonmaken met chloor en later met detthol. Chloor met koud water!! mengen en niet met lauw of warm water want dan gaan de werking gelijk weg.

Verder voorlopig geen andere nijnen in zetten of die nijnen moeten al langer geleden geent zijn.