Ervaringen met vlooienmiddel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Ervaringen met vlooienmiddel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 11:52

Elke maand krijgt mijn hond druppels in de nek van een dierenarts in Assen, waar mijn vader woont. Werkt prima. Weet alleen zo even niet wat het was. Ik heb de hond nu echter fulltime in Groningen zitten en dus heb ik hier een andere dierenarts gezocht. Het was 5 weken geleden dat ze vlooienspul had gekregen, dus in principe een week 'over tijd' maar dacht, nou, ik wacht nog een week, want dan ben ik weer thuis in Assen voor een weekend en daar ligt nog vlooienspul van de vorige dierenarts. Dan hoef ik geen nieuwe te kopen eerst nog. Die avond vond ik echter een vlo op de hond. Verder goed gekeken, maar geen vlo meer gevonden. Er waren hier en daar wat vlooienpoepjes, maar niet veel. Dus lang zat de vlo er niet op. Meteen de volgende dag naar de nieuwe dierenarts gegaan en daar vlooienspul gehaald. Druppels in haar nek en klaar. Ook niet meer naar gekeken, want dacht dat het klaar was. Toen ik dan in Assen kwam ook het vlooienspul van daar niet gepakt en laten liggen, want ze was behandeld en ik had nu mijn eigen spul.

Week later heb ik haar geschoren en daarna gewassen, omdat ze van het vlooienspul wat vettig en vies was. Tijdens het wassen vond ik één kleine vlo... Meteen weer een pipet in haar nek gedaan toen ze droog was.

Maar ben nu wel chagrijnig. Vlooienspul is niet goedkoop en dan ben ik nu al twee pipetten kwijt in een week.

Daarnaast laat het spul vettige plekken in het haar achter en daar had ik met de andere pipetten geen last van. Na de 48 uur tijd dat ze niet in contact met water mag komen, moet ik haar wel wassen, want haar hele nek is vies vettig en dat is toch waar ik het meeste kroel.

Het is Activyl Tickplus voor middelgrote honden voor vlooien en teken. Werkt het wel? Want de tweede pipet zit er nu op, heb nog niets gevonden... Maar heb geen zin dat ik met een week weer een vlo aantref.

Iemand ervaring met dit merk? Het is het enige merk dat de DA hier had.

Ik wil nu eigenlijk als ik thuis ben voor de zekerheid het andere merk dat we eerder altijd hadden erover heen gooien, maar dat word dan de derde pipet in twee weken. Dat lijkt me niet zo heel goed?

Huis waar ze nu zit heeft overal plavuizen... In principe denk ik niet dat de vlooien hier in het huis zitten. Andere dieren zijn hier nooit geweest, ook bij de vorige bewoners niet. Dus de enige manier waardoor vlooien hier naar binnen kunnen komen is met mijn hond en die had hopelijk alleen dat ene vlotje... Of zouden ze hier al wel zitten? Want dan moet ik alles gaan behandelen en spuiten. Zullen mijn huisgenoten leuk vinden..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:54

Ik heb ook steeds last gehad van die rot beesten, niet weg te krijgen. Alles geprobeerd, nu de Seresto vlooienband die het 8 maanden doet. Voor maar 30 euro, mij kat die nooit buiten komt heeft er ook 1.

ElineS

Re: Ervaringen met vlooienmiddel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 11:58

Onze kat heeft ook een vlooienband, die werkt 6 maanden. Tegen teken en vlooien. Superding. Heeft geen vlo meer gehad en ook geen teek. Hele zomer niet. Maar ik heb mijn hond liever niet zo'n band om. Dan heeft ze die en haar gewone halsband om.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 12:27

Hoe meer je ontvlooit hoe resistenter ze worden. Elke 4 weken gif op je hond is dan ook erg overdreven al gebeurt het helaas nog heel vaak.
Een vlo op je hond betekend vlooien in je huis dus je huis heel goed stofzuigen en behandelen met een spray.
Ik ontvlooit mijn honden echt nooit als ik geen vlo zie, het is gemiddeld dus hooguit 1x per jaar dat ze ontvlooit worden, al is dat jaar alweer verstreken ;)

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 12:31

Boh.. ook al iemand die om de 4 weken gif op der hond strooit. Snap dat niet.
Hoe vaker je het doet hoe resistenter ze worden. Onze honden en katten hebben nooit vlooien dus worden ze ook maar 1x per jaar ontvlooid bij de da.
Zou nu gewoon goed je huisje stofzuigen en de gesloten zak buiten weggooien

Valuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 12:33

wij hebben tabletjes... schijnt 3 maanden te werken.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 12:36

Hoe werkt je middel?
Niet ieder middel dood de vlo sommige voorkomen enkel dag ze zich voortplanten. Dan blijft de vlo die je ziet dus wel leven.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 15:07

Het middel hoort ze wel te doden.

En ja ik ontvlooi elke maand, dat moet wel, anders heb ik binnen de kortste keren weer een vlooienplaag in huis. Dat hebben we een paar keer gehad in het huis in Assen en dat wil ik echt niet weer. Wat een ramp om daar vanaf te komen. Ik heb dus nu een week uitgesteld en boem, meteen een vlo. Hond van mij gaat ook overal mee naartoe. Stal, bos, parken, ontmoet dagelijks wel 10 andere honden. Wandelt met mij overal elk huis in. Dus ik ontvlooi haar elke maand, want het blijkt wel weer. Ben iets te laat, spul was dus uitgewerkt en heb meteen vlooien.

Vorige DA van mij adviseerde ook om het elke maand te doen.

Stofzuigen en zak weggooien heb ik gisteren al gedaan :).

Misschien zijn tabletjes ook wel iets.. Maar op zich, het spul wat ik eerder had werkte goed. Maar ik wil niet nog een derde keer iets over haar heen gooien..

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:11

Een bakje karnemelk per dag doet ook serieus wonderen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 07:05

ElineS schreef:
Het middel hoort ze wel te doden.

En ja ik ontvlooi elke maand, dat moet wel, anders heb ik binnen de kortste keren weer een vlooienplaag in huis. Dat hebben we een paar keer gehad in het huis in Assen en dat wil ik echt niet weer. Wat een ramp om daar vanaf te komen. Ik heb dus nu een week uitgesteld en boem, meteen een vlo. Hond van mij gaat ook overal mee naartoe. Stal, bos, parken, ontmoet dagelijks wel 10 andere honden. Wandelt met mij overal elk huis in. Dus ik ontvlooi haar elke maand, want het blijkt wel weer. Ben iets te laat, spul was dus uitgewerkt en heb meteen vlooien.

Vorige DA van mij adviseerde ook om het elke maand te doen.

Stofzuigen en zak weggooien heb ik gisteren al gedaan :).

Misschien zijn tabletjes ook wel iets.. Maar op zich, het spul wat ik eerder had werkte goed. Maar ik wil niet nog een derde keer iets over haar heen gooien..

Ja sorry die van mij gaan ook overal mee naar toe, naar m'n werk en ook zelfs naar shows. Zij hebben zonder ontvlooien echt nooit vlooien dus ik denk echt dat je iets fout doet. Nogmaals het word je wijsgemaakt dat je iedere maand moet ontvlooien maar ik denk echt dat de oorzaak ergens anders ligt, behandel je huis heel goed, was alles heet en voer je hond gezond

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 07:07

Sommige merken werken niet zo goed.

Ik laat de kat tegenwoordig inenten tegen vlooien. Geen gedoe met (te laat zijn) met pipetjes en hier en daar een merk te pakken die zo goed als niets doet.

Ik heb met de honden ook nooit vlooien gehad, zelfs zonder bestrijding, maar ik denk wel dat het zo is dat als je ze eenmaal eens hebt gehad, dat het dan oppassen geblazen is (eitjes kunnen in huis lang goedblijven).

Even een periode om de dag góed stofzuigen, ook onder/achter meubilair. En een keer met bolfo omgevingsspray door je huis. Heb je een laminaatvloer met kieren toevallig?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 08:32

Er heerst momenteel een vlooienplaag in bepaalde delen van nederland.
Ik zie nu dagelijks op mn werk mensen die melden dat hun hond vlooien heeft, die al jaren niets gebruiken. Het kan dus jaren goed gaan, maar als je dan aan de beurt bent, is het vaak goed raak.

Vlooien eitjes kunnen tot 12 maanden blijven liggen voor ze uitkomen. Als je dus een flinke aantal van die eitjes in je huis hebt liggen, en op het moment dat ze uitkomen er niet behandeld is, planten die vlooien zich in een razend tempo weer voort en verleng je dus de periode met eitjes. Omgevingspray werkt tegen larven en volwassen dieren maar eitjes zijn eigenlijk niet te bestrijden.

Esther, kun jij even uitleggen hoe je met goed voeren, je hond geen vlooien krijgt?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:31

Nee laat ik die discussie maar niet weer aanwakkeren dan word ik toch meteen voor gek verklaard door een aantal mensen. Ik weet hoe mijn en vele anderen ervaringen zijn en dat lijkt me voldoende