Mijn kat komt niet van de vlooien af...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

blokje

Mijn kat komt niet van de vlooien af...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 10:31

Hallo Bokkers.

Sinds 26 juli hebben wij een enorm leuke kitten.
Maar meneer kwam met nest vlooien bij ons aan.
Ik heb hem bij thuiskomst direct ingespoten met frondline.
Toen ik mijn oude hondje nog had werkte frondline nog goed.
Ik wist dus niet dat frondline inmiddels niet meer goed werkt.
Na 2 weken mocht ik spul van de dierenarts gebruiken Broadline.
Maar na 2,5 a 3 weken zag ik weer vlooien (niet gekamd tussendoor...)
Maar ik moest echt 4 weken wachten omdat Guus pas 17 weken is.
Dus braaf gewacht tot zaterdag. Ik haalde vorige week +/- 7 vlooien per kamsessie er af.
Dag was 3 dagen achter elkaar. Sinds zaterdag niet gekamd.
(ik kan niet al te lang wil dat onze kitten het als iets positief ziet).
Nu heb ik net opnieuw gekamd en haalde ik 2 goed levende vlooien er af (ze sprongen flink in het rond).
Die zouden toch al lang dood moeten zijn? Maar het zouden natuurlijk ook pas 'geboren' vlooien kunnen zijn.

Toen we Guus ophaalde heb ik direct ook een omgevingsspray gekocht.
En om de 2 weken spray ik er vrolijk mee rond in de schuur (waar Guus woont).
Ook de bijkeuken waar meneer vaak met de hond ligt spray ik.
De kleedjes van Guus heb ik weg gegooid en alle lig plekken goed gesprayd.

Het dekbed van de hond heb ik in tussentijd 2x op 90 graden gewassen.
De hond komt alleen in de mand in de woonkamer.
Alles daarvan ligt nu in de wasmachine en ik zal straks de vloer onder de mand ook in sprayen.
De bijkeuken matjes etc spray ik ook in.

In de bijkeuken heb ik ook onze kinderwagen staan kan ik die ook in sprayen en een middag buiten laten luchten of is dat gevaarlijk voor mijn 1 jarige zoontje?

Nu heeft mijn hond ook jeuk...
Die heb ik afgelopen week met frondline spray behandeld (die nog over was van de kitten).
Onze hond is allergisch voor al die pipetten etc. En ik denk dus ook voor de pray ze heeft enorm veel jeuk maar ik vind geen poepjes of vlooien op der. Normaal krijgt ze hotspot van de pipetjes.
Ik zal haar dus anders moeten behandelen tegen vlooien een band vind ik niet fijn omdat ik 2 kleine kinderen heb, en ik begrepen heb dat de kinderen na het aaien van de hond dan direct handen moeten wassen. Die kids knuffelen de hond zo vaak dat ik niet elke 5 min met een zeepje naast ze sta. Ik weet dat er een pil op de markt is die 41 euro kost en dan is ze 3 maand ontvlooit en ontwormd.

Maar er bestaan toch ook pillen die direct alles dood maken die dus niet preventief werken maar alles dood maakt wat op de hond zit?

Maar mijn vraag is doe ik genoeg om een ware vlooien plaag te voorkomen?
Ik heb dus al gedaan:
- ontvlooid met broadline.
- omgevingsspray in de schuur en bijkeuken en rond de mand. (deed ik elke 2 weken maar heb er nu 1 die 6 maand zou werken dus wil die elke maand doen).
- Geregeld kammen.
- Kleden/kussens etc uitwassen op 60 graden of meer.

wat zou ik nog meer kunnen doen?
En kan ik dat ook in de dierenwinkel halen? Want mijn dierenarts zit niet om de hoek :o

Brr ik vind het zulke smerige beesten...
Wil nu graag een vlo vrije kat :+

Jasmijn159

Re: Mijn kat komt niet van de vlooien af...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:36

Sprayen met frontline heeft in elk geval heeeel erg weinig zin. Bel voor advies anders even de dierenarts.

Wat betreft gevaarlijk voor je zoontje, dat zou op het spul moeten staan.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:37

Wij hebben de seresto band..
Zijn wel prijzig maar vlooien en teken dodend en werend en werken tot 8 maanden!
Ze zijn online ook te bestelen en bij sommige dierenwinkels te koop.
Sinds wij deze banden hebben voor de honden en katten geen vlo meer gezien :)
Verder alles wassen waar Ze liggen en regelmatig in spuiten en een stuk van de vlooienband jn de. Stofzuiger, voor de gene die je levend opzuigt
Succes!

Erin_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:40

Wij gebruiken advantage, echt super goed spul.
Toen mijn moeder haar kitten kreeg zat deze ook onder de vlooien.
Heel sneu want hij was er echt ziek van en zijn vacht was zwart van de poepjes.
Direct bij de dierenarts om advies gevraagd en hun stelden advantage voor maar dan 1 drupje omdat hij nog jong was.
Je zag hem snel opknappen en de vlooien waren de dag erna allemaal dood.

Je kan het online bestellen als je even op internet er naar zoekt.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 10:40

Seresto band staat daar op de verpakking dat het gevaarlijk is voor kinderen?
8 maand dat klinkt fijn :P
En gaat de band vanzelf los als de kat ergens achter blijft haken?

Jasmijn, er staat op de verpakking dat je moet uitkijken met kinderen van 0 tot 4 jaar.
Maar is dat tijdens het spuiten of ook daarna ;)
Als je je huis behandeld en je hebt kids zouden die dus dagen niet in huis mogen?

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:41

Hond aan de Comfrotis (de pillen) en kitten behandelen met stronghold )kan al bij kitten en ontwormt ook gelijk) en inderdaad gewoon door gaan met de omgeving te behandelen. Het duurt even, maar je doet goed je best!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:42

Comfortis. Kost 9euro per pil. Vlooien vallen er binnen halfuur vanaf. Kun je halen bij de DA. Je hebt 3 pillen nodig. Elke maand 1 pil

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:43

HEEL herkenbaar. Ik heb een Shi-tzu meisje genaamd Sjors. Ik heb op aanraden van de dierenartsassistente dus een hele dure ontvlooïng gekocht. Een week na het opbrengen van
de ontvlooïng waren de vlooien nog gewoon in leven. Ik ben teruggegaan. Ik wil mijn geld terug.
Het kostte mij 49.95 en dat vind ik persoonlijk onacceptabel voor iets wat gewoon niet doet
waar het voor gemaakt is. Ik ga immers ook gewoon terug naar de winkel als ik een jurk met een gat erin heb gekocht. Ik kreeg daar het volgende antwoord: Ik zou het niet goed hebben opgebracht.
Hoe kun je in godensnaam een fout maken met het opbrengen van het middel? Het meisje (want het was gewoon een veredelde puber) zou mij wel even vertellen hoe het wel moest. Ik heb al jaren honden en katten en ik ben niet achterlijk. Als ik mijn geld terug zou willen zou ik de instuctie moeten volgen die zij mij ging geven :'). Ik kon bijna mijn lach niet inhouden. Na de instructie vroeg ik of ik haar leidinggevende misschien kon spreken. Dat kon niet. Die was bezig. Prima, ik word nu deze week teruggebeld met een oplossing, het zal mij benieuwen. Ik ga wel dit topic in de gaten houden voor eventuele tips.

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:45

Axel_Valerie schreef:
HEEL herkenbaar. Ik heb een Shi-tzu meisje genaamd Sjors. Ik heb op aanraden van de dierenartsassistente dus een hele dure ontvlooïng gekocht. Een week na het opbrengen van
de ontvlooïng waren de vlooien nog gewoon in leven. Ik ben teruggegaan. Ik wil mijn geld terug.
Het kostte mij 49.95 en dat vind ik persoonlijk onacceptabel voor iets wat gewoon niet doet
waar het voor gemaakt is. Ik ga immers ook gewoon terug naar de winkel als ik een jurk met een gat erin heb gekocht. Ik kreeg daar het volgende antwoord: Ik zou het niet goed hebben opgebracht.
Hoe kun je in godensnaam een fout maken met het opbrengen van het middel? Het meisje (want het was gewoon een veredelde puber) zou mij wel even vertellen hoe het wel moest. Ik heb al jaren honden en katten en ik ben niet achterlijk. Als ik mijn geld terug zou willen zou ik de instuctie moeten volgen die zij mij ging geven :'). Ik kon bijna mijn lach niet inhouden. Na de instructie vroeg ik of ik haar leidinggevende misschien kon spreken. Dat kon niet. Die was bezig. Prima, ik word nu deze week teruggebeld met een oplossing, het zal mij benieuwen. Ik ga wel dit topic in de gaten houden voor eventuele tips.

Ben nu heel benieuwd wel middel je hebt gekregen. Jammer dat er zo weinig begrip werd getoond voor je situatie.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:46

Ja ik zal het thuis even opzoeken. Ben nu op mijn werk. Dan weten jullie in ieder geval ook wat jullie niet moeten aanschaffen..

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 10:47

Els, broadline ontwormd ook direct.

Comfortis. Die onthouden we even :)

Ik zat trouwens te denken zou ik een vlooienband bij de hond niet snachts om kunnen doen en overdag niet.
Dan kunnen de kids er niet aankomen.
Of zou de band dan niet werken?

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 10:49

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:50

Wij hebben laatst vlooien en tekenspray gekregen van iemand en die werkte echt super! Dit bleek achteraf van de Lidl te zijn? Niet duur en werkt echt super goed!!! Het is met een geel etiket. We hebben 2x behandeld en weg bleef alles op de hond/katten. Fijn spul dus. En geloof dat het 2,49 euro kost.

En anders kan ik je nog trea tree olie adviezeren. Gewoon bij de Kruitvat te koop bij de gezichtscreme:) Zijn druppels met kamille erin wat meteen de huid kalmeert. Die druppels in de nek en op de kont bij de staart doen. Werkt ook super goed!

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:52

Citaat:
Seresto band staat daar op de verpakking dat het gevaarlijk is voor kinderen?
8 maand dat klinkt fijn :P
En gaat de band vanzelf los als de kat ergens achter blijft haken?

Serestoband is veilig voor kinderen :)
Mijn zoon van 3 hangt er dagelijks aan bij de hond :)
Hier hebben ze hem 24/7 om :)
En zit vast met een soort haakjes maar als je trekt schiet die een paar gaten groter dus zal die van de kop af schieten :) (hier al mee gemaakt haha)
Laatst bijgewerkt door RoosDeG op 09-09-14 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 10:52

Werkt Trea tree tegen vlooien?
Ik gebruikte dit vroeger bij mijn hond om zijn koker schoon te maken :+
(verdunt natuurlijk)

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:53

Van advantage heb je ook de foggers.
Zijn verstuivers die je in het huis moet zetten. Ramen en deuren dicht, kinderen en dieren (ook de vissen, vooral de vissen) buiten en de verstuiver in het midden van het vertrek zetten. Verstuiver openzetten en zelf uit het vertrek gaan. 2 uur laten inwerken en daarna 2 uur verluchten.

Seresto werkt goed (niet altijd de volle 8 maanden) maar met katten en kleine kinderen is het wat opletten.

Probeer anders de pillen te krijgen. Comfortis voor de kat, bravecto voor de hond. De laatste werkt 3 maanden, ook tegen teken (maar is niet goed voor de kat), comfortis werkt maar 1 maand.
Ze zijn smakelijk en worden vaak zo opgegeten, maar katten hebben soms hun eigen ideeën over wat smakelijk is.
*lees net dat het een kitten is, comfortis kan pas vanaf 14 weken. Voor kittens werkt stronghold wel redelijk, of advocate vanaf 9 weken*

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:55

blokje schreef:
Els, broadline ontwormd ook direct.

Comfortis. Die onthouden we even :)

Ik zat trouwens te denken zou ik een vlooienband bij de hond niet snachts om kunnen doen en overdag niet.
Dan kunnen de kids er niet aankomen.
Of zou de band dan niet werken?

Ik ken broadline niet, maar heb het even opgezocht en de werkzame stof is fipronil, dit is hetzelfde als Frontline (hierover is een ander topic: [BB] Waarschuwing! Frontline vlooiendruppels )

Een band werkt optimaal als hij gewoon om blijft. De werking zal niet gegarandeerd zijn als je hem overdag af doet. Ik zou juist in dat geval gaan voor een pil voor de hond. Werkt goed bij een vlooienallergie en geen probleem met de kinderen, alleen 1 keer per maand een pil in z'n etensbak gooien!

Edit: spelfoutje :o
Laatst bijgewerkt door Els1984 op 09-09-14 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 10:56

RoosTinker schreef:
Serestoband is veilig voor kinderen :)
Mijn zoon van 3 hangt er dagelijks aan bij de hond :)
En zit vast met een soort haakjes maar als je trekt schiet die een paar gaten groter dus zal die van de kop af schieten :) (hier al mee gemaakt haha)

Dat is fijn om te horen.
8 maand vlo vrij voor de hond dat klinkt geweldig.
Voor de kat heb ik liever iets qua pipetspul

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 10:58

Thioro schreef:
Van advantage heb je ook de foggers.
Zijn verstuivers die je in het huis moet zetten. Ramen en deuren dicht, kinderen en dieren (ook de vissen, vooral de vissen) buiten en de verstuiver in het midden van het vertrek zetten. Verstuiver openzetten en zelf uit het vertrek gaan. 2 uur laten inwerken en daarna 2 uur verluchten.

Seresto werkt goed (niet altijd de volle 8 maanden) maar met katten en kleine kinderen is het wat opletten.

Probeer anders de pillen te krijgen. Comfortis voor de kat, bravecto voor de hond. De laatste werkt 3 maanden, ook tegen teken (maar is niet goed voor de kat), comfortis werkt maar 1 maand.
Ze zijn smakelijk en worden vaak zo opgegeten, maar katten hebben soms hun eigen ideeën over wat smakelijk is.
*lees net dat het een kitten is, comfortis kan pas vanaf 14 weken. Voor kittens werkt stronghold wel redelijk, of advocate vanaf 9 weken*

lees net enge verhalen over Bravecto...
Diarree etc.. Onze hond is best gevoelig.
Vind dat dan toch wel spannend....

Voor de kat lijkt me pilletjes wel handig.
ff googlen op Comfortis

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 10:58

die verstuivers dat klinkt perfect voor de schuur.
Die heeft zoveel kiertjes en gaatjes :)
ff zoeken dank je

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:59

Yoghurt :+
als wij vlooien zien geven wij onze katten een beetje en de vlooien daarna nooit meer gezien!
Oud trucje van m'n moeder

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 11:02

Els1984 schreef:

Ik ken broadline niet, maar heb het even opgezocht en de werkzame stof is fipronil, dit is hetzelfde als Frontline (hierover is een ander topic: [BB] Waarschuwing! Frontline vlooiendruppels )
[/quote]

Dat meen je niet _-:(
Waarom zegt de DA dat Frontline niet werkt als ze me precies hetzelfde weer verkopen?
Exil is ook hetzelfde als frontline

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:02

Teatree werkt vlooienwerend. Niet zozeer vlooiendodend.
Jij hebt nu wat agressiever spul nodig wil je er ooit vanaf komen.
En inderdaad de omgeving zeer goed behandelen.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 11:04

Iris, snap ik ;)

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 11:08

Die Adventage verstuiver kan ik niet vinden.