Katje moet weg vrees ik.. help :(

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

amintah

Katje moet weg vrees ik.. help :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 09:44

Hey lieve bokkers!

Ik zit hier met een lang verhaal over 2 katjes.. en ik moet het eventjes kwijt :(
2 jaar geleden, in augustus had ik een katje in mijn tuin gevonden, 3 daagjes oud, achtergelaten door mama poes. Ik heb toen met alle goede wil van de wereld dat katje volledig met de hand opgevoed, dwz: om de 2u op staan, 2 weken lang, dan om de 3u, dan om de 4u etc.. Het katje is er gezond doorgekomen!
En ik was een fiere mama-poes!
Maar mevrouwtje poezin, die besloot dat ze men toenmalige vriend veel leuker vond dan mij. Dus als hij thuis kwam of thuis was, dan telde ik niet meer mee :( Net terwijl ik zo een poezenvriend was. Zo erg vond ik het allemaal niet, maar wel jammer. Dus! Ik wou stiekem een 2e katje, eentje dat wel altijd op men schoot kwam liggen :D
En vorig jaar, in Augustus, kwam mijn stief-oma opeens af.. Mijn opa was namelijk net overleden en zij had besloten het laatste nestje kittens dat mijn opa ter wereld hielp 'uit te delen onder de familie'. Zij kweekt namelijk met siamezen.. en we hadden vroeger al een siamees en ik vind die geweldig! Dus ik heb niet erg lang getwijfeld en er kwam een klein nieuw kitten in huis!
Ik superblij natuurlijk, eindelijk een katje dat op mijn schoot kwam liggen en echt het mijne was. Een klein lief schattig katertje was het!
Alles ging eigenlijk erg goed, tot mijn toenmalige vriend besloot van te vertrekken. Het ging niet meer, de relatie was op. En zijn poezinneke, die bleef achter bij mij. Ze heeft nog erg lang getreurd om hem.
Maar in het appartement toen, was er geen probleem onder de 2 katten. Er was een 2e kamer, buiten de grote woonkamer.. Dus ze konden gemakkelijk 'weg' van elkaar of eens ontsnappen.
Het was wel regelmatig eens dat ik ze apart aantrof, de ene in de woonkamer en de ander in de logeerkamer. Al had ik er niet bij stilgestaan toen..

Maar omdat het appartement zoveels te duur was, besloot ik toch maar te verhuizen naar een kleiner appartementje, ergens anders. En toen doken er opeens problemen op tussen mijn 2 katten.
De oudste, mevrouwtje poezin, die begon blaasgruis te krijgen en de jongste, meneertje siamees, die begon zijn vacht volledig open te bijten, stond onder de wondes en korsten..
Ik heb ze beiden laten controleren, medisch niets mis. Maar wel erg veel stress. De verhuis zelf was nogthans wel goed verlopen en ik had Feliway ingestoken en toen was er geen probleem. Na een 3/4 tal weken wel.
Toen ben ik beginnen nadenken en viel mijn euro dat de ruimte die ze hadden, wel veel kleiner was geworden: enkel nog een woonkamer. Ook al had ik 2 grote krabpalen, een gigantische kattenbak, 2 potjes eten etc .. Dus ik besloot van eens iets te proberen: meneertje siamees heb ik verhuisd naar mijn huidige vriend. (Uiteindelijk is meneertje siamees echt mijn katje en is ie veeeel kindvriendelijker dan mevrouwtje poezin, en met het oog op kindjes is hij wel ietsje aangenamer).
En na een week dat meneertje was verhuisd, begon zijn vacht te herstellen en mevrouwtje haar blaasgruis ging ook volledig weg!

Conclusie? Deze 2 zitten niet erg graag in een kleine ruimte tesamen.. Toen er nog een 'ontsnap-kamer' was, was er geen probleem :(

Het appartement bij mijn vriend is niet echt groter dan het mijne, dus het is niet dat ik mevrouwtje toch nog kan verhuizen en ze een ruimte apart heeft.
Maar nu zit ik dus wel met een gigantisch probleem en ik weet niet meer wat ik er mee kan doen..
Ik ben al 2 maanden op zoek naar een nieuwe thuis voor mevrouwtje poezin, maar tot nu toe vind ik niemand.
En een appartement blijven huren voor haar alleen is ook niet echt een optie.
Vriendje lief en ik gaan wel zien voor een huisje, maar tegen dan is het appartement al verhuurd en moet mevrouwtje ook buiten natuurlijk (vanaf 1 november komen er andere mensen in en tegen dan ben ik officieel verhuisd naar vriendje-lief).
En het lijkt me precies ook geen goed idee van die 2 katten terug bij elkaar te zetten, want dan gaat er terug miserie zijn en begint het opnieuw :(
Net terwijl ze beiden nu erg gelukkig zijn. Ik zie echt dat ze beiden terug heropleefden toen ze zonder elkaar waren.
En de ex-vriend, nouja die weigert zen verantwoordelijkheid op te nemen als ex-baasje van mevrouwtje. Maar ik ben ten einde raad en weet nou echt niet meer wat ik kan doen of hoe ik een nieuw baasje kan vinden.. :(

Weten jullie raad?

Respect voor hen die de hele tekst hebben gelezen _/-\o_

groetjes,
A.

Kirrr

Re: Katje moet weg vrees ik.. help :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 09:52

Lijkt mij dat er toch maar 1 oplossing is, en dat is een andere thuis zoeken voor je kattin.

Op welke manier heb je al naar andere baasjes gezocht? Via facebook moet er toch wel iemand te vinden zijn?

SanneJas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 09:52

kan de poes niet tijdelijk bij familie of vrienden terecht, totdat jullie een huis hebben gevonden?

amintah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 09:58

Kirrr schreef:
Lijkt mij dat er toch maar 1 oplossing is, en dat is een andere thuis zoeken voor je kattin.

Op welke manier heb je al naar andere baasjes gezocht? Via facebook moet er toch wel iemand te vinden zijn?

Heb het al meermaals via facebook gedeeld. Maar tot nu toe hoor ik vooral "ik wil wel een katje, maar zit met verbouwingen" of enkel de vraag hoe oud ze is en of ze gesteriliseerd zonder dat er iemand echt op reageert.. De laatste tijd deel ik het om de 2 dagen opnieuw zodat iedereen het blijft zien..

SanneJas schreef:
kan de poes niet tijdelijk bij familie of vrienden terecht, totdat jullie een huis hebben gevonden?

Mijn ouders hebben al 3 katten en een hond en zien het niet zitten.. De ouders van men vriend zitten met een hond die denk ik geen katten zal verdragen. Een andere vriendin van me heeft al een kat en ook een piepklein appartementje.. En de rest reageert weinig of niet zelfs.
Ik hoop binnen een jaar een huisje gevonden te hebben (alleszins we gaan toch eind dit jaar eens horen of we al kunnen lenen of nog niet), maar er is precies niemand dat die kat wilt opvangen.. :(

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:03

Jammer dat je zo ver weg woont anders had je haar kunnen komen brengen
En had ze namelijk zo kunnen blijven bij ons en anders bij m'n schoonvader

amintah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 12:16

Hey RoosTinker!
Ik ga je even een pb'tje sturen, want erg ver woon je niet.. De kat verblijft namelijk in mechelen en als je in Sprang-capelle woont zoals je profiel zegt, dan is het maar een dik uurtje rijden..

Ik vind het in ieder geval geweldig lief wat je net zei...

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 12:19

Woon in Sprang capelle. :)
En evt kunnen we (mocht m'n schoonvader of mijn man alsnog nee zeggen) vanuit hier een plekje voor haar zoeken.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 13:17

Gaat goed komen he!

amintah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 14:03

RoosTinker schreef:
Gaat goed komen he!

Je bent echt een enorme schat!!