Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
DewiRox schreef:Wij hebben een Engelse pointer (jachthond dus). Hond luistert prima en blijft nagenoeg altijd bij ons/wachten als er andere mensen aankomen, honden enz. Maar zodra zij wild ziet/ruikt is ze ook weg. Op zo'n moment heeft ze totaal geen oog en oor meer voor jou en heeft ze maar 1 doel. Je kan dan ook roepen wat je wilt, maar ze zal niet eerder komen dan dat het haar uitkomt.
Ik ga dan ook mee met een eerdere reactie, dat het ook erg aan het type hond kan liggen.
Het is opvoeding en een stuje instinct van de hond. De luisterende hond in die situatie is een hond die liever luistert dan jaagt
gekregen en daar heb ik mee getraind helemaal allen ze kan zit naast af en blijf en ze kan buigen. ze is allen mens schuw want ze komt uit honden fokkerij uit een donker hokje.
.
(verdwenen om 2200, achter een konijn aan, 4 uur lopen zoeken en de volgende ochtend binnen 5 minuten gevonden)
lianne304 schreef:mijn vader heeft vroeger herders honden zo getraind als een K9 honden.
en ik heb later een sheltiegekregen en daar heb ik mee getraind helemaal allen ze kan zit naast af en blijf en ze kan buigen. ze is allen mens schuw want ze komt uit honden fokkerij uit een donker hokje.
ik heb haar altijd los naast me lopen ze loopt nooit aan touw ze vind het namelijk ook niet heel fijn een ketting aan har nek.
sheltie is net al een bode collie dus ze zijn super leergierig maar praktisch kun je het wel elke hond leren.![]()
we hebben ook een chiwauwau x Maltees leeuwtje en die kan ook zitten af en blijven en loop keurig naar ons en loopt altijd los behalve langs de grote weg.
ze is ongv ff groot als een chiwauwa mabey iets kleiner dus alle honden kunnen het leeren als je maar de tijd neemt.
ZE LOPEN OOK NIET ACHTER KONIJNEN OF VOGELS AAN.

rommulus schreef:Borisje volgens mij heb jij je niet verdiept ...
Een boxer word wel degelijk gebruikt voor drijven en voorheen ook voor de jacht op groot wild.
En ja onze honden gingen ook met regel maat achter reeën aan (vooral amber en roxy).
Na flink wat oefenen hebben we dat er redelijk uit gekregen maar alsnog reageerden ze.
Je zou juist denken dat een boxer moeilijker te trainen is gezien ze wel the wiil to pleze hebben maar liever voor de fun gaan en dan spontaan doof worden.