Ook een chronisch ziek dier?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

Ook een chronisch ziek dier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-14 10:22

Ik heb een kat met een spierscheurtje in zijn poot, die blijft waarschijnlijk zijn hele leventje een beetje kreupelen. Verder nog een pony met een hartruis en een pony met zomereczeem. Gelukkig lopen ze er alle drie vrolijk bij verder!

Ik heb ook een hele leuke puppy in het asiel op het oog, maar zij heeft helaas al slijtage in haar heup... Dat is geen reden om haar niet te nemen maar ik moet eerst overleggen met de kat :')

Wie heeft ook een kneusje thuis?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 10:30

Slijtage in de heup als het een puppy is kan leiden tot erg veel pijn bij dat diertje..

Wij hadden een hond met een hartruisje, zou niet ouder worden dan 6, hij is 15 geworden :).

Tigress

Re: Ook een chronisch ziek dier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 10:31

Kat met chronische niesziekte hier :j
Mijn zorgenkindje :')

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 10:34

Hier een hond met kanker, helaas is het weer terug en geeft de dierenarts haar nog een jaar.
Maar ach.. Ze eet haar brokjes nog vrolijk en houd van de wandelingen, dus ik denk dat het wel langer duurt dan 2jaar.

Verder had ik nog 2paarden, een vermagert en de ander een pees ontsteking en artrose, allebei zijn die helaas gehemeld.
Maar ik heb er nog veel plezier mee gehad!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 10:36

Ik heb bijna alleen maar kneusjes! Niet allemaal fysiek, de meeste hebben mentaal een schroefje los. Ik hou gewoon van de kansloze dieren die niemand meer wil.

Ik heb een fjord die kapot gewerkt is met verwaarloosde peesblessures. Hierdoor gebruikt bij 1 achterbeen heel weinig. Maar zolang hij gelukkig in de wei kan staan, mag hij van zn pensioen genieten. Mijn andere paard heeft op jonge leeftijd zware bloedwormbesmettingen gehad, met blijvende schade aan zn darmen en is dus erg gevoelig voor voedingsveranderingen. Oh en hij is zeer gevoelig voor maagzweren.

Ik heb een bejaarde kater met chronisch niesziekte, een poes die zich chronisch aanstelt (loopt serieus snel een trauma op), een halfwilde inteeltpoes en jawel 1 normale!
Ik heb twee normale konijnen, een halfwilde en eentje die sociaal gestoord is (bijna niet te koppelen, zeer uitzonderlijk).
En als laatste heb ik een koningspython die een huidschimmel heeft die zn schubben opvreet, wat opspeelt bij weerstandvermindering.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 10:37

Mijn pony is chronisch bevangen en heeft insuline resistentie. Daardoor moet ze haar hele leven een strikt dieet volgen, maar het is zo goed te doen en ze is al weer jaar niet meer acuut bevangen geweest.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 10:39

Ja. Jack uiteraard.

Brak met 8 maanden zijn achterpoot op een nare manier. We hebben de poot kunnen behouden, maar omdat hij ook veel schade had aan het kraakbeen en andere weke delen is er artrose ontstaan. Hij kan de poot niet meer zover inbuigen als hij zou willen. Dus hij zit en ligt altijd wat apart. Hij belast de poot minder dan de andere achterpoot, hoewel je dat niet altijd duidelijk ziet. Maar als hij dan op de bank staat of op schoot wil, verliest hij weleens evenwicht. Hij krijgt speciaal voer om de ontwikkeling van kraakbeen te stimuleren en daar doet hij het echt heel erg goed op.
Maar hij is heel veel vrolijk en rent en speelt heel erg veel, ik denk dus dat hij geen pijn heeft aan de poot. Soms als hij echt heel druk en speels is geweest, wil de poot nog weleens wat dik worden.

Verder is hij de grootste brokkenpiloot op aarde dus hij blijft voor zijn eigen veiligheid binnen en dan nog gebeuren er soms dingen waardoor een ritje spoed DA nodig is. Niesziekte heeft hij gehad toen hij kitten was en daar heeft hij af en toe nog een beetje last van. Hij niest iets vaker en heeft wat vaker een traanoogje. Hoewel ik altijd zeg dat het traanoogje komt door de tegenwind tijdens zijn gekke buien, hij racet dan namelijk echt hard door huis...... :=

Desondanks is het de meest lieve kat die ik ooit heb gehad. We zijn twee handen op 1 buik en waar ik ben is Jack ook.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 10:42

capopjekop schreef:
Mijn pony is chronisch bevangen en heeft insuline resistentie. Daardoor moet ze haar hele leven een strikt dieet volgen, maar het is zo goed te doen en ze is al weer jaar niet meer acuut bevangen geweest.

mijn paard ook...en is ook nog aan de medicijnen.
Heb een hond met HD,krijgt daar vrij dure supplementen voor(nog geen medicatie)
Had een chronisch zieke hond met polymyositis en vanwege de medicatie daarvan cushing.Die is ingeslapen toen hij het aangaf.Op 13 jarige leeftijd.

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 10:45

Ik heb een ontzettend lieve hond met een vergroeiing aan de heupen, maar doet werkelijk alles. Heel soms als ie echt te ver is gegaan kan hij de volgende dag niet meer overeind, maar dan hebben nog altijd medicijnen om te helpen :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 10:48

En ik heb volgens mij een cavia met hooikoorts ofzo :+.
Als ze nieuw hooi krijgen moet ie altijd niesen :').

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 11:19

Heb een hond met slecht werkende schildklier. Ze zit aan de medicatie en moet om de 3 maanden (voorlopig) bloedprikken wat ze een hel vind.
Verder zijn mijn andere hond en 2 pony's gezond.

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 11:34

Mijn eerste hond is geboren met een niet werkende schildklier, heeft zijn hele leven medicatie gehad en uiteindelijk op (bijna) 11-jarige leeftijd ingeslapen wegens blaaskanker.
Mijn tweede hond is geboren met een hartruisje, kreeg er pas problemen mee (en medicatie voor) op 12-jarige leeftijd en is een half jaartje later ingeslapen.
Mijn eerste pony werd chronisch hoefbevangen en is daar uiteindelijk na jaren op medicatie te hebben gestaan op 15-jarige leeftijd voor ingeslapen.
Mijn tweede pony heeft een chronische hoest, waarschijnlijk een pollen allergie en een (lichte) zomereczeem.

Gelukkig heb ik ook gezonde dieren gehad en zijn ook m'n derde hond en pony allebei helemaal gezond. :)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 12:32

Wij hebben een pony met zomerexceem, een pony met een grote onderbeet, 2 goudvissen zonder ogen en een blinde cavia :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 12:41

Ik heb een valkparkiet die de megabacterie heeft gehad. Daardoor heeft ze blijvende schade aan haar alvleesklier en zal ze altijd een verminderde weerstand houden en vatbaarder zijn voor ziekten.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 13:21

Hier ook een kat met chronische niesziekte. Altijd een loopneusje, als hij eet, moet hij huilen en bij vlagen is hij erg benauwd. Geregeld schoonmaken en aandacht geven zorgen ervoor dat het houdbaar blijft.
Het is wel de grootste knuffelkont ever <3 komt altijd kroelen en kusjes geven. En als hij weer eens ziek is, komt hij altijd bij mij steun zoeken en slapen :(:)

M'n andere twee katten zijn gewoon sullen. Af en toe eten ze iets wat niet mag en dan zijn ze ziek, maar verder zijn het gezonde katten.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 15:34

Hier 2 kneujes van katten. De ene heeft chronische bronchitis en longemfyseem. Hij wordt daarvoor 1-2 keer per dag gepuft. Mijn andere kat heeft HCM, verdikte hartspier. Zij krijgt 1 keer per dag hartmedicatie. Beide katten zijn erg gelukkig. Ze gaan door hun aandoeningen niet naar buiten.
Als je niet weet dat ze ziek zijn merk je helemaal niets aan ze.