Op de terug weg zag m'n vriendin ineens naast een drukke weg in noordwijk zuid-holland een klein katje zitten.
Maar ze wist het niet zeker dus snel de auto gedraaid en ja hoor daar zat naast de lantarenpaal een klein hoopje kat (denk een week of 5 oud).
Uiteraard vloog het beestje snel de bosjes in maar omdat ik gezien had dat het echt nog een heel jong beestje was ben ik plat op mijn buik gaan liggen en heb de net gekochte spekreepjes opengebroken om hem/haar te lokken.
Het beestje bleef maar mauwen.
Dit werkte niet maar ineens na een half uur plat op mijn buik gelegen te hebben kreeg ik de ingeving dat ik een app op mijn telefoon heb met dieren geluiden en daarmee heb ik hem uiteindelijk af kunnen leiden en kunnen pakken.
Uiteraard begon het mij gelijk te bijten en te krabbelen.
Beestje hebben we los in de auto (op de hoedenplank) vervoerd.
Eenmaal thuis heb ik de doktersdienst gebeld ivm tetanus en daar dus ook een injectie voor gekregen.
M'n vriendin twijfelt al een poosje over het feit of ze een kat wil en die twijfel is nu natuurlijk alleen maar groter geworden.
Ik heb al op amivedi gekregen en daar word geen klein kitten vermist.
De dierenarts zegt wacht even af hoe hij is want hij kan ook in het wild geboren zijn.
Ik heb het al op fb gezet en iemand dacht het kitten te herkennen als ''werd van de week nog aangeboden daar en daar'' (precies in de omgeving waar wij het gevonden hebben).
Maar het moraal van het verhaal
Wat nu ?
*tetanusprik gehaald
* amivedi
* dierenarts geraadpleegd.
wat een schatje!
Wat goed dat jullie het hebben meegenomen. Jammer dat het je een tetanusprik heeft opgeleverd.