Vakantie en kitten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Vakantie en kitten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 10:39

Hallo allemaal.Ik heb advies nodig over vakanie en een kitten.Met de herft willen we een paar dagen weg.Maar mijn dochters hebben een kitten gevonden van 3 maanden oud.Poesje mag blijven en ik hou haar een week of 3 binnen en dan naar buiten.Maar ze is dan met de vakantie 5 maanden en er is dan 4 dagen geen toezicht.Ze worden gevoerd door iemand maar zij kent nog niet goed de weg op erf en deel.Wat zouden jullie doen gaan of thuisblijven.Als ik ga maak ik me toch zorgen.Wat te doen.

Daks

Re: Vakantie en kitten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 10:42

Binnen houden en een kattenbak neerzetten.
Kat maar buiten dumpen als je op vakantie gaat vind ik echt not done. en zeker zo jong zonder toezicht.
Kattenluik is misschien wel een optie.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 10:44

Ik zou haar binnen houden totdat ze gesteriliseerd is. Geen kans op nakomelingen engeen kans dat ze gaat zwerven omdat krols word. Onze kitten gaat ook pas naar buiten als ie gecastreerd is.

Keet

Binnehouden in een kamer waar ze al haar spulletjes heeft en 2/3 keer per dag iemand laten langskomen om te voeren en te spelen (en eventueel de bak te verschonen)

Buitenspelen kan ze wel weer mee wachten tot jullie thuis zijn :) nádat ze is geholpen uiteraard. Zo naar buiten sturen is vragen om vermeerdering en hoge dierenarts kosten. En overlast ;)
Daarnaast is buiten laten lopen op een niet afgezet terrein ook overlast veroorzaken :) wel zorgen dat ze alleen in je eigen tuin komt en niet in die van de buren kan :)
Laatst bijgewerkt door Keet op 05-09-14 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurahh

Mijn kitten van 5 maanden is vorige week ook gewoon 5 dagen binnen gebleven terwijl ik op vakantie was. Normaal gesproken speelt ze al wel buiten als ik thuis ben. Nu kwam mijn moeder haar iedere dag voeren en vond ze zichzelf zo zielig (aandacht tekort), dat ze niet eens buiten wou spelen.

Ik zeg; binnen houden met kattenbak en gewoon iemand laten voeren. Tenzij je een kattenluik kan hebben ;)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 10:45

allereerst zou ik haar niet over een week of 3 naar buiten doen en dan in de vakantie ineens weer binnen willen houden.. Als je poes het leuk vind buiten, dan maak je hem diep ongelukkig in dat weekje of twee weken en jullie zijn er dan ook niet eens om hem daarbij op te vangen..
4 dagen 'geen toezicht' alleen brokjes geven vind ik eerlijk gezegd geen optie (en ik ben niet iemand die met katten miept hoor.. laat de mijne rustig twee nachten alleen met flink wat brokjes en een dikke pan met water als het nodig is).

Thuisblijven is niet persee nodig, maar ik zou iemand vragen die paar dagen bij jullie thuis te blijven en het dier gewoon binnen en buiten te laten (als de poes diegene goed kent)..

of poes binnenhouden in zijn geheel tot na jullie vakantie en iemand iedere dag de hele avond bij jullie thuis (eventueel ook slapen). zodat het dier genoeg speeltijd heeft met een mens.

of de poes naar vrienden brengen voor die paar dagen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 10:46

Laurahh schreef:
Mijn kitten van 5 maanden is vorige week ook gewoon 5 dagen binnen gebleven terwijl ik op vakantie was. Normaal gesproken speelt ze al wel buiten als ik thuis ben. Nu kwam mijn moeder haar iedere dag voeren en vond ze zichzelf zo zielig (aandacht tekort), dat ze niet eens buiten wou spelen.

Ik zeg; binnen houden met kattenbak en gewoon iemand laten voeren. Tenzij je een kattenluik kan hebben ;)

Hier wordt in mijn ogen al bevestigd dat alleen langskomen om even te voeren eigenlijk te kort is voor een jong speels kitten.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 10:47

Maar dan zit ze 4 dagen alleen binnen en ziet 1 keer per dag even degene die haar voert.Binnen is dan een klein kamertje.We wonen in het buitengebied en de andere poesen kent ze dan niet goed.En een kleintje is dan snel afgedwaald.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 10:50

dus binnen houden tot na je vakantie.
Je geeft zelf al aan dat ze snel afgedwaald is en de andere poezen niet goed kent.

Ze gaan niet dood van 4 dagen alleen binnen zitten en 1 keer per dag iemand langs.
Heb de katten hier nooit horen klagen :+

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 10:50

Britta31 schreef:
Maar dan zit ze 4 dagen alleen binnen en ziet 1 keer per dag even degene die haar voert.Binnen is dan een klein kamertje.We wonen in het buitengebied en de andere poesen kent ze dan niet goed.En een kleintje is dan snel afgedwaald.

waarom kan ze dan niet naar diegene toe die haar voert voor die paar dagen, of waarom kan diegene niet een paar uur blijven?
waarom moet ze persee thuis zitten zonder voldoende aandacht?

vind zowel naar binnen en buiten op die leeftijd zonder voldoende toezicht niet goed,
maar alleen op een kamertje met alleen iemand die even binnenkomt en weer weggaat ook niet voor 4 dagen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 10:56

Ik denk dat we toch thuis blijven.De kitten gaat toch voor.En ze is ook nog een klein scharminkeltje.Wel erg brutaal,ze hing gisteren in mijn gordijnen.Plantenspuit staat al op tafel.

kerstkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 10:57

K weet niet waar je woon, je mag dr gerust bij ons brengen die paar dagen. heb er ook 2 rond lopen van 5 maanden.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 11:06

Bedankt allemaal voor jullie advies en oppas aanbod.Maar we hebben besloten om toch thuis te blijven de kitten is belangrijker dan vakantie.3 jaar terug hetzelfde gehad met de herftvakantie.Ik vond een broodmager poesje op straat.Ze was een vel met botjes erin zo mager.Toen bleven we thuis omdat ze te ziek was.Nu is ze hollands glorie geworden.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:07

elenaMM77 schreef:
Laurahh schreef:

Hier wordt in mijn ogen al bevestigd dat alleen langskomen om even te voeren eigenlijk te kort is voor een jong speels kitten.

Alleen voeren was het niet hoor. Die persoon bleef een paar uurtjes bij de poes thuis zodat de poes buiten kon spelen en aandacht kreeg ;)

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:36

top om te lezen dat jullie hebben besloten om gezien de situatie dan thuis te blijven!!