Kat vind Urinary S/O LP niet te eten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Abeltje1990

Kat vind Urinary S/O LP niet te eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 22:24

Hallo Bokkers,

Ik begin de strijd en het geduld een beetje kwijt te raken ;(
Mijn 1 jarige kater Noah heeft na onderzoek de diagnose blaasgruis gekregen, en daarbij dus de nodige dieetvoeding (Urinary S/O LP).
Hij is van iets meer als 4 kg naar 3.4 afgevallen, wat niet dramatisch is, de da zag ze liever ook wat magerder dan veel te dik. Al zei ze me wel dat het wel wenselijk was dat hij minstens 65 gram per dag zou eten.
Nu vind hij het eten werkelijk waar niet te eten hoogstens een paar happen, ik zet t bakje naast mij (het is nogal een gezelligheids eter :P ) op t einde als hij geen zin meer heeft probeer ik er nog een spelletje van te maken door er een aantal op de grond te knikkeren. Aan het einde van de dag hou ik nog steeds ongeveer 20 gram over.
Hebben jullie nog goede ideeen hoe ik het beter naar binnen krijg zonder dat het een project blijft van 2 uur op 1 dag?
Nou moet ik er wel bij vermelden dat alle 3 de katten gewend waren dat er altijd wat te eten stond en dat ze wat konden eten als ze zin hadden. Dit is du voor alle 3 een hele grote verandering, om opeens 2 x per dag wat te krijgen.

Groetjes!

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 06:09

Er zijn van andere merken ook nog verschillende baasgruisdieet voeders te krijgen.. denk hierbij aan Hill's, Eukanuba, Clinic.. ook allemaal dierenarts voeders.. wellicht is overwegen of 1 van deze hem wel bevalt?

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 06:23

Sanabelle Urinary is een hele goede optie.
Je kunt het bestellen bij zooplus.nl
Lees de beoordelingen van deze brokjes.

Ik geef het mijn katten ook en ze lusten het graag.
Waar woon je? Je mag eventueel bij mij wel een zakje brokjes komen
halen, om te proberen :)

Debski

Re: Kat vind Urinary S/O LP niet te eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 06:38

Mijn kat kreeg het dieet van Hills en at dit altijd goed (heb hem onlangs in moeten laten slapen, was inmiddels een oudje). En mijn andere kat heeft al die tijd gewoon meegegeten met dit voer. Kon geen kwaad volgens de dierenarts.

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 06:46

Sanimed is heel smakelijk en niet geheel onbelangrijk, een stuk goedkoper. www.sanimed.info

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 06:47

Is vers vlees geen optie?

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 07:31

Hill's c/d vinden ze vaak wel lekker.
En er zijn idd ook nog andere merken.

Abeltje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 11:00

Wat een reacties :)
Ik heb net met de dierenarts overlegt haar kat krijgt zelf hill's en daar heeft ze mij zakje van meegegeven om te proberen. Morgen zijn ze in de ochtend open dus dan kon ik eventueel om een grote zak komen.
Als dat niet werkt kan ik zeker nog die sanabella
Sanimed is niet heel erg makkelijk te krijgen hier, lang leve zeeland. volledig aan de andere kant van zeeland is het te krijgen.
Vers vlees zou voor mij ook nog wel een optie zijn, al is dat voor mij compleet nieuw. Dan zou ik het topic over vers vlees is moeten doorspitten

Ik ga het even in deze volgorde proberen, hopelijk vind hij iets van dit lekker

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:09

Vers vlees is imo ook zoveel logischer bij katten met blaas- of nierproblemen, het is dan belangrijk dat ze voldoende vocht binnenkrijgen. Brok is droog en bevat dus geen vocht, en katten zijn geen goede drinkers.

Abeltje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 11:14

Ik ga mij daar is in verdiepen, heb daar nooit echt naar gekeken :o
Ze drinken nu al beter sinds ik zo'n drinkfontein heb, daar blijven ze naar toe gaan

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:32

Ik heb mijn blaasgruispatient destijds ook op vers vlees gezet. En dat staat hij nu nog steeds. Hij eet het altijd met smaak en heeft nooit meer klachten gehad. Daarbij zijn z'n tanden verbetert en ziet z'n vacht er beter uit. Er komt ook minder prut uit z'n ogen en z'n oren blijven mooi schoon (kruising Pers).

Als je op vers vlees over wilt, zoek dan wel een KVV zonder granen/rijst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 13:35

Vers is echt een wondermiddel, mijn kat die aan de insuline moest van de dierenarts is door vers helemaal genezen en heeft weer een normale bloedsuikerspiegel. Bij blaas en nierproblemen zou ik ook meteen overschakelen. :)

Abeltje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 13:38

Hill's vind hij ook niet echt heel lekker, ik ga straks even naar de grote dierenwinkel en idd maar over op vers eten. Kan geen kwaad en denk dat mijn andere katten er ook een stuk blijer van worden :)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 13:39

Als je over wil stappen op ander droogvoer, zal je wel moeten weten of het gruis struviet is of calciumoxalaat.. ;)

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 20:53

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 21:46

Abeltje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 19:24

Na overleg met de da en mij uitgebreid te hebben laten voorlichten over gestapt op kvv zonder graan.
En ze vinden het alle 3 heerlijk. Wat een rust weer in huis.
Vind dat toch altijd lastig als er spanning hangt over voer en dat ze aan mensen voedsel proberen te komen. En ja een kat is geen hond kan wel 10 keer nee zeggen helpt niet :P
Bedankt voor al jullie tips!
Over een week of 5 weer urine onderzoek en hoop dat het struviet dan wel een eind weg is, heb besloten dit te blijven voeren. Vooral Noa komt weer wat aan vacht glanst veel meer, en hij is in zijn gedrag stukken rustiger *\o/*

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:15

Wat goed om te horen! Fijn ook dat ze het alledrie zonder problemen eten.
En een hoera voor je DA die zich blijkbaar ook wat heeft ingelezen en KVV niet direct als slecht bestempelt! :)
Welke KVV voer je?

Abeltje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 20:30

Ik ben Bandit gaan voeren omdat die ook speciaal hadden voor dieren met nier problemen ect, en omdat Noa natuurlijk nog die struviet heeft wil ik niet te veel risico's nemen.
Het is ook samen ontwikkelt met een Da, tot nu toe ben ik er erg tevreden over, en het is niet echt heel goedkoop, maar elke keer door goedkope rommel naar de Da moeten ook niet :)
Mijn DA is niet gelijk anti iets, ze doet ook veel homeopathisch en kan aan haar dan ook rustig de voor en na delen bespreken van de Royal canin en wat ik nu heb. Ze legde de keuze ook wel bij mij neer, heb de ontwikkelaard van de bandit gebeld en die gave gewoon een hele fijne uitleg en een mail met voedingswaardes ect. En ben toen nog dezelfde dag naar tholen gereden om er om te gaan. En nog een voordeel ze schijten stukken minder.