Wij hebben een lastig probleem met de hond van twee huizen verder op . Om maar bij het begin te beginnen: wij hebben een beagle en sinds een jaar een rottweiler, hun een kruising golden retriever . De hond van hun ontsnapt regelmatig . Eerder maakte wij daar niet zo probleem van, de hond liep altijd met ons mee de hei op, mijn honden vonden dat niet heel leuk ( hij is druk en liep de toen rottweiler pup regelmatig omver) , maar zo leerde ze elkaar beetje kennen ( de hond zit hele dag vast aan de prikketting dus vond het wel sneu voor de hond). Een half jaar later werd die hond in een keer agressief naar onze rottweiler en wou die hem grijpen, onze hond wou zich verdigen en ging ook in de aanval ( mijne loopt aan de riem ). Toen snel me vader gebelt en die heeft de hond weggejaagd . Daarna zijn er meerde gesprekken geweest met hun dat de honden niet samen gaan ( het zijn twee reuen ). Ze zeggen elke keer dat ze er op letten maar het gebeurd regelmatig dat die weer ontsnapt is. Nu liep die vanmiddag weer los en kwam achter ons aan, ik ben verder gelopen en net gedaan of ik hem niet zag , mijn honden hadden hem al gezien maar liepen gewoon door maar al snel was de hond bij ons en begon te bladen, grommen en uit te vallen naar mijn rottweiler waardoor er bijna elke keer een gevecht ontstond ( ik probeerde door te lopen naar het hek de hei op) toen vloog de hond naar een andere hond bij een huis, ik dacht nu kan ik snel door het hek dan kan die ons niet volgen, helaas maakt die zelf hekken open en kwam die weer achter ons aan, gelukkig kwam toen me vader en heeft die de hond weggejaagd. Ik ben gelijk weer naar die mensen gegaan en gezegd dat het echt niet kan zo en we volgende keer politie inschakelen , met als reactie dat ze er beter op zouden letten. Nu vroeg ik me af wat ik de volgende keer het beste kan doen als dit weer gebeurd? Ik weet dat als ze echt gaan vechten ik mijne los moet laten maar dat durf ik niet op de weg en met zoveel toeristen overal op de hei , nu kon ik mijn hond wegdraaien en andere kant oplopen ( vorige keer ben ik er tussen gaan staan en toen gebeten, wil niet dat mijn hond gepakt word) nu kon mijn vader ingrijpen maar wat als dat niet gebeurd was? Ik baal hier erg van mijn rottweiler kan goed met andere honden maar ben bang dat dat nu wel aardig verpest word.ik neem de hond niks kwalijk die ligt de hele dag en word nooit uitgelaten en als die los is neemt die gelijk de benen.