Jack woont binnen en die heeft wat meer uitdaging nodig en dingen om over na te denken. Nadenk spellejtes met voer heeft hij al, maar vindt hij na een paar keer niet meer leuk en hoeft hij er niet meer over na te denken.
Dus ik dacht, als ik nou eens elke dag met hem een tijdje ga oefenen zodat ik hem wat kunstjes kan leren.
Maar hoe pak ik dat aan? Zodra er een snoepje in beeld komt gaat hij in jaaghouding halverwege de kamer zitten en wacht ie net zolang tot ik het snoepje de kamer door slinger

Maar hoe zorg ik er nou voor dat hij gaat begrijpen wat ik van hem wil. Dat hij iets moet gaan doen voor hij het snoepje krijgt. Ik kan moeilijk zelf door de kamer gaan rollen om het voor te doen

Hoe hebben jullie dat gedaan? Het lijkt me geweldig als hij wat trucjes zou kunnen, die af en toe ook praktisch van pas kunnen komen.
Ik heb op youtube al wat opgezocht, maar dat zijn vaak filmpjes van katten die het al kunnen.
Jack is een kater die snel afgeleid is, maar hij is ook zeker slim en fanatiek genoeg om dingen te kunnen leren. Zo draait hij dus zijn rondje voordat hij vlees krijgt. Maar dat ging eigenlijk best vanzelf.
Nou ik ben benieuwd
Ook erg leuk om aan te leren!
Het is een super aanhankelijke kat en we hebben hem nu een half jaartje en hij is nu 13. We begonnen met fluiten en dan gelijk snoepje geven als ie ook maar 1 stap zette. En zo hebben we dat opgebouwd. Nu zijn we hem 's avonds nog wel eens kwijt en dan hoeven we maar een paar keer hard te fluiten (tenzij hij echt ver weg is xD) en hij komt al keihard aangerend en dan krijgt ie een snoepje, reuze handig voor als je hem kwijt bent en snel weg moet
Want ik heb de ruimte en de tijd niet om een hond te bieden wat hij nodig heeft
Die leer je wel een stuk sneller dingen ja. Katten trainen heb ik ook gedaan maar je hebt wel écht geduld nodig en ze hebben idd een echte korte spanningsboog. Wisselt ook erg per kat, maar mijn katten gaan na een paar trucjes lekker liggen en vinden t wel best. Nee konijnen trainen is toch 10 x makkelijker