Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Die van ons moet geen Felix, Whiskas o.i.d. maar alleen maar Purina One. Voorheen moest hij alleen de zalm variant, maar sinds een paar weken is hij overgestapt op Kip en Volkoren granen

dream_lot schreef:Katten zijn wel vaker kieskeurig, maar het is ook vaak maar net hoe het baasje hem/haar verwent.
Als ze voortaan alleen whiskas zou krijgen, zou ze waarschijnlijk vanzelf het wel gaan eten omdat ze niks anders krijgt.
Ik hoor trouwens wel vaker dan katten Whiskas niet lekker vinden.
mijn katten zijn niet meer kieskeurig omdat ik ze geen keuze geef. Beide Royal Canin sensible 33 en af een toe een blikje of zakje natvoer.
Suusje92 schreef:dream_lot schreef:Katten zijn wel vaker kieskeurig, maar het is ook vaak maar net hoe het baasje hem/haar verwent.
Als ze voortaan alleen whiskas zou krijgen, zou ze waarschijnlijk vanzelf het wel gaan eten omdat ze niks anders krijgt.
Ik hoor trouwens wel vaker dan katten Whiskas niet lekker vinden.
mijn katten zijn niet meer kieskeurig omdat ik ze geen keuze geef. Beide Royal Canin sensible 33 en af een toe een blikje of zakje natvoer.
Die van ons is niet echt verwend, ze heeft 1 vast plaats en dat is op haar krappaal en daar mag ze liggen, ze mag wel op schoot, maar alleen als de hond ook op de bank mag. En voor de rest sjouwt ze buiten en komt ze binnen om te slapen en om te eten. Dus we zien haar maar 3 uur ofzo van de 24 uur.
dream_lot schreef:[
Ik bedoelde verwend in voerkeuze. Bijvoorbeeld als ze 3 dagen niet helemaal het voer goed eten dat er vaak direct wordt over gegaan op het voer wat ze wel lekker vinden. Kat heeft dat heel snel door: niet opeten = lekker voer krijgen.
Ik wil overigens niet zeggen dat dit bij jou het geval is hoor.
) en de ander is heel kieskeurig. Maar die wisselt steeds qua kieskeurigheid: het ene moment lust hij alleen maar Sheba, dan hebben we daar veel van ingeslagen en dan wisselt hij opeens naar (bijvoorbeeld) Whiskas en wil hij NIETS anders meer eten. En zodra we dat door hebben en hij heeft een week Whiskas gegeten, doet meneer alleen nog aan Felix..
Als ze de kans krijgt vreet ze alles op.
antje_vip schreef:dream_lot schreef:[
Ik bedoelde verwend in voerkeuze. Bijvoorbeeld als ze 3 dagen niet helemaal het voer goed eten dat er vaak direct wordt over gegaan op het voer wat ze wel lekker vinden. Kat heeft dat heel snel door: niet opeten = lekker voer krijgen.
Ik wil overigens niet zeggen dat dit bij jou het geval is hoor.
Ik denk niet dat dit op alle katten van toepassing is. Die van mij liet zich daadwerkelijk verhongeren omdat het eten hem niet aanstond.