Kieskeurig kat, wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suusje92

Kieskeurig kat, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 21:46

Mijn poes van nu 2 jaar oud is een echte dame blijkt maak weer.

We hebben het al tig keren geprobeerd, maar helaas mevrouw lust alleen Felix en geen Wishkas. Dan geven we wishkas en dan laat ze het rustig een week staan. Dit gaat zowel om de brokjes als om het vlees. Ze eet alleen Felix en meer niet. Kattenmelk moet van de albert heijn zijn, want wishkas of felix of andere soorten melk drinkt ze ook niet.

Wie heeft er nog meer zo'n beste dame of heer rond lopen die zelf even bepaalt wat hij of zij eet?

Ingrid_92

Re: Kieskeurig kat, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:48

Ja hoor hier :) Die van ons moet geen Felix, Whiskas o.i.d. maar alleen maar Purina One. Voorheen moest hij alleen de zalm variant, maar sinds een paar weken is hij overgestapt op Kip en Volkoren granen :+

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:49

Katten zijn wel vaker kieskeurig, maar het is ook vaak maar net hoe het baasje hem/haar verwent.
Als ze voortaan alleen whiskas zou krijgen, zou ze waarschijnlijk vanzelf het wel gaan eten omdat ze niks anders krijgt.

Ik hoor trouwens wel vaker dan katten Whiskas niet lekker vinden.

mijn katten zijn niet meer kieskeurig omdat ik ze geen keuze geef. Beide Royal Canin sensible 33 en af een toe een blikje of zakje natvoer.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:51

Ohhh die van ons zijn ook zo kieskeurig. Felix vlees it is. Whiskas halen ze hun neus voor op. :+
Brokjes wel van Royal Canin, maar het vlees mag écht alleen van Felix zijn.

Cats will be cats..

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 21:56

dream_lot schreef:
Katten zijn wel vaker kieskeurig, maar het is ook vaak maar net hoe het baasje hem/haar verwent.
Als ze voortaan alleen whiskas zou krijgen, zou ze waarschijnlijk vanzelf het wel gaan eten omdat ze niks anders krijgt.

mijn katten zijn niet meer kieskeurig omdat ik ze geen keuze geef. Beide Royal Canin sensible 33 en af een toe een blikje of zakje natvoer.

Die van ons is niet echt verwend, ze heeft 1 vast plaats en dat is op haar krappaal en daar mag ze liggen, ze mag wel op schoot, maar alleen als de hond ook op de bank mag. En voor de rest sjouwt ze buiten en komt ze binnen om te slapen en om te eten. Dus we zien haar maar 3 uur ofzo van de 24 uur.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 22:16

Ik had er 1 die helaas al niet meer is.... Maar hij dronk alleen kattenmelk en at alleen van die natte vleesbrokjes. De eerste week had hij ook echt veel honger omdat hij niks van zijn brokjes wilde eten, en hij zat onwijs te schooien op verjaardag. Het viel gewoon op dat hij écht honger had arm beest.
Dus volgende dag direct naar de winkel voor luxe eten voor mijn luxepoes

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 08:28

Suusje92 schreef:
dream_lot schreef:

Die van ons is niet echt verwend, ze heeft 1 vast plaats en dat is op haar krappaal en daar mag ze liggen, ze mag wel op schoot, maar alleen als de hond ook op de bank mag. En voor de rest sjouwt ze buiten en komt ze binnen om te slapen en om te eten. Dus we zien haar maar 3 uur ofzo van de 24 uur.

Ik bedoelde verwend in voerkeuze. Bijvoorbeeld als ze 3 dagen niet helemaal het voer goed eten dat er vaak direct wordt over gegaan op het voer wat ze wel lekker vinden. Kat heeft dat heel snel door: niet opeten = lekker voer krijgen.

Ik wil overigens niet zeggen dat dit bij jou het geval is hoor.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:15

dream_lot schreef:
[
Ik bedoelde verwend in voerkeuze. Bijvoorbeeld als ze 3 dagen niet helemaal het voer goed eten dat er vaak direct wordt over gegaan op het voer wat ze wel lekker vinden. Kat heeft dat heel snel door: niet opeten = lekker voer krijgen.

Ik denk niet dat dit op alle katten van toepassing is. Die van mij liet zich daadwerkelijk verhongeren omdat het eten hem niet aanstond.

Togechick

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:20

Wij hebben er 2, de ene is helemaal niet kieskeurig (die stort zich zelfs grommend op een stukje komkommer :? ) en de ander is heel kieskeurig. Maar die wisselt steeds qua kieskeurigheid: het ene moment lust hij alleen maar Sheba, dan hebben we daar veel van ingeslagen en dan wisselt hij opeens naar (bijvoorbeeld) Whiskas en wil hij NIETS anders meer eten. En zodra we dat door hebben en hij heeft een week Whiskas gegeten, doet meneer alleen nog aan Felix.. |o

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:29

tineke en toch houden we van ze... :')

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:32

Als ik de kat was zou ik ook mijn neus ophalen voor Whiskas. Dat is echt alleen maar troep en geen volwaardig kattenvoer te noemen.

Mijn kat lust eigenlijk alles wel. Pro plan vind ze het lekkerste. Dus dat kopen we altijd voor haar. Maar goed, ze eet ook appeltaart, ei, chips, gebakken aardappels :') :+ Als ze de kans krijgt vreet ze alles op.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:35

Je moet haar ook niet teveel reclames op tv laten kijken! ....... :')

Wij hebben honden waar heel veel kat in zit. Zeikerds met eten?!?!?!? JAAAAAAA :+
Qua brokjes hebben we gelukkig iets gevonden wat ze beiden blijven eten.
Maar met 'lekkere' dingen... Dan denk je dat je iets hebt wat ze lekker vinden en dan draaien ze er na 3 dagen hun kop voor om :P

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 15:06

antje_vip schreef:
dream_lot schreef:
[

Ik denk niet dat dit op alle katten van toepassing is. Die van mij liet zich daadwerkelijk verhongeren omdat het eten hem niet aanstond.

Die van mij heb ik het na 3 dagen niet weggehaald, maar toen ze na een week het nog niet at en begon te bedelen, heb ik d'r maar d'r zin gegeven.