komt dit bekend voor?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aidenn

komt dit bekend voor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 20:25

heey bokkers,
ik had vandaag een kleine discussie (toch wel met veel geschreeuw) over het voeren van rauw vlees aan de honden/katten, nou ja het ging zo, ik was bezig met het maken van het eten van de katten (gewoon brokjes bijv wiskas en felix) en ik doe altijd wat rauwe kip er door heen ( of rund, het verschild soms) en mijn katten zijn er h e l e m a a l gek op, en daarbij bedoel ik als ze de verpakking van het vlees horen dan komen ze er al aan rennen ( echt een geweldig gezicht :') ). en ik voer ze natuurlijk geen hele kippenborst ( zouden ze wel willen natuurlijk) maarja, ik had vandaag een kennis op bezoek, en die verloor het gewoon toen zij zag dat ik mijn katten rauwe kip gaf, schreeuwen en maar roepen, ik dacht echt even wat is dit, en toen ze eindelijk gekalmeerd was wou ik natuurlijk wel weten waarom ze zo deed, en toen begon het , ze begon te roepen van: ZO WORDEN ZE ZIEK, IN HET WILD ETEN ZE OOK GEEN KIPPEN ( bij die reactie had ik moeite om mijn lach in te houden) KATTEN MOETEN BROKKEN ETEN OF NATVOER MAAR GEEN KIP OF ANDER RAUW VLEES. toen ze haar zeggie had gedaan, zij ik van : ik geef die van mij al jaren elke dag een stukje rauw vlees, en ze leven nog steeds gelukkig en al, en met de woorden'; JIJ BENT NIET GOED WIJS verliet ze mijn huis, ik dacht echt van nou ja waar ging dat over.

maarja misschien komt dit bekend voor,

ps: mijn katten kome niet buiten ivm met mensen die ratten gif strooien, en een drukke weg bij mijn huis.
ze komen wel in de tuin, maar aan een lijntje

dierenfan

Re: komt dit bekend voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 20:29

whaha hier had ik dat ook toen ik over ging van brok op rauw voor de honden. Moet wel zeggen dat mijn ouders mij gestoord vonden maar langzaam aan meer medewerking gaven (meer diepvries ruimte). Uiteindelijk gingen ze het zelfs voeren! (normaal als ik ze niet kon voeren gaven hun brok).

Binnen 3 maanden zeiden ze trots als mensen een opmerking maakten dat mijn honden er zo enorm goed uit zagen qua vacht en eigenlijk algeheel plaatje 'dat komt omdat ze vers eten' hahahahah

Inmiddels voeren we het al jaren en hebben we een speciale diepvries voor de honden in huis.

Mijn kat eet het helaas niet anders had ze ook vers gekregen! Ik zou alleen geen vers mengen met brokjes gezien de vertering hierbij problemen kan geven. Verder gewoon lekker voeren!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 20:30

Nee, komt me gelukkig niet voor bezoek dat zich op zo'n rare manier bemoeien met hoe ik mijn dieren eten geef. Raar gedrag... en zou bijna afvragen of de kennis wel goed bij haar hoofd is.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 20:31

Een kat is een roofdier en een vleeseter. Nou zou een kat in het wild geen rund vangen... }:0 :D
Maar als het goed is, zit er ook vlees in het kattenvoer. Maar ja dat is moderner, en ziet er niet meer uit als vlees.

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 20:33

dierenfan schreef:
whaha hier had ik dat ook toen ik over ging van brok op rauw voor de honden. Moet wel zeggen dat mijn ouders mij gestoord vonden maar langzaam aan meer medewerking gaven (meer diepvries ruimte). Uiteindelijk gingen ze het zelfs voeren! (normaal als ik ze niet kon voeren gaven hun brok).

Binnen 3 maanden zeiden ze trots als mensen een opmerking maakten dat mijn honden er zo enorm goed uit zagen qua vacht en eigenlijk algeheel plaatje 'dat komt omdat ze vers eten' hahahahah

Inmiddels voeren we het al jaren en hebben we een speciale diepvries voor de honden in huis.

Mijn kat eet het helaas niet anders had ze ook vers gekregen! Ik zou alleen geen vers mengen met brokjes gezien de vertering hierbij problemen kan geven. Verder gewoon lekker voeren!

als ik vragen mag welk vlees voer jij de honden, want ik had eerst vriesvoer, maar dat wilden ze niet eten, en nu voer ik ze gewoon wat resten die ik van de slager krijg, maar is er ook een betere optie, want het vlees van de slager is nou eenmaal niet zo'n beetje, ( diep vries is echt overvol :') )
Laatst bijgewerkt door Aidenn op 03-09-14 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 20:34

Evelijn schreef:
Nee, komt me gelukkig niet voor bezoek dat zich op zo'n rare manier bemoeien met hoe ik mijn dieren eten geef. Raar gedrag... en zou bijna afvragen of de kennis wel goed bij haar hoofd is.

ze is nogal ''apart'' echt een aardig mens hoor, maar soms, tja wat moet je er van zeggen,

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 20:36

ThreeFingers schreef:
Een kat is een roofdier en een vleeseter. Nou zou een kat in het wild geen rund vangen... }:0 :D
Maar als het goed is, zit er ook vlees in het kattenvoer. Maar ja dat is moderner, en ziet er niet meer uit als vlees.

ik zie die van mij ook geen rund vangen hoor :') , maar zoals je al zegt het moderne voer is tegenwoordig meer kleur dan smaak ( altans mijn katten zijn niet zo van de brokken)

_Kelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 20:39

Mensen zeggen toch altijd dat als een kat het eet dat het dan wel goed is? Tenminste, dat hoorde ik weer

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 20:40

Tsja ik zou eerder denken dat zij gek is als jij ;)
En ik ken dat soort reacties niet want ben altijd meteen heel duidelijk in wat ik voer ;) en daarnaast hangt er hier ook een super gave foto aan de muur van mijn jongste hond als pup met een geiten karkas tussen haar poten en zij de camera in kijkt :D

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 20:44

kat krijgt ook altijd rauwe vis en gehakt maar wel rund want aan rauwvarkensvlees kunnen ze doodgaan maar dat wist je vast al :)
voor de hond doen we het koken en krijgt zelfs rauwe biefstuk erdoor moet er zelfs voor uitkijken bij de kat want die komt niet alleen aanrennen maar die jat het zelfs uit mijn handen hahaha :=

ik werd trouwens wel raar aangekeken en gevraagd of ik wel goed bij mijn hoofd omdat ik de hond gerookte zalm en makreel gaf... maar dat is zo goed voor hun

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 20:48

CharlotteJay schreef:
kat krijgt ook altijd rauwe vis en gehakt maar wel rund want aan rauwvarkensvlees kunnen ze doodgaan maar dat wist je vast al :)
voor de hond doen we het koken en krijgt zelfs rauwe biefstuk erdoor moet er zelfs voor uitkijken bij de kat want die komt niet alleen aanrennen maar die jat het zelfs uit mijn handen hahaha :=

ik werd trouwens wel raar aangekeken en gevraagd of ik wel goed bij mijn hoofd omdat ik de hond gerookte zalm en makreel gaf... maar dat is zo goed voor hun

mijn honden krijgen ook af en toen zalm of makreel , niet te vaak, want ja ze kunnen nogal gaan stinken, althans die van mij ruften er dan lekker op los :') ,
en wat het varkens vlees wist ik gelukkig al, ik probeer mijn dieren sowieso niet al te veel vlees te geven wat zeg maar ''vies'' is , met vies bedoel ik dat die kippen bijv helemaal vol zitten met medicijnen en dat soort troep,

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 20:49

Mensen zijn rare wezens haha

Als je zou vertellen dat je je slang brokjes voert. ...of je vleesetende plant brokjes haha

Dan vind bijna iedereen dat gek.

Ach veel kinderen denken dan ook dat de melk uit de winkel komt....Inplaats van een koe..

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 20:51

essiesilly schreef:
En ik ken dat soort reacties niet want ben altijd meteen heel duidelijk in wat ik voer ;) en daarnaast hangt er hier ook een super gave foto aan de muur van mijn jongste hond als pup met een geiten karkas tussen haar poten en zij de camera in kijkt :D

dankje :o ,
en wauw een geiten karkas, dat idee ga ik bewaren voor hun verjaardag, het enigste wat die van mij krijgen ( als het om karkassen gaat) is soms een koeien poot bij de slager weg, en dat lusten ze wel hoor :)
Laatst bijgewerkt door Aidenn op 03-09-14 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 20:52

Tja want wilde katten eten toch ook brokjes uit de brokjesbomen...

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 20:53

ThreeFingers schreef:
Mensen zijn rare wezens haha

Als je zou vertellen dat je je slang brokjes voert. ...of je vleesetende plant brokjes haha

Dan vind bijna iedereen dat gek.

Ach veel kinderen denken dan ook dat de melk uit de winkel komt....Inplaats van een koe..

raar toch de laaste tijd, ik bedoel als kinderen al denken dat melk uit de winkel komt en vlees ook, gelukkig ben ik opgevoed met de harde waarheid, jaja mama was altijd heel eerlijk er in, het was altijd van dat lapje vlees was een koe, jammer dat de meeste kinderen nu worden opgevoed met de illusie dat er niks dood hoeft voor vlees

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 20:53

annepaardoes schreef:
Tja want wilde katten eten toch ook brokjes uit de brokjesbomen...

haha ja stel je voor, de brokkenboom :')

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 20:55

Maar melk komt toch ook uit een pak uit de supermarkt?????? :=

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 20:55

Aidenn schreef:
essiesilly schreef:

dankje :o ,
en wauw een geiten karkas, dat iedee ga ik bewaren voor hun verjaardag, het enigste wat die van mij krijgen ( als het om karkassen gaat) is soms een koeien poot bij de slager weg, en dat lusten ze wel hoor :)

Kijk wel uit met koeien poten ;) die zijn echt knetter hard daar kunnen makkelijk tanden op breken maar ook kleine stukjes van splinteren en schade toe brengen in de darmen. Als je vers / vleesbot wil voeren voer dan alleen geschikte (rauwe!!) botten van geen dragende delen (geen paarden koeien zebra whatever poten ribben etc)

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 20:59

Amyd schreef:
Maar melk komt toch ook uit een pak uit de supermarkt?????? :=

zal wel zo dier vriendelijk zijn he :') , helaas dat heel veel kinderen denken dat het wel zo is

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:13

Brokjesbomen lijkt me niet zo'n goed plan, dat worden dan drukke tijden voor de brandweer, al die katten die in bomen geklommen zijn en er niet meer uit kunnen :D .
Aidenn schreef:
raar toch de laaste tijd, ik bedoel als kinderen al denken dat melk uit de winkel komt en vlees ook, gelukkig ben ik opgevoed met de harde waarheid, jaja mama was altijd heel eerlijk er in, het was altijd van dat lapje vlees was een koe, jammer dat de meeste kinderen nu worden opgevoed met de illusie dat er niks dood hoeft voor vlees

Tja, als dat zelfs al op tv zo gaat. Ooit eens een stukje van life&cooking gezien dat die Carlo Boshart een glas paardenmelk kreeg en dat niet wilde omdat dat uit de uier van een paard kwam. Ik heb me toen wel afgevraagd of de beste man wel weet dat melk uit de uier van een koe komt...
Maar 't blijft sneu. Ik weet ook niet beter dan dat melk uit een koe komt en eieren uit een kip en dat er niet ergens een fabriek staat waar ze karbonaadjes en biefstukken bouwen (okay, misschien wel de vleesloze varianten dan) maar dat dat delen van een varken en een koe zijn. Heb als kind iets te vaak in Het Volkomen Vlees KookBoek van paps gekeken :o .

Zou je die kennis niet eens een stukje kunnen laten lezen over BARF en zo? Dat het nog helemaal zo gek niet is om een kat rauw vlees te geven. Eigenlijk is het gekker om ze blik en brok te geven dan vers vlees, in het wild hebben ze ook geen ingeblikt voer of schaaltjes met brokjes...
Ben overigens niet antibrok en antiblik hoor, hier krijgt men ook brok en af en toe wat blik en/of verse stukjes kip of rundvlees, mevrouw blieft namelijk geen menu met louter vers vlees.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:15

Mijn kat zou het zelf kunnen roepen :') die weigert vers vlees te eten namelijk :') maakt niet uit; van vis tot rauwe kip; mevrouw blieft het écht niet :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:17

Ik heb het ook regelmatig gehoord wanneer ik mn hond een stuk rauwe kip gaf (snijresten).
Joh! Niet doen! Daar worden ze hartstikke ziek van!!

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:18

Ik vind het niet zo heel raar, ik zou wel gevraagd hebben waarom je dat deed. Ik wist namelijk niet dat het goed was voor katten. Heb zelf ook geen katten vandaar!

Voor ons was het heel normale dat Gabber ( hond chihuahua x keeshond) op latere leeftijd gewoon "mee at" met ons en wij dus het overgebleven eten verprakte en dat aan hem gaven. Beter dan weggooien. Hij had brokjes voor als hij tussendoor honger had!

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:18

Ik ken t alleen dan een andere reactie gadverdamme wat goor enzo.
Ik koop dus complete karkas van welk dier dan ook en verdeel dat tussen mijn 2 honden en 2 katten.

Soms koop ik bij dierenwinkel diepvries muizen en die krijgen ze dan. Levende muizen in t wild eten ze niet op alleen spelen ze ermee.

Ik geef ook brokjes btw van cat lovers gold (alleen savonds) en honden krijgen met vlees ook brokjes van dog lovers gold geperst.

Ze vinden t heerlijk !!

Edit over de kids. Ik werk in bso en 9 van de 10 kinderen weten idd niet welke groente ze eten of waar t vandaan komt.
Zo heeft de bso met toestemming van ouders natuurlijk een dagje slachthuis (niet het schieten maar het verwerken van vlees zonder kop) en naar moestuinen geweest. Sinds dien is er veel meer respect voor t eten

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:40

Onze katten krijgen wel brokjes, want van te veel (ze kunnen namelijk zooooo schattig kijken als ze dat stukje vlees van je bord willen :) ) vlees gaan ze winden laten....
Ook heeft onze oudere kat snel last van tandplak en tandsteen en is een stuk minder als ze lekker haar brokjes fijn moet kauwen.
Maar als ze niet zo zouden stinken, zouden ze veel meer vlees krijgen :)