Sinds kort heb ik 2 konijnen.
Een konijn. een kleurdwerg, heb ik gevonden bij mij in de straat. Dit konijntje werd achterna gezeten door 2 katten. Niemand die haar mistte. Inmiddels zit ze al een maand bij ons in huis in haar eigen kooi. Ze vind het heerlijk en geniet er ook duidelijk van. Ik vraag mij nu af hoe dat ik kan zien hoe oud ze is.. Zoals ik denk is ze ongeveer een jaar oud. Kan ik dit ook zien door middel van haar gewicht? Hoe zwaar hoort een volwassen dwerg konijn te zijn?
2 weken later heb ik er een ander konijn bij gezocht. Eerst bij allemaal konijnen opvangen gekeken maar er zaten geen gecastreerde rammen. Ben zelf op marktplaats gaan kijken en mijn oog viel op een hangoor. Mijn moeder en ik gaan kijken. Toen we aan kwamen bleek dit een Franse hangoor te zijn, dus een beetje groot. We waren opslag verliefd op het beestje en namen hem mee. De vorige eigenaar heeft ons verteld dat hij 9 weken was. (nu anderhalve week geleden).. Wie kan mij vertellen hoe zwaar hij nu zou moeten wegen? een soort schema.. Ik twijfel er erg aan of hij nu wel echt 10 weken is. Ze zei dat hij geboren is op 24 juni.
Mijn dwerg(Chanel) en hangoor(Beer) hebben al contact gemaakt en dit ging erg goed. Als Beer een half jaar is zou ik hem graag willen laten castreren zodat ze lekker samen kunnen zitten..
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen