krijgen jullie ook een muizen feestmaal van je lieve kat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sax89

krijgen jullie ook een muizen feestmaal van je lieve kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 11:02

Gister was het weer raak 6 muizen op straat. Groot, klein, dik, dun, spits muis, veldmuis.

Krijgen jullie ook van die lieve bedankjes??

Merlesophie

Re: krijgen jullie ook een muizen feestmaal van je lieve kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 11:03

Elke dag wel drie. En die van ons heeft nu een fijne techniek :o schedel breken en eten maaaarrr :oo :r
Maar ze doet het uit liefde :))

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 11:06

Ja op dit moment volop kadootjes van de katten bij de achterdeur. Groot, klein, dik, dun, met of zonder hoofd... Ik bedank de katten altijd vriendelijk voor hun maaltijdservice. :))

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 11:07

Nee die van ons zijn egoïstisch en komen er alleen even mee showen om ze vervolgens zelf op te vreten, ze komen wel altijd liefdevol om brokjes zeuren :D

Ze vangen hier trouwens ook veel vogels, mollen en soms een rat..

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 11:07

Jep met enige regemaat. Ik kan het al aan het miauwtje horen dat ik weer een kadootje krijg :D
Op het moment vind ik het niet zo erg, heb 2 jonge katten die erg blij zijn met die kadootjes }> Maar anders schop ik ze toch echt het huis weer uit. Hier komen ze ermee binnen aanzetten :x

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 11:08

Die van mij komt helaas niet alleen met muzien aan.

rb_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 11:08

Onze kat komt met konijntjes thuis en eet die vervolgens heerlijk op. Muizen liggen er ook dagelijks, trapte gisteren nog vol in een dode muis van kat lief (de details zal ik jullie besparen):p

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 11:10

1 van onze katten komt met muizen en grote spinnen naar huis haha

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 11:11

Hier ook 1 kat die ze komt brengen en de andere tjompt ze op als hij nog honger heeft. Laat wel de hoofden achter voor me.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 11:13

Gister zat onze poes bij de achterdeur te schreeuwen. Ze wil dan even dat haar personeel de deur open doet en zoals goed personeel betaamd dat meteen gedaan. Liep ze heel deftig het huis in met een dooie vogel. Ze kon gelijk weer naar buiten, zwaar beledigd :P

Moet ook altijd oppassen met de schuurdeur. Die komt bijna op de grond en de katten gooien prooien ( muizen, vogels, mollen ed. ) allemaal voor de deur met gevolg dat ik ze uitsmeer over de de vloer... Nice

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 11:14

Hier leggen de katten van de bovenburen ze voor mijn achterdeur neer. En laat het in het nisje waar mijn voordeur zit (onder de trap van de bovenburen) nou heel donker zijn... heb er laatst dus per ongeluk een ''uitgesmeerd'' over de tegels, erg smerig :') .

edit: dit is helemaal prachtig, Ascha spreekt ook over uitsmeren :') je plaatste je bericht net voor mij aan :')

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 11:15

Een duif, muizen, ratten, konijnen en pas een haasje.

Haar records: een jonge uil en een patrijs

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 11:16

_AAASCHAAA_ schreef:
Moet ook altijd oppassen met de schuurdeur. Die komt bijna op de grond en de katten gooien prooien ( muizen, vogels, mollen ed. ) allemaal voor de deur met gevolg dat ik ze uitsmeer over de de vloer... Nice

:')

De ene van ons is echt een veelvraat, vorige week zat ie in de tuin een vogel naar binnen te werken, ernaast lag nog een dooie mol en een uurtje later kwam ie brokjes eisen :')

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 11:17

Ik krijg helemaal geen feestmaal, ze houden alles voor zichzelf!

Af en toe vind ik wel hier en daar een pootje, die vinden ze blijkbaar niet lekker :')

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 11:19

Jep, hier ook. Niet alleen muizen, ook vogels (en dan vooral bosduiven :') ), hazelwormen en mollen. :P
Er zijn nu ook konijnen te zien in de wei dus ik zou er niet van schrikken als ze straks met een klein konijntje afkomen...

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 11:23

mijn 10 jarige dame vertrouwt mij helemaal niet met haar cadeautjes..
Ze is dan ook zeer verontwaardigd dat ik ze weggooi..
sinds een paar maanden neemt ze haar vangsten juist mee de tuin uit en vreet ze op, onder het motto graag of wil niet.

mijn 18 jarige dame (jaja 1 september 2014 was de grote dag) neemt al haar cadeautjes levend mee naar huis.. Vorig jaar leek ze te zijn gestopt met jagen.. maar dit jaar toch ineens weer meer dan een dozijn cadeautjes gehad..

muizen zijn favoriet, maar die worden nu lastiger.. de afgelopen zomer kon ik precies zien hoever de vogels waren.. ze ging volgens mij met haar bek open zitten wachten op vogels die nog niet konden vliegen maar wel onnozel genoeg waren om het te proberen..

en ik heb de laatste twee weken tot 3 maal toe smorgens een kleine pad in de huiskamer aangetroffen

ik hoor altijd precies wanneer ze aankomt met 'wat lekkers' miauwen met je bek vol geeft toch een heel ander geluid

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 11:25

1 van de poesen vangt ze levend en speelt er dan mee.Dan hoor je de muisjes piepen :(

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 12:40

Spreek me er niet van.
Ze vangen hier aan de lopende band muizen. De spitsmuizen zijn op denk ik, nu zijn het grotere veldmuizen.

Er zijn 2 special delivery's:
1) muis wordt mee naar binnen gezeuld en levend in huis losgelaten. Eenmaal in huis is het hun vriendje en moet ik er maar zelf voor zorgen dat ik het beest weer buiten krijg. Heb serieus al een muis gevangen die in het voederbakje van de kat zat te smikkelen en de kat zat er trots op te kijken.
2) muis wordt mee naar binnen of vlak voor tuindeur gesleept en met huid en haar verslonden. Behalve de darmpjes, darmpjes zijn vies dus eten ze niet op en mag ik wederom opruimen.

De 'we nemen een vriendje levend mee naar huis' delivery is er ook in konijnen of mollen versie.

Ben altijd heel blij met hun cadeautjes *not*.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 12:43

de laatste weken heel veel afwisseling

muizen, mollen, vogels Brrr. gelukkig zie ik haar vanaf het weiland aankomen en laat zij het meeste buiten in de voerbak achter.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 12:43

Had laatst een heel lief koolmeesje :(

Meneer heeft nu een bandje met belletjes eraan. Tot nu toe geen verrassingen meer gehad!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 12:45

De muizen worden hier ook wel eens half verteerd uitgespuugt.En dan midden in de huiskamer.
Laatst bijgewerkt door Britta31 op 03-09-14 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 12:46

Onze kat speelt graag voor Sinterklaas. Ze stopte de muis in mijn rijschoen.
Daar was ik niet blij mee, want ik ontdekte het pas toen ik mijn schoen aantrok :\ :oo

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 12:47

mijn 4 stalkatten verblijden mij met muizen, konijnen, ratten, mollen, vogeltjes....... meestal eten ze ze nog op ook, bij voorkeur waar ik bij ben :r

De laatste tijd ligt er 's morgens vroeg als ik op stal komt een dood muisje voor me klaar, bij wijze van ontbijt denk ik... ik ben op dieet en mag zeer beperkt koolhydraten, helaas kan ik in geen enkele tabel vinden hoeveel koolhydraten er in MUIS zitten, dus ik eet het maar niet op..... 8-) :+

Mijn huiskat komt nooit buiten, maar desondanks heeft hij op 2 hoog in een flat wel eens een muis gevangen, met dank aan de buren die altijd hun vuilniszakken maandenlang op het balkon laten staan.......

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 12:48

Thioro schreef:
Spreek me er niet van.
Ze vangen hier aan de lopende band muizen. De spitsmuizen zijn op denk ik, nu zijn het grotere veldmuizen.

Er zijn 2 special delivery's:
1) muis wordt mee naar binnen gezeuld en levend in huis losgelaten. Eenmaal in huis is het hun vriendje en moet ik er maar zelf voor zorgen dat ik het beest weer buiten krijg. Heb serieus al een muis gevangen die in het voederbakje van de kat zat te smikkelen en de kat zat er trots op te kijken.
2) muis wordt mee naar binnen of vlak voor tuindeur gesleept en met huid en haar verslonden. Behalve de darmpjes, darmpjes zijn vies dus eten ze niet op en mag ik wederom opruimen.

De 'we nemen een vriendje levend mee naar huis' delivery is er ook in konijnen of mollen versie.

Ben altijd heel blij met hun cadeautjes *not*.

dat doet mijn oudje dus ook..

ik ben er achtergekomen dat optie twee van toepassing is, als optie 1 niet uitvoerbaar is hier.. als ik er niet actief ben om het aan te pakken wordt het gedood en halfslachtig aangevreten achtergelaten, zodat het niet 'wegloopt' voor ik er wel ben lol

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 13:06

De katten van mijn moeder zijn binnenkatten, maar sinds kort is ook haar nieuwe grote kattenren voltooid. En ja, ze slagen erin om in die ren muizen te vangen :') het zullen dan wel niet de slimste exemplaren zijn die een ren binnenlopen waar 5 katten zitten, dus ik bekijk het als natuurlijke selectie :+

Maar goed, meestal brengen ze ze dood naar binnen. Af en toe slepen ze een levende muis helemaal de looptunnel van de ren naar het huis door... en laten ze hun prooi daar los. Dan gaan ze met z'n allen naar het spektakel kijken maar doden hoeft voor hen niet meer :Y)

Als dat gebeurt kan ik een half uur rijden naar mijn ouderlijk huis om hun vriendje te vangen en weer buiten te zetten, want mams is zo panisch voor muizen dat ze dan op de bovenverdieping gaat schuilen tot ik haar kom redden :')