Skeeleren met honden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BeatTheElite

Skeeleren met honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 17:53

Hoi, Ik vroeg me af wie er nogmeer skeelert met zijn/haar hond.
Ik doe dit al 5 jaar met mijn honden en leer ze zelf alles wat van belang is (Links, rechts, ho, Jaaaah!, ect.). Ik heb momenteel 2 honden waarmee ik dagelijks oefen. Ik vind het persoonlijk hartstikke leuk, ik ben ook de enige in de beurt en race door alle straten heen. In de supermarkten kennen ze Jack (Mijn jongste hond, 1,5 jaar) en mij heel goed.. want ook de kleine dingetjes die vergeten zijn halen we even op met de skeelers.

Spoiler:
Ik wil wel even melden, voor mensen die dit ook willen doen, als je NIET kan skeeleren is dit strafbaar en kan je zomaar een boete krijgen. dit komt omdat je dan geen controle hebt over jezelf en je huisdier. Dit is natuurlijk niet overal, maar in het algemeen wel. (Nagevraagd bij politie.)

Deel hier al je ervaringen en skeelerverhalen :)

JuliaKamm

Re: Skeeleren met honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 17:55

1 keer gedaan en weg was hond.. En hallo steentjes in mn knie.

Ik was 8 en mn ouders wisten het niet :P

BeatTheElite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 17:56

Haha.. in het begin had ik dat ook.. met m'n oude laabje stiekem 10 meter skeeleren.. maar nu maak ik met Jackje hele kilometers :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 17:58

:= Wat in die spoiler staat is wel complete onzin. :')

Ik skeelerde vroeger ook vaak met roos, maar sinds ik een keer plat op mijn rug viel zonder reden kijk ik wel uit!

BeatTheElite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 18:08

MarlindeRooz schreef:
:= Wat in die spoiler staat is wel complete onzin. :')

Ik skeelerde vroeger ook vaak met roos, maar sinds ik een keer plat op mijn rug viel zonder reden kijk ik wel uit!

Helaas is het geen onzin! Heb wel s politie gehad die me aansprak dat het strafbaar was. en zoals ik al zei, het is niet overal zo.. x3

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:14

Ik!! :D Momenteel niet, lig in het ziekenhuis na een operatie aan mijn knie. Maar over een half jaar ga ik er weer helemaal voor! *\%/*

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:15

Ik deed het vroeger ook vaak, toen ik 14/15 was. Onze Berner Sennen kruising had daarvoor een mooi rood borsttuig. (Wat echt een must is voor de gezondheid van de nek) Commando gaan en hoo zaten erop en als we weer in de bebouwing kwamen werd er weer voet gelopen.

BeatTheElite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 18:30

Ik heb voor Jack (Labrador, blondje x3) een leren borsttuig (Zwart) met zachte binnenvoering. Dat tuigje heeft 2 ringen, en in het midden van die 2 ringen zet ik een soort gekleurd halsbandje aan vast, dat als ik eraan (echt) trek hij sluit zegmaar, dit omdat meneer nog wel s op een teefje af wilt rennen (Man met ballen.) Loop altijd met een vrij losse riem, wel contact. In het vakkenpakket van m'n kerel zit Ho, links, rechts, Jaaah! (Sneller) En dan nog als ik met benen om hem heen ga zegmaar = stil staan. En dan reageerd hij nog op andere comando's zonder woorden.. om het voor mij gemakkelijk te maken. Ik scheur gewoon door de straten heen, hier overal stoep en fietspad.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:33

Dus de politie gaat controleren of jij kan skeeleren en anders krijg jij een boete. _O- Sorry dit is echt onzin. :=

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:42

Ik wil het ook eens gaan proberen! :)
Ik heb een kleine hond (thzi thzu), waarmee ik het wil gaan doen.
Ze is best druk, maar ze is makkelijk te houden en kan me niet omver duwen/trekken. Ze kent de commando's; blijf, aan de voet, af( dit staat voor "ho stop.")

Ze is in een redelijke tot goede conditie, toch twijfel ik, is het gek om te doen? Zou ze het aankunnen? Kan ze wel meekomen?
Of is dit alles een kwestie van ervaring?

En ohja, hoeveel km's gaan jullie met jullie hondjes per keer?

BeatTheElite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 18:58

aishcream schreef:
Ik wil het ook eens gaan proberen! :)
Ik heb een kleine hond (thzi thzu), waarmee ik het wil gaan doen.
Ze is best druk, maar ze is makkelijk te houden en kan me niet omver duwen/trekken. Ze kent de commando's; blijf, aan de voet, af( dit staat voor "ho stop.")

Ze is in een redelijke tot goede conditie, toch twijfel ik, is het gek om te doen? Zou ze het aankunnen? Kan ze wel meekomen?
Of is dit alles een kwestie van ervaring?

En ohja, hoeveel km's gaan jullie met jullie hondjes per keer?

Ik heb geskeelerd met een Jack russeltje, kleine hondjes kunnen het ook aan, maar je kan beter wel zorgen dat ze je niet vooruit slepen. gewoon er naast blijven. Ik ga zelf rond de 4/5 km, maar ik heb een grote Labrador met een super conditie. wat het veel makkelijker maakt. Ik zou gewoon gaan opbouwen.

Enneh.. t gaat erom dat het gevaarlijk is als je geen 3 meter vooruit komt met je skeelers, en dan een hond gaat vasthouden. dan valt het wel op, t is niet dat ze je opwachten ofzo x3

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 19:18

Ik heb een Julius K9 tuig voor Max, onze Mechelse herder van 4 jaar. Ik skate naast het kanaal en dan loopt ie los, en op de terugweg naar huis over het fietspad zeg ik "gogogo" en dan mag hij me voort trekken :D Vindt hij geweldig! Ik skatete rond de 11km.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 11:14

Ik doe het met mijn bordercollie. Die vind het helemaal prachtig. Heel de buurt hier vind het leuk om te zien. Ik heb een ezydog harnas met borstplate. Hij vind het ook prachtig om me een stuk te trekken. Ik skeeler ook makkelijk een 10 km met mijn border, soms meer. Hij gaat ook vaak mee hardlopen.