Katten/honden allergie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zal ik een hond/kat aanschaffen?

Ja
Geen stemmen
Nee
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 0

Shethorsie

Katten/honden allergie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 15:48

Ik heb een best wel erge katten/honden allergie en daarom mag ik ook geen kat of hond. Wel wil ik er super graag een want honden en katten zijn zo lief! Maar als ik in de buurt ben van een kat of hond krijg ik hele jeukende ogen, niezen etc.
Is er een oplossing hiervoor (naast medicijnen) zodat we toch een hondje of kat kunnen aanschaffen?

Mizora

Re: Katten/honden allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 15:54

Je kan kijken hoe je reageert op een poedel (hond) of Sphinx (kat). Het hoeft geen labradoodle te zijn op hypoallergeen te zijn. Dat deel hebben ze namelijk van de poedel gekregen. En poedels zijn ontzettend leuke honden met een geweldig karakter. Hun enige nadeel is dat ze een vacht hebben die je of kort moet houden, of moet kammen. Wel zijn ze er in 4 maten en 6 kleuren. Voor ieder wat wils zou ik zeggen.

Om qua maten even aan te geven:
Een chihuahua is tot 25 cm. (tot 3kg)

Een toypoedel is tot 28cm (ideale hoogte 25cm, 3-6kg).
De dwergpoedel is tussen de 28 en de 35cm (6-8kg).
De middenslagpoedel is tussen de 35 en 45cm (10-15kg).
De grote poedel is tussen de 45 en 60cm (20-30kg).

Een markiesje is tussen de 32 en 39cm (6-8kg).
De labrador is tussen de 54 en 57cm (30-35kg)

Er zijn nog grotere poedels dan 60cm, zeker in de showlijnen, maar dit zijn de maten zoals ze in de rasstandaard staan.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 15:56

Er zijn volgens mij van die hondjes waar mensen met allergie wel tegen. Net zoals curlys, daar kunnen mensen met paardenallergie wel tegen.

Mizora

Re: Katten/honden allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 15:58

Het hangt er vanaf waar ze exact allergisch voor zijn. Wat jij beschrijft wordt hypoallergeen genoemd en dat is een poedel. Een Sphinx is haarloos, dus dat is geschikt voor mensen die allergisch zijn voor kattenharen.