Het is allemaal een beetje lastig uit te leggen dus ik hoop dat jullie het begrijpen.
Onze buren hebben een aantal honden, ze hebben 1 herder die wordt gebruikt als waakhond en 3 labradors.
De honden zijn niet super aardig en iedereen die er langs fiets is er wel bang voor.
het probleem is nu dat ze al een aantal maanden van het erf van de buren naar ons huis lopen (wij wonen niet direct naast elkaar, er zit zo'n 100 meter tussen), dat lijkt natuurlijk niet zo'n probleem, maar het is wel lastig als je 2 jonge katten hebben die sinds een tijdje buiten mogen en nog nooit een hond hebben gezien en een konijntje dat bijna in shock raakte door een hond die langs haar ren liep.
We zagen de hond een aantal keer voorbij lopen en een aantal weekjes terug waren de katjes buiten toen de honden ook weer langs kwamen lopen, die schrokken natuurlijk wel.
Honden en katten vinden elkaar niet echt aardig, maar ik denk ook niet dat de honden zo ver gaan dat ze 1 (of misschien allebei) van de katten grijpen.
Het ging een tijdje lekker, katten lekker vaak buiten zodat ze de weg helemaal weten en konijntje vakar buiten (met de hoop dat er geen roofvogel of hond langs komt)
Helaas was het vandaag wel het geval dat de hond langs kwam (de herder en 2 van de 3 labradors).
Mijn moeder en ik waren even boodschappen doen bij een winkeltje dichtbij en mijn broer was thuis.
net toen we naar de kassa liepen belde broer om te zeggen dat de honden langs waren geweest, het konijntje uit het en hebben gerukt en er mee weg gelopen zijn.
Ik werd helemaal boos en ging snel naar huis en inderdaad het hokje was leeg, het rennetje was uit zijn fatsoen gerukt en er lag een hele bos haren.
ik barste natuurlijk in tranen uit.
Moeders kwam ook snel daarna thuis en samen gingen we even naar de buren.
Dat was ook niet echt leuk voor mij, want toen kwam de o zo gezellige hond aanlopen met een veels te jong konijnen diertje in zijn bek.
!!Het zinnetje hieronder moet je misschien maar niet lezen als je het een beetje viezig/ongepast vind!!
De hond legde Lollie (mijn konijntje) op de grond en begon er stukken vlees van af te trekken
Mijn moeder ging praten met de buren en die vonden het natuurlijk vreselijk en wilden het graag goed maken.
Allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar ze helpen eigenlijk een stuk meer als die hond weg blijven van ons huis (we hebben ze er al een keer eerder over aangesproken en toen zei de eigenaar dat we ze maar weg moesten sturen).
Hier komt het deel waarvan ik geen idee heb wat te doen.
wat als die honden terug komen?
We hebben ze er nu al 2x over aangesproken en toch gebeuren er nog zulke dingen.
Onze andere buren (wel direct naast ons)
vinden het maar onbeschofte mensen en we zouden de politie moeten bellen als de honden nog eens terug komen.
Dat vind ik dan weer een beetje overdreven, maar het is natuurlijk ook niet fijn dat inze dieren niet veilig op op ons erf kunnen lopen.
Mijn vader vond het een goed idee om die honden, als ze terug komen een aantal harde meppen te geven met een tak ofzo.
Dat vind ik zo vreselijk idee!
Zelf vind ik geen van beide opties echt goed, maar wat moeten we dan wel doen?
De buren met de honden hebben wel gezegd dat ze de honden voortaan niet meer los laten lopen, maar of ik dat echt moet geloven
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en dat jullie misschien een idee hebben, want ik zit er wel erg mee.
Ik vind het echt vreselijk dat mijn lieve konijn (zie profielfoto en foto's in profiel) zo moet sterven
respect als je alles hebt gelezen
De honden niet meer los laten lopen lijkt mij de beste optie, en de ren van je konijn hond-proof maken ook.
dapper en wijs! Pluim voor de buren dus (als ze ook echt weg gaan natuurlijk)