Jonge en oudere hond tegelijk uitlaten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nessah

Jonge en oudere hond tegelijk uitlaten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 14:37

Hallo allemaal,

Omdat Bokt mij wel vaker van tips heeft voorzien besluit ik toch maar een topic te openen want ik ben zelf een beetje uit mijn ideeën. Er zullen vast wel meer mensen met mijn "probleem" zitten en ik ben benieuwd hoe jullie dit doen/oplossen.

Ik heb een husky van anderhalf ( die ziek is/is geweest maar nu bruist van de energie) en een ouder X pointer teefje van 12 jaar. Met mijn honden loop ik gemiddeld 2-3uur per dag ( in de ochtend een uur/half uur, in de avond een lang rondje van 2 uur, tussen de middag een blokje om ivm werk) lekker door de duinen, strand of bos. Mijn husky heeft dit ook écht nodig en daarnaast geniet ik er ook van. Maar heel stiekem begin ik te merken dat de lange avond wandeling niet altijd meer echt hoeft voor Luna, het teefje. Dat ze het na een half uurtje wel gezien heeft en slomer wordt. Voor nu loopt ze nog prima mee hoor, maar ik voorkom liever "problemen". Dus hoe combineren jullie een jonge en een oude hond? Want ik wil haar niet thuis laten en alleen laten, want alleen thuis zijn vindt zij ook niet fijn en als ik dan al een halve dag gewerkt hebt wil ik mijn honden ook lekker bij mij hebben. Maar de husky moet zijn energie kwijt.

Dus ik vraag me af hoe jullie dit oplossen :)

Alvast bedankt voor het mee denken!

Groetjes, Agnes.

MarleenM

Re: Jonge en oudere hond tegelijk uitlaten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 14:47

Misschien de grote ronde iets kleiner maken en de dan met de husky nog een stuk fietsen? Kan die lekker rennen En zn energie kwijt raken..

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 14:48

Je hebt toch van die hondenkarren voor achter de fiets? Je hebt ze ook die je kunt ombouwen tot 'wandel'-wagen. Kan je oude hond toch lekker mee maar hoeft ze niet het hele eind te lopen. :) Zo kun je trouwens ook lekker fietsen met beide honden. :)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 14:55

Nou, daar zat ik inderdaad aan te denken.. Alleen mag ik niet fietsen met mijn knie.. En om nu met een brommer te gaan vind ik te link, om daar een hond naast te hebben. ( de husky kan helaas niet los lopen).

je hebt ook van die hondenwandelwagens, maar die gaan maar tot 20 kg.. En mijn teefje weegt ruim 32 kilo..

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 14:57

Nee je hebt echt van die fietskarren die je ook kan 'ombouwen' tot wandelkar. Die zijn er wel voor zwaardere honden. :)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 14:58

Serieus? Dat zou ideaal zijn! Ik heb al heel wat afgezocht maar zoiets niet gevonden. Heb je enig idee waar ik dit kan vinden?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 14:59

Afbeelding

Deze is voor 40kg.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 15:01

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 15:02

Wel pittig voor jezelf trouwens, door de duinen + op het strand zo'n kar met 32kg hond duwen. :+

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 15:03

Wauw! geweldig :D Hier ben ik echt heel blij mee. Heb me rot gezocht en kon elke keer alleen wandelwagens tot 20kg vinden. Zo zie je maar :D bedankt!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 15:03

_Nelleke_ schreef:
Wel pittig voor jezelf trouwens, door de duinen + op het strand zo'n kar met 32kg hond duwen. :+

Hahaha ja.. je moet er wat voor over hebben :+

Of ik span mijn husky er voor en laat hem trekken, is hij lekker moe ~~}> ( grapje natuurlijk)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 15:04

Bekend probleem. Hier een hond van 1,5 jaar, 2 jaar en eentje van 13 jaar. We lossen het momenteel op door ofwel eerst een korte ronde te maken (tot aan de hondenzwemvijver, even laten zwemmen) en dan de oudste hond terug thuis af te zetten en verder te wandelen met de jonge honden. Omdat de oudste hond dan al moe is, vindt ze thuisblijven niet erg.

Ofwel maken we gewoon een korte ronde, op een plaats waar de honden los kunnen. Dan crossen de jonge honden heel wat af (balspelletjes enzo) en onze oudste hond scharrelt wat rond.

Dé oplossing hebben we ook nog niet gevonden, vertrekken met enkel de jongste honden kan in principe, maar mijn oudste hond zou het niet begrijpen dat zij niet mee mag :(:)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 15:05

:')

Je zou wel nog een elektrische fiets kunnen overwegen. M'n moeder mag ook niet fietsen ivm artrose in d'r knieën maar met een elektrische fiets mag het wel en gaat het prima.

(reactie op TS)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 18:58

Hier ga ik met mijne ene hond ook regelmatig veel langer lopen. Dan loop ik eerst een stukje met hun samen en breng dan mijn andere hond weer naar huis met wat lekkers (gedroogd rundvlees o.i.d.) en ga dan nog een uur met de ene hond op stap.

Ook gebeurd het nogal eens dat ik lang ga lopen en dat mijn pa dan met de andere hond veel korter rondje gaat doen.

Is er niemand in je omgeving waar je het oudje eventueel naar toe kan brengen voor een uurtje? Mijn oudste hond (schelen maar 2 jaar maar hij is chronisch ziek en daardoor minder energie) vind het fijn om alleen te zijn met iets lekkrs wat hij op zijn gemak weg kan kauwen. Zeker omdat hij zijn rondje gehad heeft echter als die van jou dat niets vind dan is een oppas misschien een optie? (dit is overigens wel de reden waarom ik mijn honden vanaf jongst af aan al leer dat het heel gezellig is dat je een maatje hebt maar dat je zelf 4 poten hebt waar je geheel zelfstandig op kan staan en dus ook alleen thuis mee kan blijven of alleen mee kan gaan wandelen ;) )

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 08:32

Bedankt voor alle tips, kan hier zeker wat mee! Ik denk dat ik toch voor een kar ga en zal eens een elektrische fiets proberen inderdaad! :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 08:45

Nessah schreef:
_Nelleke_ schreef:

Hahaha ja.. je moet er wat voor over hebben :+

Of ik span mijn husky er voor en laat hem trekken, is hij lekker moe ~~}> ( grapje natuurlijk)

Waarom grapje? Denk dat je husky het geweldig vindt en hij is er natuurlijk voor gefokt! Gewoon doen! Of in ieder geval proberen. :j

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 08:48

haha, dat is wel een beetje erg zwaar voor een husky.. Alleen die kar is al zwaar. :D