Omdat Bokt mij wel vaker van tips heeft voorzien besluit ik toch maar een topic te openen want ik ben zelf een beetje uit mijn ideeën. Er zullen vast wel meer mensen met mijn "probleem" zitten en ik ben benieuwd hoe jullie dit doen/oplossen.
Ik heb een husky van anderhalf ( die ziek is/is geweest maar nu bruist van de energie) en een ouder X pointer teefje van 12 jaar. Met mijn honden loop ik gemiddeld 2-3uur per dag ( in de ochtend een uur/half uur, in de avond een lang rondje van 2 uur, tussen de middag een blokje om ivm werk) lekker door de duinen, strand of bos. Mijn husky heeft dit ook écht nodig en daarnaast geniet ik er ook van. Maar heel stiekem begin ik te merken dat de lange avond wandeling niet altijd meer echt hoeft voor Luna, het teefje. Dat ze het na een half uurtje wel gezien heeft en slomer wordt. Voor nu loopt ze nog prima mee hoor, maar ik voorkom liever "problemen". Dus hoe combineren jullie een jonge en een oude hond? Want ik wil haar niet thuis laten en alleen laten, want alleen thuis zijn vindt zij ook niet fijn en als ik dan al een halve dag gewerkt hebt wil ik mijn honden ook lekker bij mij hebben. Maar de husky moet zijn energie kwijt.
Dus ik vraag me af hoe jullie dit oplossen
Alvast bedankt voor het mee denken!
Groetjes, Agnes.

( grapje natuurlijk)

)