Katten: KVV/BARF voeren samen met brokken, hoe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Katten: KVV/BARF voeren samen met brokken, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 14:10

Mijn hond staat sinds een paar maanden op KVV en BARF (verschillende merken en diersoorten afgewisseld elke dag)

En krijgt in de ochtend om de kosten te drukken en omdat mijn vriend hem in de ochtend mee neemt naar de zaak (en dan geen tijd heeft met vers te knooien :P) 100 gram geperste brokken.

Hier is hij zo van opgeknapt, super in de vacht veel mooiere ontlasting veel minder vermoeid dat ik mijn katten ook vers wil geven.
Ze krijgen nu brokken van applaws graanvrij gemengd met RC urinary omdat ik 1 blaasruis kater heb, bedoeling is dat de RC er af gaat als mijn kater blaasgruis vrij blijft. Brokjes krijgen ze maar een handje per dag, en dat staat er dan tot in de avond. Ze snoepen de hele dag door een paar brokjes. In de avond krijgen ze dan 1 blikje van applaws 70 gram gedeeld door 3 katten, dus ook maar een heel klein beetje. Meer nemen ze ook niet op, dan blijft het staan.

Nu wil ik het blikje in de avond vervangen door een worstje van BARF en/of KVV 250 gram verdelen over 3 katten. En dan maar kijken hoeveel ze ervan opnemen, wat overblijft geef ik wel aan de hond :+ Maar nu hebben ze van hondenbrokken wel geperste variant, kattenbrokken kan ik niet vinden... Eigenlijk moeten de brokken geperst zijn als je brokken en KVV voert ivb met de zuurgraad in de maag en het anders verteren.
Heeft iemand ervaringen met brokken voeren aan KVV aan de kat?
Ik ga trouwens niet slungelen met eendag kuikens of prooidieren, ze eten dit toch niet :+

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 15:01

Dat brokken en vers niet samen gaan is een hardnekkige mythe. Ik geef alles door elkaar (vers, blik, brok), ook binnen dezelfde maaltijd en ze doen het hier prima op.

Gewoon uitproberen dus.

lor1_1984

Re: Katten: KVV/BARF voeren samen met brokken, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 16:36

Ik heb hier onbeperkt brokken staan voor 2 katten en 1 krijgt daarnaast 2x daags Smuldier (de ander blieft geen natvoer etc), gaat prima. :j

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 18:16

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 20:18

Er is wel een geperste kattenbrok van Kjen's. Al word ik daar dan weer niet blij van de samenstelling.
Als je kat genoeg vocht binnen krijgt en weinig koolhydraten hoef je geen RC Urinary meer te geven. Als je daar dus vanaf wilt, zou ik overwegend KVV voeren, aangevuld met brok ipv andersom. Vocht is namelijk HEEL belangrijk voor een ex-blaasgruispatient.

Je zou bijv. ook 's ochtends (8u) en 's middags (13u) KVV kunnen geven en voor 's nachts (23.00) een bakje brokjes neerzetten. Zo houd je toch redelijk wat tijd tussen de voerbeurten als je het niet vertrouwt.
Andersom kan natuurlijk ook als dat makkelijker is met werken. 's Ochtends een bakje brokken, deze weghalen bij thuiskomst en rond 17u + 23u weer vlees.