wie heeft er nog meer een Beauceron?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miepie77

wie heeft er nog meer een Beauceron?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 20:37

Ik ben sinds een maand in het blijde bezit van een Beaceronpup van nu 13 weken en juist omdat het geen doorgefokt ras is met maar een paar fokkers in Nederland ben ik wel benieuwd naar andere Beaucerons.
Meet DJ, 13 weken oud en sinds een paar weken druk bezig met de puppylessen.
Afbeelding
Hij leert snel, maar is wel erg lomp en dromerig haha, ben benieuwd naar andere Beaucerons :)

joyce2

Re: wie heeft er nog meer een Beauceron?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 20:47

Esther (Essiesilly hier op Bokt) is fokker, misschien kan je haar pb'en!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 23:24

Ik heb er 3 :) en nu een nestje liggen <3 geweldige honden
Waar heb je deze pup vandaan en wat zijn zijn ouders? Ik vind t niet typisch een beauceron hoofd als ik eerlijk mag zijn :)

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 07:31

Ik heb ik een teefje van bijna 5 jaar. Reageer later even uitgebreider

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 08:48

essiesilly schreef:
Ik heb er 3 :) en nu een nestje liggen <3 geweldige honden
Waar heb je deze pup vandaan en wat zijn zijn ouders? Ik vind t niet typisch een Beauceron hoofd als ik eerlijk mag zijn :)

Die van mij komt uit Hongarije, door een kennis meegenomen voor me, is voor 80% Beauceron. Ik geef niets om papieren. Hij voldoet wel volledig aan karakter en plaatje volgens de hondenclub hier.
Wil er in de toekomst nog een arlequin bij, zo prachtig.

Oh wat leuk, ben benieuwd naar foto's.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 10:08

ah vandaar :) tsja ik vind papier wel belangrijk :) vooral om te zorgen dat er niet teveel inteelt komt,(we werken bij de club met een online systeem zodat je kan uitrekenen wat het inteelt percentage is op de combinatie die je wil maken) het ras gezonder te houden door niet gezonde honden uit te sluiten en te weten qua lijnen of ik fijne stabiele karakters bij elkaar breng, want er bestaat nogal wat onzekerheid binnen het ras. daarnaast fok ik via de club waar fokdieren ook de magtest moeten halen dus dat vind ik allemaal wel belangrijk ja :)

fotoooo s :)

3 van mijn pups:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mijn jongste teef bisou (anderhalf) zelf gefokt
Afbeelding
Afbeelding

mijn andere teef jolie (moeder van de pups) 4.5 jaar
Afbeelding
Afbeelding

en mijn reu chip (niet de vader vd pups) 7.5 jaar
Afbeelding
Afbeelding

<3

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 10:14

prachtige honden, geweldig die bolletjes, echt om trots op te zijn, ja dat het een gezond ras is is voor mij ook een van de redenen om voor de Beauceron te gaan, bij veel rassen zegt papier niet meer dat ze gezond zijn helaas, heb ik zelf ondervonden (Duitse Herder), vroeger een prachtige Dobermann gehad maar die kon wat nerveus zijn en dit ras heeft een veel stabieler karakter, maar blijft wel een echte hond, train je ook met ze?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 10:27

dank je :)
ja ik train met bisou bij de schapen, dat doet ze heel erg goed. verder workshops en cursussen als impuls control, speuren, balans coordinatie enz
met jolie begin ik straks weer met combi sport, voor de dracht ook gedaan en vonden we erg leuk en terug bij de schapen
chip speurt en houd verder alleen veel van wandelen en 1 op 1 dingen doen :)

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 18:07

Wat houd impuls control en combisport in? Ik wil graag naar de GG1 en 2 toewerken en speuren en waterwerk, vinden mn andere honden ook prachtig, maar we zijn nu lekker naar de puppyklas weer, mijn andere honden zijn een stuk ouder dus wel leuk om weer tussen de ukken te zitten. :)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 18:35

impuls control is zelfbeheersing van jou en je hond, je praat niet tegen je hond maar laat zijn hersens zelf het werk doen. je zegt ook geen nee foei of wat dan ook. alles gaat van uit rust. hij moet zelf uitzoeken wel gedrag hem een beloning oplevert.
een oefening is bijv:
1Doe een paar brokjes in je hand.
2 Maak een vuist en houd deze op neushoogte van de hond tussen je hond en jou in.
3 Zolang je hond onbeheerst gedrag vertoont, blijft je hand gesloten. Onder onbeheerst gedrag verstaan we: snuffelen, knabbelen, krabben of een poot geven.
4 Corrigeer je hond niet door bijvoorbeeld 'nee' te zeggen bij dit onbeheerst gedrag. Je wilt namelijk niet dat je hond het gewenste gedrag vertoont vanuit conflictvermijding. wilt wel dat je hond zelf een keuze maakt. Bij gewenst gedrag krijgt je hond dat wat hij wilt.
5 Op het moment dat je hond beheerst gedrag vertoont, gaat je hand met lekkers open.
6 Als je hond hierop als reactie weer onbeheerst gedrag vertoont bijvoorbeeld voorover leunt, of aan je hand likt, heeft dat bepaalde consequenties namelijk dat je je hand weer sluit. Doet hij dit niet, dan blijft je hand open.
7 Als je hond beheerst gedrag blijft vertonen, geeft je met je vrije hand iets lekkers uit je voerhand.
8 Zolang je hond beheerst gedrag vertoont, blijft je voerhand open en geef je een voor een iets lekkers uit je voorraadhand.
9 Bij deze oefening wordt niet gesproken, je geeft ook geen stembeloning tussendoor. Dit is om te voorkomen dat als je hond toch onbeheerst reageert je de neiging hebt daar verbaal op te reageren. En ook dat heeft niets met zelfbeheersing te maken.
10 Gaat dit goed? Dan verwissel je de snoepjes op je hand van plek. Als het goed is wacht je hond rustig tot het lekkers wordt aangegeven. Je hond leert ook in deze stap dat zelfbeheersing hem het meeste oplevert.

je hond leert dat beheerst gedrag hem het meeste oplevert

combi sport is een combinatie van behendigheid (op rechte lijn en lager) gehoorzaamheid , slalom en hordeloop. bij alles mag de hond niet verder dan 1 meter bij je vandaan zijn. samen door de slalom paaltjes en samen over de hordes dus ;)

GG vinden mijn honden echt te saai voor woorden :P bij de meeste klassen moet je langer wachten en na 3x het zelfde doen hebben ze het wel weer gezien.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 19:17

dat is zeker een leuke oefening om te doen, dankjewel, dat Combisport ga ik eens kijken of dat hier in de buurt ook kan, klinkt erg leuk