Sinds vanmiddag is een van mn hamsters niet goed heb ik het idee Hij ligt niet lekker opgerold als normaal maar ligt recht mer zn neus in een hoopje zaagsel gedrukt Ook met lopen viel hij wat om nouja hij helde wat over Hij heeft ook natte oogjes sinds een paar uur Hij lijkt daarnaast ook last van zn achterkant te hebben Of t zn ballen zijn of zn kont dat weer ik zo niet Zn ballen lijken wel iets anders dan anders Zodra ik m op mn hand heb lijkt hij de oude en snuffelt hij wat rond Maar met lopen verschilt t het ene moment loopt hij normaal en de andere keer valt hij wat om Ik heb m nu een halfjaar Daarnaast staat hij op mn kamer waar ook een vrouwtje staat Ze staan wel ver van elkaar af T vrouwtje is heel erg actief net zoals normaal Hoe mn mannetje momenteel is weet ik niet want ben niet thuis maar mn ouders houden m in de gaten Zn toestand was niet verergerd sinds vanmiddag Ik heb geen idee wat het kan zijn Mijn gevoel zegt wel aflopende zaak en dat hij de volgende morgen niet haalt Maar toch wil ik nog m helpen mocht t te helpen vallen Las iets over verkoudheid. T lijk er wel beetje op (het waggelen en natte oogjes etc) Maar dat gaat vanzelf over? Tenzij t erger wordt moet ik naar de da las ik Gistwren waa die gewoon normaal Had ze op de overloop gezet voor ik ging slapen, daar staan ze wel vaker, sinds vanmiddag is hij zo
Edit; vegeten te vermelden hij ademt sneller dan normaal
Laatst bijgewerkt door corientjuhh op 30-08-14 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Als hij zo omvalt denk ik aan een middenoorontsteking. Dan zul je antibiotica nodig hebben die je enkel bij de dierenarts kan halen.
corientjuhh
Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-14 20:10
Hij valt niet constant om. Hij was 2x ietwat omgevallen dat hij wat overhelde en liep gewoon door Maar zal t even in de gaten houden! Kan ik daarmee tot maandag wachten of morgen dan naar de DA? Zijn er meer symptomen voor middenoorontsteking? Beestje voelt verder gewoon aan kwa temperatuur En hoe kunnen ze t oplopen? Heb al jaaaaaren hamsters maar nog nooit een zieke gehad
Anoniem
Geplaatst: 30-08-14 20:17
corientjuhh schreef:
Bericht 1 '' Mijn gevoel zegt wel aflopende zaak en dat hij de volgende morgen niet haalt''
Bericht 2: ''Kan ik daarmee tot maandag wachten of morgen dan naar de DA?''
Lijkt me duidelijk.. Als het morgen erger is even naar de DA!
Hoop rond half 12 12 terug te zijn ga ik kijken hoe t dan met m gaat Gooi ik even een update hier Hoop dat die beterder is dan toen ik ging. Hou m in de gaten en anders idd naar de da Maar mocht t morgen t zelfde zijn of iets beterkan ik dan tot maandag wachten Misschien een domme vraag maargoed Als ik maandag heen kan ga ik liever maandag. Maar als t echt niet goed gaat ga ik uiteraard gewoon morgen!!
corientjuhh
Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-14 22:42
Update Hij ademt weer een stuk rustiger En als ik m op mn hand heb loopt hij overal naar toe. Klimt omhoog etc Lekker actief Zn oogjes waren wel vies en uit zn plasbuis kwam eerst een druppel gele vloeistof en daarna wat wit spul. Leek wel talg uit een puistje. Beetje van dat smeerspul bij een koker van een paard. Dat idee weet niet hoe ik t moet uitleggen Lijkt nu weer een stuk beter Toch blaasontsteking oid?
Vind m trouwens wel een dikke achterkant hebben.. Achter zn achterpoten bij zn ballen zeg maar Heb m nog even wat water gegeven met een spuitje en dat lebberde hij lekker weg tot hij er genoeg van had toen liep hij weer weg Als ik aan de onderkant kijk vind ik t er beetje voller uitzien dan anders.
Misschien een abces, ontsteking o.i.d.? Ik zou even naar de DA gaan
corientjuhh
Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-14 18:09
Jaa dacht er zelf ook al aan. Dat die geknapt is ofzo Dierenarts is t te laat voor. Wou vandaag wel heen voor een spuit maar hij is vannacht zelf heen gegaan Kwam ook opeens heel veel witte derrie uit m zeg maar.. dus zoals ik idd al zei abces die geknapt is
Tis beter zo, vind t zo sneu. Hij was echt m'n maatje (ja mn andere ook hoor en alle vorige ook ) Al m'n hamsters zaten direct boven in t hok bij t horen van m'n stem Maar toch t is zo snel gegaan... Vrijdag was hij nog heel goed en de volgende dag was t mis
Ik had als ik jou was helemaal niet zo lang gewacht. Heb hier wel een beetje een rotgevoel bij. Dacht in eerste instantie (alles op mn mobiel gelezen) dat je wellicht een 13 jarige was met een weerbarstige mamma. Maar je bent gewoon 20.
Je dier is van pure ellende gestorven. Niet fraai.
corientjuhh
Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-14 22:14
Ik had al zo'n reactie verwacht. Vind ik verder niet erg hoor eigen mening en ben t ook wel met je eens. Had misschien beter eerder moeten ingrijpen, maar dit kan nou niet terug gedraaid worden helaas Heb er nu nog 1tje lopen en die gaat direct heen als ik merk dat het niet meer te redden valt, en alle die nog gaan komen net zo.