Drinkfontein kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moelly

Drinkfontein kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 08:15

Hallo allemaal,

Sinds onze kat heeft uitgevonden dat ze water, direct uit de kraan, lekkerder vindt dan uit haar drinkbakje, ben ik opzoek naar een drinkfontein voor haar.
Nu heb ik de afgelopen dagen al even op internet gekeken, maar weet eigenlijk zelf niet wat nu een goede drinkfontein is.
Hebben jullie ideeën?

WillemYntJee

Re: Drinkfontein kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 08:19

Wij hebben een pet mate via zooplus van 2,5 liter geloof ik. Super ding, makkelijk schoon te maken, maakt geen geluid en de katten drinken er graag uit.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 08:25

Ik heb een drinkwell platinum fontein. Inmiddels al vijf jaar en doet het nog steeds met 8 katten.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 08:28

Als ze het straaltje fijn vind is de drinkwell een goeie, ik heb een Cat-it, eerst 3 jaar lang de oude versie en nu alweer 3 jaar de nieuwe, de laatste versie is wel echt een aanrader, maar heeft geen straaltje om van te drinken.

daphiena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 08:30

Wij hebben er ook eentje via zooplus de katten zijn er helemaal gek op!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 09:11

En zooplus is een betrouwbare site om van te bestellen? Ik had al even rondgesnuffeld op die site namelijk, maar vroeg me af of hij betrouwbaar was

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 09:13

Zooplus is 100% betrouwbaar, zelfs bij klachten reageren ze erg fijn.
Ik heb er jaren bijna maandelijks besteld.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 09:21

Ik heb ook een cat-it waterfontein. De 3 liter met bol en bakje.
Mijn kar is een moeilijke drinker maar hiervan drinkt hij wel graag, hij likt aan de bol of uit het bakje.
Deze fontein zuivert het water koelt en voegt zuurstof toe.
Ik wissel de filter als hij er vies uit ziet en anders 1 keer per 2 weken.
Filters zijn best goedkoop, ook niet geheel onbelangrijk natuurlijk.

Via zooplus bestel ik ook vaak, snel geleverd en goeie service!

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 09:29

Ik heb deze staan:
http://www.zooplus.nl/shop/katten/voerbak/kattendrenkplaats/284773
Afbeelding

Half jaar geleden aangeschaft toen ze in de aanbieding waren (en ik dat toevallig zag, moest voer/grit bestellen eigenlijk), toen 24.95
Maakt amper geluid, kat is er niet bang van (daar was ik bang voor eerst nl lol), makkelijk schoon te maken (ik doe 1x per week hem uit elkaar halen, alles goed afspoelen, met een sponsje schoonmaken, filter/aanslag op de filter goed wegspoelen, daarna weer opnieuw vullen).
Heeft alleen geen fonteintje/straaltje... tenminste het straaltje loopt over een glijbaan zegmaar

Zooplus is betrouwbaar, bestel altijd mijn voer (10kg zakken) en grit (2x 15 kg per keer) via hun, goedkoper en scheelt mezelf veel sleepwerk (geen auto)

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 09:37

Goeie tip, Annemiek80!!
Dat is nog eens handig als je een grote partij voer in wilt slaan!

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 17:14

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 17:19

Dronk jullie kat voorheen ook niet uit het bakje en dan nu wel succes met de fontein?

Die van mij drinkt graag uit de wc :')

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 17:19

F_Orumster schreef:
Dronk jullie kat voorheen ook niet uit het bakje en dan nu wel succes met de fontein?

Die van mij drinkt graag uit de wc :')

bij ons wel, het drinkbakje werd omgegooid en bij de fontein kan het niet :j

uit de wc :')

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 17:50

Wij hebben deze van Cat It:

Afbeelding

Past een paar liter in (3l) en het water word gefiltert met speciale filters. Deze filters kosten bij zooplus 8 euro voor drie stuks en je vervangt ze iedere maand.

Hier moesten de katten er wel aan wennen, we hebben gelijk het waterbakje weggehaald en de fontein in de plaats gezet. Eerst was het eng en moest er dus in het water gemept worden. :+ Maar nu gaat het hartstikke goed! Er zijn trouwens een hoop verschillende modellen op de markt in verschillende prijsklassen. Ik persoonlijk vind het de moeite waard.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 18:08

Ik raad iedereen een fontein aan en ben groot fan van zooplus. Het stimuleert de meeste katten tot meer drinken, iets wat ze van nature slecht doen. Als je zo'n fonteintje ook nog langs een looproute zet, zal je merken dat ze veel meer gaan drinken dan uit gewone bakjes.

Ik heb persoonlijk ervaring met de grote cat-it (hagen catit) en met de cat mate. Ik heb meerdere exemplaren gezien van de hagen catit, en die maakt vrijwel altijd wel iets aan geluid. Ook is het geen hele praktische fontein, is iets lastiger te demonteren en te monteren. Maar de katten vinden het wel een hele fijne! De catmate heb ik nu staan. Ik heb het idee dat de katten deze minder leuk vinden dan de catit, maar deze is wel muisstil en heel eenvoudig schoon te maken.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 18:17

Ik lees even mee , heb er ook al is aan zitten denken er één aan te schaffen , maar er is zoveel keus.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 19:03

deflin schreef:
Ik heb een drinkwell platinum fontein. Inmiddels al vijf jaar en doet het nog steeds met 8 katten.

Deze heb ik ook. :) Ik had ook een kat die niet (of amper) uit een bakje dronk en als de kraan aan ging vloog ze erheen om eruit te gaan drinken... Gelijk zo'n fontein besteld en ben er nog steeds erg blij mee. M'n andere kat drinkt tegenwoordig ook nooit meer uit het bakje, alleen nog maar uit de fontein. (heb uiteindelijk de bakjes water ook weggehaald)

Hij is redelijk makkelijk schoon te maken. Af en toe vervang in het filter en soms gooi ik 'm helemaal leeg en vul ik hem weer. Verder maakt hij geen geluid en lekt niet. Ook staat hij goed stabiel. Voor mij de ideale fontein en goed geprijsd.

Zooplus is heel betrouwbaar, ik bestel er alles voor de katten. Van het voer tot aan het kattengrint. Alles in grootverpakking, veel voordeliger. :j
Laatst bijgewerkt door Samiyah op 30-08-14 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 19:04

deflin schreef:

Die hebben wij hier ook voor vier katten. Super tevreden over en de katten vinden hem helemaal gaaf :)

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 20:04

lol als je naar die drinkwell fontein kijkt (wilde even kijken welk model dat was), dan zeker bij zooplus bestellen... bij agradi is hij MET stickerkorting alsnog vrijwel 2x zo duur

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 20:06

Geen idee welk merk we hebben. Voorheen gewoon bakjes enz, maar merk dat de katten echt zichtbaar meer zijn gaan drinken.
Ze vinden t ook allemaal erg leuk om van de straal te drinken en drinken bijna nooit uit het water in de bak haha

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 21:47

Ik denk dat ik morgen de Catit drinkfontein 2L ga bestellen. Denk dat mijn belhamel daar het meest blij mee is. Zo kan de andere kat ook nog mooi uit een bakje blijven drinken..

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 16:25

Ik heb de catit bol drinkfontein, sindsdien geen kraanlikker meer

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:10

Wij hebben deze:
http://www.zooplus.nl/shop/katten/voerbak/kattendrenkplaats/145971

Hadden eerst een andere maar dat werd een volledig waterballet aangezien die 2 van mij nogal fan zijn van water...

Hier kunnen ze wel wat mee rotzooien maar niet heel veel. (Lees bij andere gooide ze regelmatig het bakje om en mepte er met de poten flink door.)

Verder zooplus is een super fijne site. Had afgelopen weer voor het eerst dat er een dingetje verkeerd geleverd werd (van de bonus spaar actie). Kreeg mijn punten terug en mocht het verkeerde artikel gewoon houden (of ja weg geven aangezien ik niks aan een hondenborstel heb met katten)

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 08:24

Die lijkt mij niet erg handig.
Mijn kat drinkt graag uit het bakje maar likt ook graag aan de bol van de Cat-It.
Hier zit geen bakje met water bij zo als ik dat zie?

TS heb je al een keus gemaakt?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 09:08

Nee het water zit verborgen. Maar dat mag hier ook wel aangezien ze altijd lekker dabben...