Kan een kat jaloers worden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Salama

Kan een kat jaloers worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 07:43

Hoi,

Sinds ruim 3maanden is onze poes 'Kliko' bevallen van 3 kittens, waarvan er 1 weg is, en wij er 2 zelf houden. Waardoor het totaalplaatje dus op 3 katten in huis komt.
Kliko was (is) echt mijn oogappeltje. Maar sinds de kittens niet meer fulltime aan de melkbar zitten, wordt ze steeds chagerijniger, en nukkiger naar ons, en de kittens toe. Ik zelf (en mijn moeder) doe echt mijn best om moederpoes (kliko dus), alle aandacht te geven, en haar nog steeds te laten merken dat ze nog steeds 'mijn nummer 1' is, maar ze is echt ontzettend chagerijnig en wilt absoluut niks meer van ons hebben.
Ze komt hooguit 2x per dag naar binnen om snel wat gehaast te eten, en dan is ze 'm weer gepeerd, terwijl ze vroeger urenlang op schoot kon liggen spinnen en genieten van alle aandacht.

Tegenwoordig als je haar aanhaalt, dan gromt/blaast, al niet bijt, en ontloopt ze ons. Ik vraag me af of het komt doordat wij dus 2 van haar kittens in huis houden, die ontzettend veel aandacht opeisen, of dat het voor haar gewoon te veel wordt, of dat ze jaloers is?!

Lieve bokkers, wat kan ik doen, en wat raden jullie mij aan? Ben echt ten einde raad, want als het zou moeten, dan zou ik (natuurlijk met moeite) een vd kittens wegdoen, in plaats van Kliko!

Groetjes, Carina

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 07:47

Een kat is een solitair dier, gemaakt om alleen te zijn. Nu heb je ineens 2 kittens erbij die normaal gezien (in de natuur) hun moeder zouden verlaten. Ik denk dat je kat dus gewoon ontevreden is en haar eigen leventje als solitair dier terug wil. Van jaloezie zou ik niet spreken, dit is een normale reactie/normaal gedrag voor een huiskat. :-)