muis in huis!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nachtlampje

muis in huis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 20:26

Hallo bokkers!

Ik zit lekker TV te kijken en zie uit mijn ooghoek iets zwarts rennen. Eerste gedachte: SPIN! REUZENSPIN!!

Maar ik kon niets vinden toen ik voorzichtig ging kijken, en even later zie ik het weer langsrennen en het is dus een klein muisje. Hij zit nu ergens onder de tvkast. Mijn vraag is echter, knagen muizen vaak aan draden? Moet ik hem proberen eronder uit te jagen?

Als hij niet van plan is om onze TV op te knabbelen mag hij daar wat mij betreft blijven zitten en dan mag mijn vader het oplossen gezien ik hier niet meer woon, maar die is er nu niet.

Dus.. Moet ik op mijn buik met een pookstok om hem weg te jagen?

boyca

Re: muis in huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 21:16

1 muis komt nooit alleen die neemt altijd zijn familie mee.
Houd daar dus rekening mee, ze zien er heel schattig uit maar ondertussen knagen ze van alles kapot.
En ook ze plassen overal en poepen ook overal.
Bestrijden is de remedie.

Uit huis jagen gaat je denk niet lukken maar je moet hem wel een eindje wegbrengen anders is hij zo weer terug en ze kunnen door hele kleine gaatjes.

Succes

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 06:04

succes ik zou hem in een hoekje drijven en vangen (fleece kleed er over gooien oppakken en buiten gooien) gezien mijn laatste pogingen voor de muis dodelijk af liepen (was zo blij dat ik ze gevangen had dat ik te hard kneep......) pak ik tegenwoordig een baksteen gaat sneller..... Wij hebben regelmatig een muis in huis als wij niet op de kat letten (wonen in buitengebied). Deze neemt namelijk heel erg graag muizen levend mee naar binnen en kijkt er dan vervolgens niet meer naar om..... Kostte me een paar weken geleden een halve nachtrust omdat ik de muis kwijt was en niet kon gaan slapen whahahahah (die muis is om 00.45 uur levend naar buiten gezet)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 06:28

Ik heb er vorig jaar een uitgebreid topic over gehad. Staat vol tips. Wellicht heb je er wat aan.