'PetSitter', hoeveel vragen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

billionache

'PetSitter', hoeveel vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 18:16

De titel geeft het al aan :-)

Iemand heeft via een website gevraagd of ik op hun hondje zou willen passen. De eigenaar zou namelijk enkele keren moeten worden opgenomen in het ziekenhuis. Het lijkt mij superfijn om zo een centje bij te verdienen, en bovendien hou ik me graag met dit soort dingen bezig.

Maar hoeveel vraag je hier nou voor?
Het gaat om een klein hondje (maltezer) en de basisdingen zoals voeren, water geven, knuffelen, borstelen, wandelen enzovoort. Ofwel blijft die thuis en ga ik twee maal daags langs, ofwel komt het hondje naar mij thuis. Heb enkel katten dus dat zou prima lukken. Voer krijg ik normaal gezien gewoon mee, dus het is enkel een vergoeding voor de tijd en energie die ik erin stop.

Alvast bedankt!

Dreamybol

Re: 'PetSitter', hoeveel vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 18:22

Ik heb tijdens mijn studie wel op de beestenboel van kennissen gepast, dan zat ik lekker in hun (luxe) huis en mocht de koelkast, vriezer en voorraadkast leegeten. Daar kreeg ik dan verder niets voor.
In jouw geval zou ik het hondje zelf in huis nemen, kijken wat asiels in de omgeving kosten en daar dan wat onder gaan zitten. Als mijn kat onderdak nodig heeft, bied ik tegenwoordig de helft van de asielkosten aan degene die hem opvangt, maar dat zijn vrienden of familie en die weigeren dat dan, dus krijgen ze een cadeautje of fles wijn ofzo.
Ik zou een hondje niet alleen maar 2 keer per dag opzoeken om te voeren en mee te wandelen..

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 18:23

Misschien heel globaal uitrekenen hoeveel tijd je er aan besteed en dan gewoon vragen wat je normaal per uur vraagt.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 18:26

Ik bied zelf voor een weekendje (zaterdagochtend t/m zondagavond) 50.- en een gevulde koelkast..
Dit voor mijn twee witte herders..
Vind ik persoonlijk snel en makkelijk verdiend..

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 18:32

Bedankt voor de reacties!

@Dreamybol: Twee maal daags is inderdaad wat weinig zie ik net. Dat zou uiteraard meer zijn, al denk ik niet dat de eigenaar zelf bedoelt dat ik daar mag inwonen oid, dus ik moet er wel een paar keer langsgaan of overdag blijven. Vandaar heeft het ook mijn voorkeur dat hondje hier blijft logeren.
Dat van die pensions/asielen vind ik een mooie tip!

@ZusJacobs: ik heb nog geen ervaring als petsitter dus heb ook geen idee wat je nou per uur zou mogen vragen :-)

@nine1987: dat is inderdaad makkelijk verdiend ja :j best veel voor een weekendje!

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 21:22

Ik heb jaren als dierenoppas gewerkt in vakanties en had zelfs vaste adressen. Helaas zijn alle dieren wegens ouderdom gestorven en heb ik nu nog even geen adresjes meer.

Voor honden kreeg ik gemiddeld 7,50 per dag. Daarvoor woonde ik in het huis tijdens de vakantie van de baas.

Nu bij nieuwe adressen kijk ik eerst wat het kost om de hond in een pension te doen en ga iets onder die prijs zitten.

Succes en veel plezier!