ik heb sinds 3 maanden een pup geadopteerd uit Roemenië...hij is met 1 week oud samen met zijn zusje in de sneeuw gevonden en met de fles grootgebracht, zijn ouders zijn dus onbekend...
het is voor mij vrij duidelijk dat er iets van herder in zit maar het is echt een mix van van alles zowel kwa uiterlijk als karakter dus ben heel benieuwd naar wat anderen ervan denken!!!
Mensen op straat vinden hem wat weg hebben van een turkse herder...
hij is nu 6 maanden en al ruim 55cm groot en weegt nu denk ik rond de 28kg..een flinke pup dus..zijn poten zijn groter dan die van onze labradors (reuen) en hij is al bijna net zo groot als hun...
Hij is extreem waaks, maar tegelijkertijd wel onzeker als vreemde mensen hem benaderen. hij is ontzettend trouw al vanaf de eerste week, extreem baasgericht maar dan ook vooral op mij en niet zozeer de rest van het gezin, hij wilt het liefst niet van mijn zijde wijken. Hij heeft een groot jachtinstinct naar vooral konijnen, katten geeft hij dan weer niks om terwijl hij met beide is opgegroeid(en nog steeds opgroeid haha)
ikzelf denk toch ook aan iets van een greyhound oid...hij is abnormaal snel, ligt echt onderhand plat als hij een sprint trekt en is ook niet moe te krijgen, zijn oren lijken ook op die van een greyhound en hij heeft een hele brede diepe borstkas maar is achter weer erg smal..
Hij is verder overigens totaal niet nerveus/hyper zoals je vaker bij bepaalde herders ziet..
Al vanaf dat hij hier is huilt hij (of dat probeerd hij tenminste haha) regelmatig, hij krijgt ook steeds meer beige'grijze haren door zijn zwarte vacht heen.
Heel verhaal hihi hoop dat er hier mensen zijn die er wat in herkennen??? Maakt voor mij verder niet uit maar ben gewoon benieuwd naar de mening van anderen

Deze maar om te beginnen hier was hij nog in Roemenië en is zijn zusje op de achtergrond te zien, zij is iets kleiner maar lijkt verder kwa bouw precies op hem alleen heeft zij meer zwart en een andere kleur bruin.

Hier had ik hem net gehaald dus 4 maanden oud

Deze is meest recent maar heb helaas geen goeie recente foto van zijn hele lijf...

Deze is ruim een maand geleden

Alvast bedankt voor het lezen en hopelijk ziet iemand er iets in haha jammer dat ik geen goeie 'standfoto' heb...
Qua uiterlijk en gedrag zal hij gerust op bepaalde rassen lijken, maar dat zegt niet dat die rassen ook (prominent) aanwezig zijn in de bloedlijn.
!