magere kat/poes op het schoolplein

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AnnemiekvM

magere kat/poes op het schoolplein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 12:03

Hallo allemaal,

Deze week ben ik op school de boel aan het opstarten.
Vandaag kwam er een kat/poes naar mij toe.
Best mager en wilde steeds mee naar binnen.

Ik heb een schaaltje water gegeven, hij had ook erg dorst.

Nu loopt hij een beetje in de buurt rond.

Op Facebook heb ik een oproepje gezet of iemand de kat kent.
Op Amivedi stond hij niet.

Het kan best zijn dat ie gewoon van iemand is.
Maar ik heb hem nog nooit hier gezien en hij is dun.

Is er nog iets wat ik zou kunnen doen?

Groetjes Annemiek

https://www.facebook.com/annemiek.vanmo ... ed_comment

Mioux

Re: magere kat/poes op het schoolplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 12:07

Kan er niet uit opmaken dat de kat erg mager is? Mijn kat is ook tenger gebouwd maar niet mager en komt niks te kort.

Togechick

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 12:08

Bij de dierenarts kunnen ze kijken of hij gechipt is, dan weet je of hij van iemand is!

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 12:09

Bel de dierenambulance voor overleg. Misschien kunnen ze komen om te checken op een chip. Het kan zomaar zijn dat iemand de kat mist.

Dier in Nood?

Voor een dier in nood binnen het werkgebied Eemland (Soest, Soesterberg, Baarn, Lage Vuursche, Eemnes, Eemdijk, Eembrugge en Bunschoten-Spakenburg) belt u met de vrijwilligers van Dierenambulance Eemland op telefoonnumer
06 - 538 60 600.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 12:11

Mioux schreef:
Kan er niet uit opmaken dat de kat erg mager is? Mijn kat is ook tenger gebouwd maar niet mager en komt niks te kort.

Je voelt de ribben heel behoorlijk. Maar zijn vacht is wel mooi.

Om hem zo naar de DA mee te nemen vind ik ook zo wat.
Straks is hij wel van iemand in de buurt en mag hij gewoon los. Er kunnen natuurlijk verschillende redenen zijn waarom een kat dun is.

Ik hoop via mijn Facbookoproep duidelijkheid te krijgen.

Mocht hij er na een aantal dagen nog lopen wil ik best langs de DA. Ga eerst rondvragen.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 12:12

Yinnar schreef:
Bel de dierenambulance voor overleg. Misschien kunnen ze komen om te checken op een chip. Het kan zomaar zijn dat iemand de kat mist.

Dier in Nood?

Voor een dier in nood binnen het werkgebied Eemland (Soest, Soesterberg, Baarn, Lage Vuursche, Eemnes, Eemdijk, Eembrugge en Bunschoten-Spakenburg) belt u met de vrijwilligers van Dierenambulance Eemland op telefoonnumer
06 - 538 60 600.

Bedankt voor de info. Ben nu thuis.
Zodra ik weer op school ben en hij loopt er nog ga ik dit zeker doen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 12:15

Ah oke, ja op de foto is dat zeker niet af te zien, kan je zijn ruggengraat ook voelen? Ik zou de dierenambulance even bellen om de chip na te laten kijken, en eventueel flyeren rond die buurt?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 12:19

Wat een plaatje!!
Ken je niet heel toevallig iemand met een chipreader?? (wij hebben er bijvoorbeeld ook een op stal) Dan zou je kunnen kijken of die gechipt is en zo ja achterhalen waar die vandaan komt.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 12:24

Mioux schreef:
Ah oke, ja op de foto is dat zeker niet af te zien, kan je zijn ruggengraat ook voelen? Ik zou de dierenambulance even bellen om de chip na te laten kijken, en eventueel flyeren rond die buurt?

Moet zeggen dat ik niet zo veel verstand heb van katten.
Zodra ik hem weer zie zal ik nog even voelen bij zijn ruggengraat.
Ik hoop dat je gelijk hebt en ik me zorgen om niets maak.

De dierenambulance wil ik best bellen, maar hij loopt ook wel weer weg.
Ze moeten niet voor niets komen.

Heb voor nu wel een bakje water staan. Dat kan nooit kwaad.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 12:24

Kentaro schreef:
Wat een plaatje!!
Ken je niet heel toevallig iemand met een chipreader?? (wij hebben er bijvoorbeeld ook een op stal) Dan zou je kunnen kijken of die gechipt is en zo ja achterhalen waar die vandaan komt.

Ga ik eens rondvragen. Bedankt voor de tip.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 12:27

1 van mijn katten voel je de ribben en ruggengraat ook van, maar hij is mooi op gewicht. Groot deel van de katten is te dik in nederland dus ribben ed voelen zegt niet zo heel veel, tenzij ie natuurlijk vel over been is. Gewoon even de dierenambulance bellen als je m weer ziet (desnoods sluit je m even op totdat ze dr zijn), zodat zij kunnen kijken of ie een chip heeft of even met m langs een DA gaan. Kost vaak ook niets bij een da.

Kan zo van de foto af niet zien of ie echt te dun is, hij ziet er op zich vrij goed uit vind ik :-)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 12:27

Afbeelding

Deze foto is misschien iets duidelijker.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 12:29

WillemYntJee schreef:
1 van mijn katten voel je de ribben en ruggengraat ook van, maar hij is mooi op gewicht. Groot deel van de katten is te dik in nederland dus ribben ed voelen zegt niet zo heel veel, tenzij ie natuurlijk vel over been is. Gewoon even de dierenambulance bellen als je m weer ziet (desnoods sluit je m even op totdat ze dr zijn), zodat zij kunnen kijken of ie een chip heeft of even met m langs een DA gaan. Kost vaak ook niets bij een da.

Kan zo van de foto af niet zien of ie echt te dun is, hij ziet er op zich vrij goed uit vind ik :-)

Bedankt voor je reactie.
Ga ik doen.

En waarschijnlijk ben ik te bezorgt en valt het mee.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 12:30

Zo zien twee van onze exkaters er ook uit, mager, slank maar kerngezond. Kun je zien of hij gecastreerd is als het een kater is want dat is meestal toch een teken of hij een baasje heeft.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 12:32

Alleen maar goed toch dat je je om t beestje bekommert!
Op die laatste foto ziet er ook best goed uit vind ik. T gevolg van m water en evt voer blijven aanbieden is natuurlijk ook dat ie terug blijft komen. Kan je evt niet een soort flyer op school ophangen, je zou denken dat ie van iemand in de buurt is en misschien heeft diegene wel kinderen bij jou op school? (weet niet wat voor school het is?)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 12:36

ik vind m wat schraal.
mss een bakje goedkope brokjes neerzetten ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 12:42

Hij is geloof ik wel redelijk op gewicht, alleen doordat alle katten van tegenwoordig aan de dikke kant zijn lijkt deze wat dun.
Ik zou een tijdje kijken of hij dunner word of gewoon op dit gewicht blijft.
Wij hebben ook een kat die zo dun is, komt gewoon niet aan.
Mankeert niks mee alleen zij lijkt wat dun.

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 12:44

Ik heb je een pb gestuurd:)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 12:48

Nee niet voeren!! Misschien is hij wel van iemand en is er een reden waarom hij zo dun is. Misschien doet de huidige eigenaar er wel van alles aan om hem aan te laten komen of heeft hij gewoon iets. Dat weten wij niet, dat weet alleen de eigenaar. Ik zou eens de dierenambulance bellen en kijken of ze willen komen om de kat te controleren op een chip.
Heeft hij deze niet dan kun je altijd nog vragen of ze hem mee willen nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 13:02

Beestje ziet er prima uit, mooi slank. Een kat hoort geen theemuts-model te zijn wat je te vaak ziet. Voeren/water zou ik niet doen. Bel de dierenambulance idd, misschien kunnen zij je meer vertellen.
Wij hebben het laatst gehad met een gewonde kat, het beestje en eigenaar waren bekend en ik kreeg voldoende info om me geen zorgen meer te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 13:14

Niet voeren inderdaad dan blijft hij komen terwijl hij thuis misschien wel eten krijgt en je weet niet of hij speciale voeding krijgt.
Dit ziet er niet uit als een zwerver vind ik.
Als je twijfelt zou je een bandje met een briefje er op om kunnen doen met de vraag of de eigenaar jou wil bellen, dan weet je snel genoeg of hij een eigenaar heeft of niet.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 13:23

dees_daan schreef:
Niet voeren inderdaad dan blijft hij komen terwijl hij thuis misschien wel eten krijgt en je weet niet of hij speciale voeding krijgt.
Als je twijfelt zou je een bandje met een briefje er op om kunnen doen met de vraag of de eigenaar jou wil bellen, dan weet je snel genoeg of hij een eigenaar heeft of niet.

Dit vind ik ook wel een heel goed idee eigenlijk hoor :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 13:31

SAKKIA schreef:
dees_daan schreef:

Dit vind ik ook wel een heel goed idee eigenlijk hoor :j

Ik vind het helemaal geen goed idee. Een bandje kan behoorlijk gevaarlijk zijn.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 13:32

Dan koop je een bandje die losschiet zodra er druk op komt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 13:42

Dat bandje is alleen om te kijken of hij een eigenaar heeft of niet, als hij naar huis gaat en de eigenaar heeft gebeld kan dat bandje gewoon weer af.
Is een tip die we met de Dierenambulance en het asiel vaak geven.
Scheelt kosten voor de eigenaar.. Als de kat opgehaald word door de ambu kost het de eigenaar ritkosten + het verblijf in het asiel, als je het met het bandje op kan lossen kost het de eigenaar geen geld (katten mogen immers gewoon op straat lopen en deze is niet verwaarloosd) en het scheelt de kat een hoop stress.