Amaris schreef:Er zijn katten die zijn doodgelukkig binnen en zouden nooit naar buiten willen. Er zijn ook katten die, al zijn ze vanaf kitten binnen gehouden, alleen maar buiten willen. Dat weet je van tevoren niet wat je treft.
Waarom zou je kiezen voor een ren ipv het afzetten van de achtertuin? Dat lijkt mij leuker voor een kat. Als ik zie hoeveel plezier mijn kat heeft met het jagen op vlinders, het besluipen van vogels (verder als het besluipstadium komt ze niet gelukkig) dan zou ik haar nooit in een ren willen houden.
Ik heb twee stamboomkatten, een Russisch Blauw en een Brits Korthaar. De RB is niet binnen te houden. Heeft zelfs een tijdje op stal gewoond. Zij blijft niet in de tuin, en is snel en schuw genoeg om met een gerust hart rond te laten lopen.
De BK wilt wel uit de tuin (is in 10 jaar tijd 2x ontsnapt en dat vond ze geweldig heb ik zo het idee) maar is wat dommig en niet zo snel. Ze kan niet tegen schuttingen op springen ed. Zij blijft dus in de achtertuin.
Waar ik erg bang voor ben, is dat mijn geliefde kat(ten) zowiezo 2), vanuit de schutting, die 3 stroomdraden zou gaan krijgen (Geen klein achtertuintje, maar 1 van 15 x 50 totaal in meters) naar de buren zou gaan, en daar in de bek van een van de bull teriers komen...
Of over de weg gaan, voor of achter, waardoor hij of zij op die wijze zijn einde zal gaan vinden.
Een kat binnen houden ben ik zelf niet van...
Om een schets te maken bezitten wij over een garage van 3 x 6 met een schuur van 3 x 2, beiden verwamd. Een stookhok van 3 x 3, wat ook geisoleerd is, en zeker verwarmd kan gaan worden.
Dit is ook een 5 jaren plan hoor... Dus ik maak geen overhaaste keuzes, en probeer alles zo goed mogelijk te overzien. Misschien hebben we over 5 jaar, wel hele andere meubels!!