Toen we haar vonden was ze niet extreem mager. Ze had duidelijk wel even rondgelopen, maar hooguit een dag of 2 maximaal. Ze was uitgehongerd en uitgedroogd, maar dat was al snel weer goed.
Ze bleef de eerste dagen obsessief drinken, maar dat is ook aardig bijgetrokken.
Alleen het eten. Ze is echt enorm gefocust op eten. Ze krijgen bij mij 2x per dag KVV, waar ze het goed op doen. Met de honger die ze had, at ze daar meteen van mee. Maar ze is werkelijk geobesedeerd door eten. Ze hebben alle 4 hun eigen bakje, wat ze gewoon uit mijn hand slaat. Als maar 1 van de andere katten in de buurt is bijt ze. Is haar eigen bakje leeg (en dat is heel snel, hap slik weg, ook brokken of grotere stukken vlees gaan zonder kauwen naar binnen), dan mept ze een van de anderen bij hun bakje vandaan en eet ze dat leeg. Ik haal haar daar weg, maar ze bijt mij ook gewoon. Enige optie is vastpakken in haar nekvel, tegen me aan houden en wachten tot de rest klaar is. Nu heb ik een langzame eter, waar ik de rest ook al bij weg moet houden, dus het is wat lastig

Ook als ik zelf aan het eten ben op de bank, ben ik constand bezig die kleine kat weg te halen bij mijn eten. Maar het is net zo'n boomerang.
Haar apart zetten met eten heb ik al aan gedacht. Maar zijn er nog andere opties om dit obsessieve gedrag te doorbreken? Of is het gewoon langere tijd apart zetten, zodat ze kan ervaren dat ze geen honger meer krijgt? Want ik vermoed dat het daar vandaan komt.