Momenteel zit mijn zwangere labrador op dag 60 (1e dekking) en kan ze dus ieder moment bevallen, sinds gisteravond was haar tempratuur al gezakt van 38,1 naar 37,5 en momenteel zit ze op 36,5. ze ligt in haar werpkist momenteel graaft af en toe maar is verder erg rustig. Mijn vader en broer mogen niet bij haar in de buurt komen en alleen ik mag bij haar zitten.
Verder voel ik de pups aardig bewegen maar zijn volgens mij nog niet ingedaald, wanneer kan ik de bevalling verwachten? vannacht? Of zou het nog even op zich laten wachten?
En nog een vraagje mijn teef is ongeveer 6 kilo aangekomen in totaal zegt dit iets over het aantal pups? ik heb geen rontgenfoto laten maken, wel een echo maar daar was het aantal moeilijk te zien.
Ik hoop op jullie antwoorden!!
speurneusc
Geplaatst: 26-08-14 22:04
gewoon een paar x de wekker zetten en ff gaan kijken
Normaal beginnen ze binnen 24 uur na zo'n sterke temperatuursdaling. Ik zou er lekker naast gaan slapen op de bank of een matrasje. Veel succes bij de bevalling!
Ik ben toen de temperatuur gedaald was bij mijn teef, 's nacht bij haar gebleven. Na ongeveer een dag begon ze behalve graven ook meer te hijgen, kort daarna kwamen de pups. 11 stuks met steeds ongeveer een half uur tot drie kwartier ertussen. Gewicht zegt denk ik niet zoveel, kan ook vocht zijn. Bij onze teef op de echo telde we toen een pup of 4 uiteindelijk zijn er dus 11 geboren .
Succes en hoop dat je hond mooie gezonde pups krijgt.
Jeetje, nog meer puppies! Het is wel puppie-boom op bokt momenteel he? Ik ga nu slapen, hoop morgenochtend leuk nieuws te lezen Succes voor jou en de as mams!
Thesserd
Geplaatst: 26-08-14 22:33
Spannend! Zal inderdaad snel gebeuren. Ik zou eerlijk gezegd om het uur o.i.d. snachts kijken. Of er bij gaan slapen. Als er wat gebeurt, ben je er meteen bij. Het kan namelijk ook prima mis gaan
Gefeliciteerd TS, ik weet niet of je dit al gaat doen of misschien heeft iemand de tip al gegeven, probeer de pups in het begin elke dag even te wegen, dan kun je de groei in de gaten houden. Veel succes!